Trwają zaawansowane prace związane z rozbudową budynku Opery Nova w Bydgoszczy. To największa inwestycja realizowana w centrum miasta. Jej zakończenie planowane jest w tym roku. Za realizację prac budowlanych przy IV kręgu odpowiada firma Budimex.Rozbudowa jest realizacją pierwotnej koncepcji architektonicznej budynku Opery z 1962 roku, zakładającej trzy przenikające się kręgi oraz połączony z nimi tarasem krąg czwarty. Pierwsze prace na terenie parkingu Opery Nova rozpoczęły się w lutym 2023 roku
Fragment kolejowej linii „Y”, który do 2032 r. połączy Warszawę, Lotnisko CPK i Łódź, a do 2035 roku również Poznań i Wrocław to najbardziej zaawansowany odcinek Kolei Dużych Prędkości realizowany przez Centralny Port Komunikacyjny. Dotychczas na całego „Y” spółka otrzymała ok. 500 mln zł unijnego wsparcia na prace studialne i projektowe, w tym 280 mln na odcinek Warszawa – Łódź. To jednak dopiero początek. W najbliższym roku CPK planuje wystąpić z wnioskami do Komisji Europejskiej o miliardowe dotacje na budowę poszczególnych odcinków między Warszawą a Łodzią i drążenie tunelu dalekobieżnego w Łodzi.
W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom jeden z trzech realizowanych fragmentów drogi ekspresowej S7 pomiędzy Płońskiem a Czosnowem. Chodzi o odcinek od Czosnowa do Modlina o długości 9,7 km. Tym samym kierowcy będą mieli do dyspozycji 285 km drogi ekspresowej między Gdańskiem a Warszawą - od węzła Gdańsk Południe do węzła Płońsk Południe oraz odcinek Modlin - Czosnów.
Podróżni korzystają już z efektów prac zrealizowanych między Chorzowem Batorym a Nakłem Śląskim. Inwestycja poprawiła warunki podróży i przewozu towarów. Lepsze przejazdy pociągiem zapewniają nowy przystanek Chorzów Uniwersytet oraz wygodne stacje Chorzów Miasto, Bytom i Radzionków. Zadanie o wartości 1,5 mld zł jest dofinansowane z unijnego programu FEnIKS.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzyła odcinek S3 od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje w pełnym przekroju dwujezdniowej drogi ekspresowej. Był to ostatni, brakujący fragment S3 Świnoujście - Troszyn, jak i całej drogi ekspresowej S3 w Polsce. Od dzisiaj kierowcy mogą już przejechać tą trasą od wybrzeża Bałtyku w Świnoujściu, aż pod granicę z Czechami w Lubawce.
Ruch na odcinku S3 Dargobądz - Troszyn w kierunku Szczecina odbywa się już dwoma pasami ruchu. Udrożniony został także przejazd jezdnią w kierunku Świnoujścia. GDDKiA wprowadziła ruch w przekroju 2x2 na ostatnich 8,5 km - od Wolina do włączenia w dotychczasową S3 w Troszynie. Na sąsiednim odcinku Świnoujście - Dargobądz zwężenie do jednego pasa na obu jezdniach obowiązuje od węzła Świnoujście Łunowo do węzła Międzyzdroje. Jeszcze tym miesiącu również to zwężenie powinno zniknąć i ruch na całym odcinku S3 Świnoujście - Troszyn będzie odbywał się w pełnym przekroju drogi ekspresowej.
Od 2 października ruch na obwodnicy Łomży w ciągu S61 odbywa się dwiema jezdniami. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oddała do użytku jezdnię w stronę Suwałk. Tym samym cały międzynarodowy korytarz transportowy Via Baltica od Warszawy do Budziska (o długości 310 km) jest już drogą dwujezdniową.
W Słupsku podróżni korzystają z efektów modernizacji stacji. Udostępniony został przebudowany peron nr 3 oraz nowy peron nr 4, które zapewniają wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Teraz prace przeniosą się na sąsiednie perony, aby po zakończeniu inwestycji zapewnić wszystkim pasażerom łatwiejszy dostęp do kolei i oczekiwany komfort obsługi. Wartość robót prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Słupsk wynosi 562 mln zł netto.
Znakomite informacje. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) otrzymała unijne wsparcie na budowę dróg ekspresowych S6 Koszalin - Słupsk oraz S19 Lublin - Lubartów Północ. Oznacza to, że Dyrekcja ma już 17 inwestycji z umowami o dofinansowanie z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS). Ich łączna wartość to 22,7 mld zł, a dofinansowanie unijne wynosi 9,8 mld zł. Jest to już ponad 50 proc. alokacji przyznanej GDDKiA w ramach FEnIKS.
Na Nadodrzu szykuje się prawdziwa komunikacyjna rewolucja. Inwestor - spółka Wrocławskie Inwestycje - ogłosiła rozstrzygnięcie przetargu na wykonawcę, który zajmie się przebudową węzła przesiadkowego przy skrzyżowaniu ulic Dubois i Drobnera. Inwestycja warta ponad 40 milionów złotych całkowicie zmieni oblicze tego miejsca, tworząc nowoczesne i komfortowe minicentrum przesiadkowe dla pasażerów komunikacji zbiorowej.