Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje CPK na linii kolejowej nr 85, która przebiegnie przez miasto. Ukończona została komora startowa na Retkini, od której zacznie się drążenie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Na budowie komory Fabryczna zostały wykonane ściany szczelinowe, a w sąsiadującym Łódzkim Domu Kultury zakończyły się prace zasadnicze przy wzmacnianiu jego fundamentów. Pod koniec czerwca br. spółka CPK i konsorcjum PORR podpisały umowę na drążenie tunelu dla KDP, na którego przebiegu trwają ekspertyzy i badania stanu technicznego łódzkich kamienic.
ElectroMobility Poland (EMP) złożyło wniosek o finansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wniosek obejmuje m.in. 1,4 miliarda zł inwestycji w rozwój lokalnych dostawców oraz prace badawczo-rozwojowe. To kluczowy krok w kierunku realizacji największego w historii Polski projektu przemysłowego związanego z elektromobilnością. W Jaworznie powstanie nowoczesna fabryka samochodów elektrycznych, centrum badań i rozwoju oraz europejska marka motoryzacyjna z polską centralą.
Adaptive Motors Poland, polska spółka technologiczno-produkcyjna, złożyła formalny wniosek o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy na kwotę 590 mln zł. Celem inwestycji jest budowa hubu nowoczesnych technologii oraz innowacyjnej fabryki pojazdów elektrycznych w Kleszczowie. Dofinansowanie ma pozwolić na rozpoczęcie produkcji pierwszego polskiego auta dostawczego nowej generacji – eVanPL, zaprojektowanego w 2023 roku przez Innovation AG ze Zgorzelca.
Litewska firma zarządzająca inwestycjami - EIKA Asset Management (EAM) wspólnie z Panattoni - największym deweloperem nieruchomości logistycznych w Europie, przygotowuje się do rozpoczęcia budowy centrum logistycznego w Sochaczewie pod Warszawą. Przygotowania do rozpoczęcia nowej inwestycji idą sprawnie i są już bliskie zakończenia.
Poznaliśmy wykonawców badań geologicznych i projektów budowlanych dla dwóch pierwszych odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI). Mowa o częściach trasy od Bielska-Białej do Bulowic (16,9 km) i od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej (21 km). Jeśli nie będzie odwołań, umowy GDDKiA chce podpisać już w maju.
Budowa tunelu średnicowego pod Łodzią miała być inwestycją, która odmieni komunikacyjne serce Polski. Szybkie połączenia, nowoczesność, prestiż – tak wyobrażali sobie przyszłość mieszkańcy i władze miasta. Dziś zamiast dumy i postępu mamy jednak niepokój, opóźnienia i widmo rozbiórek historycznych kamienic. Co poszło nie tak? Czy Łódź zapłaci za postęp utratą własnej tożsamości?
W województwie warmińsko-mazurskim powstanie nowy park handlowy. Inwestor, firma KRAM Investment wybrała generalnego wykonawcę budowy Parku Handlowego Bratian, która wybuduje Park do końca I kwartału 2026 r. KRAM Investment zabezpieczyła już grunt pod tą inwestycję, a na przełomie maja i czerwca rozpoczną się prace budowlane. Obiekt jest już skomercjalizowany w 60 proc. Równolegle trwa pre-kampania crowdfundingu inwestycyjnego na platformie Emiteo, której celem jest weryfikacja zainteresowania inwestorów przed emisją akcji o wartości do 5 mln euro.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła przetargi na przeprowadzenie badań geologicznych i przygotowanie projektów budowlanych dla dwóch ostatnich odcinków trasy S52, czyli Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. To odcinki od Bulowic do Choczni (11,5 km) i od Kalwarii Zebrzydowskiej do Głogoczowa (12 km).
Zgodnie z harmonogramami realizowane są łódzkie inwestycje kolejowe CPK, o czym mogli przekonać się posłowie z Łódzkiego Zespołu Parlamentarnego, którzy pojawili się na budowie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Bliski ukończenia jest proces wzmacniania fundamentów Łódzkiego Domu Kultury, z początkiem roku wykonawca przystąpił do odtwarzania wnętrza budynku.
Rozbudowa Centrum Handlowego Pogoria w Dąbrowie Górniczej w województwie śląskim przebiega zgodnie z planem. Po demontażu stalowej rotundy oraz placu wokół fontanny wykonawca zrealizował kolejny etap inwestycji – za pomocą nowoczesnej technologii kolumn betonowych wzmocnił podłoże, na którym wybudowana zostanie nowa część obiektu należącego do spółki NEPI Rockcastle. Dzięki temu teren został odpowiednio przygotowany pod przyszłą konstrukcję, zapewniając jej stabilność.