Na obrzeżach miast, gdzie jeszcze kilka lat temu grunt rzadko był towarem na wagę złota, dziś obserwujemy przyspieszone prace przygotowawcze i rosnące zainteresowanie kapitału. Panattoni, jako jeden z najbardziej widocznych graczy na rynku magazynowym, działa tu jak magnes — nie tylko dla najemców z e‑commerce, ale też dla funduszy i inwestorów prywatnych szukających stabilnych przepływów pieniężnych.
Sieć Bricomarché, należąca do Grupy Muszkieterów, podsumowuje 25 lat działalności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku „dom i ogród” oraz rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Firma Walter Herz poinformowała o sfinalizowaniu transakcji zakupu gruntu inwestycyjnego na warszawskiej Białołęce, przeznaczonego pod budowę inwestycji mieszkaniowej, w której powstanie blisko 90 nowoczesnych lokali.
Prologis, globalny lider w zakresie nieruchomości logistycznych, zakończył pierwszą połowę 2025 roku z imponującym wynikiem leasingowym w Polsce. Firma podpisała 39 umów najmu na łączną powierzchnię przekraczającą 320 tys. metrów kwadratowych, osiągając wskaźnik wynajęcia na poziomie ponad 95 proc. na koniec czerwca.
Port Gdańsk – najszybciej rozwijający się port w Europie – ogłasza przetarg na najem strategicznie położonej nieruchomości w bezpośrednim sąsiedztwie największego terminala kontenerowego na Bałtyku. To unikalna szansa dla firm z branży logistycznej i przeładunkowej.
Zgodnie z planem realizowane są łódzkie inwestycje CPK na linii kolejowej nr 85, która przebiegnie przez miasto. Ukończona została komora startowa na Retkini, od której zacznie się drążenie tunelu Kolei Dużych Prędkości. Na budowie komory Fabryczna zostały wykonane ściany szczelinowe, a w sąsiadującym Łódzkim Domu Kultury zakończyły się prace zasadnicze przy wzmacnianiu jego fundamentów. Pod koniec czerwca br. spółka CPK i konsorcjum PORR podpisały umowę na drążenie tunelu dla KDP, na którego przebiegu trwają ekspertyzy i badania stanu technicznego łódzkich kamienic.
ElectroMobility Poland (EMP) złożyło wniosek o finansowanie z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Wniosek obejmuje m.in. 1,4 miliarda zł inwestycji w rozwój lokalnych dostawców oraz prace badawczo-rozwojowe. To kluczowy krok w kierunku realizacji największego w historii Polski projektu przemysłowego związanego z elektromobilnością. W Jaworznie powstanie nowoczesna fabryka samochodów elektrycznych, centrum badań i rozwoju oraz europejska marka motoryzacyjna z polską centralą.
Adaptive Motors Poland, polska spółka technologiczno-produkcyjna, złożyła formalny wniosek o dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy na kwotę 590 mln zł. Celem inwestycji jest budowa hubu nowoczesnych technologii oraz innowacyjnej fabryki pojazdów elektrycznych w Kleszczowie. Dofinansowanie ma pozwolić na rozpoczęcie produkcji pierwszego polskiego auta dostawczego nowej generacji – eVanPL, zaprojektowanego w 2023 roku przez Innovation AG ze Zgorzelca.
Litewska firma zarządzająca inwestycjami - EIKA Asset Management (EAM) wspólnie z Panattoni - największym deweloperem nieruchomości logistycznych w Europie, przygotowuje się do rozpoczęcia budowy centrum logistycznego w Sochaczewie pod Warszawą. Przygotowania do rozpoczęcia nowej inwestycji idą sprawnie i są już bliskie zakończenia.
Poznaliśmy wykonawców badań geologicznych i projektów budowlanych dla dwóch pierwszych odcinków Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI). Mowa o częściach trasy od Bielska-Białej do Bulowic (16,9 km) i od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej (21 km). Jeśli nie będzie odwołań, umowy GDDKiA chce podpisać już w maju.