Dolny Śląsk stał się w ostatnich latach centrum prawdziwej kolejowej rewolucji. Stało się tak za sprawą samorządowego programu rewitalizacji nieczynnych linii oraz prężnemu rozwojowi spółki Koleje Dolnośląskie, która bije rekordy popularności i stała się liderem regionalnych przewozów pasażerskich w Polsce. Znamy nowe kierunki, na których będziemy mogli zobaczyć pociągi tego samorządowego przewoźnika.
Centrum Unijnych Projektów Transportowych przyznało Kolejom Dolnośląskim 617,6 mln złotych z puli Krajowego Planu Odbudowy. Regionalny przewoźnik przeznaczy te pieniądze na sfinansowanie zakupu 20 nowoczesnych pociągów Elf. O szczegółach mówili podczas konferencji prasowej przedstawiciele samorządu województwa dolnośląskiego.
Kolejowa rewolucja na Dolnym Śląsku nabiera rozpędu. Regionalny przewoźnik – Koleje Dolnośląskie testuje pociągi o napędzie wodorowym. O szczegółach mówili w środę, 3 września podczas konferencji prasowej marszałek Paweł Gancarz, wicemarszałek Michał Rado, Paulina Hennig-Kloska – Minister Klimatu i Środowiska oraz Dorota Zawadzka – Prezes Zarządu Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Po wielu miesiącach starań Koleje Dolnośląskie zostały dzierżawcą dawnej bazy legnickiego zakładu PKP Cargo. Hala przy ul. Pątnowskiej służyć będzie do serwisowania taboru spalinowego regionalnego przewoźnika.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego odbuduje linię kolejową do Lądka-Zdroju i Stronia Śląskiego. Po zakończeniu prac rewitalizacyjnych pociągi Kolei Dolnośląskich pojadą z pasażerami po tej malowniczo położonej trasie pod koniec 2027 roku. Dzięki odbudowie tej linii czas przejazdu ze Stronia Śląskiego do Wrocławia Głównego z jedną przesiadką wyniesie mniej, niż dwie godziny.
Dolny Śląsk nie zwalnia tempa w kolejowej rewolucji, czym tylko potwierdza, że jest infrastrukturalnym sercem Polski. Dolnośląski przewoźnik w obecności marszałka województwa dolnośląskiego, Pawła Gancarza oraz wicemarszałka Michała Rado, odpowiadającego za rozwój kolei przekazał PESA Bydgoszcz informację o wykupie pełnej opcji na kolejne, nowe pociągi Elf.
Samorząd Województwa Dolnośląskiego planuje uruchomienie całorocznych połączeń kolejowych do czeskiego Hradca Králové, które mają zostać wprowadzone do rozkładu jazdy w ciągu najbliższych dwóch lat. W ramach tego przedsięwzięcia przewidziano bezpośrednie połączenie ze stolicą Dolnego Śląska - Wrocławiem.
W sobotę 28 czerwca ruszą nocne połączenia w relacji Wrocław – Legnica – Lubin. Najpopularniejsze połączenie w rozkładzie jazdy Kolei Dolnośląskich obsługiwać będzie KD Super Sprinter. Czas przejazdu będzie rekordowy!
Karpacz ponownie znalazł się na kolejowej mapie Polski. Powrót kolei do Karpacza to historyczne wydarzenie, które stało się możliwe dzięki niespotykanemu w skali kraju samorządowemu programowi odbudowy i rewitalizacji nieczynnych przez wiele lat linii kolejowych. W ten sposób Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego przeciwdziała wykluczeniu komunikacyjnemu mieszkańców Dolnego Śląska.
Bardzo dobra informacja. Koleje Dolnośląskie zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami, uruchomią nowe, bezpośrednie połączenie kolejowe na trasie z Wrocławia Głównego do Warszawy Centralnej. Pierwsze pociągi na tej trasie pojawią się w grudniu. Takie dobre wiadomości przekazał Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.