Wielka transakcja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Union Investment sprzedał centrum handlowe Magnolia Park we Wrocławiu. Nabywcą jest NEPI Rockcastle. Cena sprzedaży wynosi 373 mln euro. To rekordowa transakcja dotycząca pojedynczego obiektu handlowego w regionie CEE.
Największe centrum handlowe w stolicy Dolnego Śląska i jeden z największych tego typu obiektów w Polsce, po raz kolejny może zmienić właściciela. NEPI Rockcastle prowadzi negocjacje w sprawie nabycia wrocławskiego centrum handlowego Magnolia Park od Union Investment Real Estate. Potencjalne nabycie jest uzależnione od zawarcia formalnych umów przez strony transakcji, co ma nastąpić w najbliższych tygodniach.
Największa galeria handlowa we Wrocławiu powiększyła grono swoich najemców o czeskiego producenta odzieży sportowej i outdoorowej, firmę Alpine Pro. W ofercie tej marki są kurtki, buty, koszulki i akcesoria dla osób lubiących aktywny tryb życia. Za jakością marki przemawia fakt, że Alpine Pro od 2010 roku ubiera czeskich olimpijczyków.
Największe centrum handlowe na Dolnym Śląsku i jedno z największych w Polsce – Magnolia Park systematycznie powiększa swoją ofertę o kolejne nowe marki. Marka Pauloadriani oferująca damskie i męskie kolekcje premium dołączyła do grona najemców Magnolia Park. Poza odzieżą renomowanych marek w swojej ofercie posiada także autorską kolekcję Paulo.
Jeden z największych deweloperów w Polsce, Develia S.A. szykuje kolejną inwestycję w stolicy Dolnego Śląska. Swój najnowszy projekt zlokalizuje na niezabudowanej działce znajdującej się pomiędzy centrum handlowym Magnolia Park, olbrzymim parkingiem i nasypem kolejowym.
Minione miesiące na rynku nieruchomości handlowych w Polsce charakteryzowała stabilność – mimo, że deweloperzy oddali do użytku zaledwie około 43 000 mkw. nowej powierzchni, cały czas pojawiają się nowe marki, a firmy obecne już na polskim rynku powiększają liczbę swoich punktów. Widoczny jest też trend przebudów istniejących obiektów i adaptacji zabytkowych przestrzeni na cele handlowe i usługowe.
To była historyczna chwila. We wtorek 22 sierpnia tramwaj po raz pierwszy zameldował się na Nowym Dworze. Na razie testowo, ale już we wrześniu na nowej trasie autobusowo-tramwajowej składy MPK zaczną regularne kursy. Z TAT już z kolei korzystają autobusy miejskiego przewoźnika.
Od września we Wrocławiu pojawią się dwie nowe linie tramwajowe, osiem zmieni swoje trasy, a 13 pozostanie bez zmian. To zmiany związane z uruchomieniem tramwaju na Nowy Dwór. Skorygowana zostanie również część tras autobusów MPK.
Nasycenie powierzchniami komercyjnymi w stolicy Dolnego Śląska jest stosunkowo wysokie w porównaniu do innych dużych rynków w Polsce. Powierzchnia biurowa w stosunku do liczby mieszkańców jest trzecia w kraju, wynosząc średnio 2,14 mkw. na mieszkańca. W budowie znajduje się około 400 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni magazynowej (licząc z aglomeracją wrocławską).