Trwa znakomita passa Kolei Dolnośląskich. Dolnośląski przewoźnik z kolejnym europejskim dofinansowaniem na inwestycje! W ramach programu Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska pozyskał 170 mln zł. Zaledwie dwa tygodnie temu spółka informowała o kwocie 333 mln zł, którą otrzyma z Krajowego Planu Odbudowy. Oznacza to, że Koleje Dolnośląskie mają teraz dostęp do unijnych środków na poziomie pół miliarda złotych.
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jej funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
Kolej Aglomeracyjna Zagłębia Miedziowego to duży projekt kolejowy, który ma na celu skomunikowanie Lubina, Polkowic i Głogowa, ale przede wszystkim nadrzędnym jego celem jest przywrócenie pociągów do Polkowic.
Zarząd województwa dolnośląskiego oraz przedstawiciele Kolei Dolnośląskich przedstawiły najbliższe plany inwestycyjne spółki. Przewoźnik otrzymał ponad 330 mln zł z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Dzięki tej dotacji spółka planuje zakup m.in. piętrowych pociągów i składów spalinowych na linie niezelektryfikowane.
Znakomita informacja dla wszystkich osób korzystających z usług Kolei Dolnośląskich. Centrum Unijnych Projektów Transportowych dofinansuje tą dolnośląską spółkę kwotą 333,7 miliona złotych. Dzięki temu przed przewoźnikiem otwiera się perspektywa na jeszcze większy rozmach przy prowadzonych inwestycjach.
W niedzielę 10 marca wejdzie w życie korekta rozkładu jazdy, w tym pociągów Kolei Dolnośląskich. Nowością będą bezpośrednie połączenia na trasie Wrocław – Zielona Góra. Jakie jeszcze zmiany czekają pasażerów?
Stolica Dolnego Śląska zyska nowe, codzienne, ekspresowe połączenie kolejowe z Warszawą? Jest na to duża szansa. Koleje Dolnośląskie ubiegają się o pozwolenie na uruchomienie codziennego ekspresowego połączenia z Wrocławia do Warszawy. Wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego zakłada, że pociągi KD będą pokonywać tę trasę w 3 godziny i 55 minut. Pociągi mają kursować przez Leszno, Poznań, Konin i Kutno.
Szybkie i sprawne połączenia między stolicą Dolnego Śląska a Górami Sowimi i Wałbrzyskimi umożliwia przebudowana i przywrócona do użytku linia Świdnica – Jedlina-Zdrój. To efekt inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., za 130 mln współfinansowanej ze środków RPO Województwa Dolnośląskiego.
Wraz z nowym, obowiązującym od 10 grudnia, kolejowym rozkładem jazdy na dolnośląskim odcinku linii nadodrzańskiej pasażerowie korzystają z 22 par pociągów Kolei Dolnośląskich w ciągu doby. Nowoczesne składy KD to nowa jakość, komfort, bezpieczeństwo oraz ekologia doceniane przez mieszkańców regionu już od 15 lat.
Zarządca infrastruktury kolejowej w Polsce, spółka Polskie Linie Kolejowe, zmienia rozkład jazdy 10 grudnia 2023 roku. Od tego dnia na Dolnym Śląsku przybędzie pociągów.