Bardzo dobra informacja dla mieszkańców Dębicy w województwie podkarpackim. Obchodząca w tym roku 85-lecie istnienia Firma Oponiarska Dębica SA rozpoczęła rekrutację nowych pracowników do swojej fabryki zlokalizowanej w tym blisko 43-tysięcznym mieście w południowo-wschodniej części Polski.
W ciągu zaledwie jednego miesiąca Popeyes otworzył w Polsce pięć
restauracji i zatrudnił ponad 200 osób. Według zapowiedzi sieci,
to dopiero początek. Plany rozwoju są dużo większe.
Niemiecka sieć dm-drogerie markt kontynuuje swoją ekspansję w Polsce i otwiera nowy sklep w Krakowie – tym razem przy ul.Romanowicza 6A/U1 na Zabłociu, przy Fabryce Emalia Oskara Schindlera. Będzie to 5. drogeria dm w Krakowie, 14. w województwie małopolskim i 56. w Polsce. Powierzchnia sprzedaży sklepu wynosi 370 metrów kwadratowych.
ALDI Polska kontynuuje rozwój swojej infrastruktury logistycznej. W podwarszawskim Emilianowie, w parku biznesowym CTPark Warsaw Emilianów (powiat wołomiński), powstaje trzecie centrum dystrybucyjne ALDI. Magazyn o powierzchni 43 000 metrów kwadratowych zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2026 roku i znacząco usprawni dostawy do sklepów w centralnej i północno-wschodniej Polsce. W związku z uruchomieniem centrum, ALDI planuje stworzenie prawie 150 nowych miejsc pracy.
Kolejna wielka inwestycja na Dolnym Śląsku. Polska Grupa CCC, będąca liderem sprzedaży obuwia w Europie Środkowo-Wschodniej, kontynuuje inwestycje w Polkowicach, w którym to mieście znajduje się też siedziba i magazyn tej znanej firmy. Dzięki nowej inwestycji, powstanie wiele nowych miejsc pracy.
Kolejna znana marka dołączy do grona najemców koszalińskiego centrum handlowego EMKA. Znana na całym świecie i ceniona marka IKEA, oferująca produkty i rozwiązania do aranżacji wnętrz, otworzy w EMCE pierwsze na północy polski indywidualne studio planowania i zamówień oraz mobilny punkt odbioru zamówień. EMKA Koszalin to największy obiekt handlowy w portfelu LCP, part of M Core. Obiekt w 100% skomercjalizowany, z tradycjami, dwukrotnie rozbudowywany, aktualnie oferuje ponad 25.000 mkw. powierzchni pod wynajem, z której korzysta 70 najemców.
Na polski rynek wchodzi kolejna nowa sieć modowa. Dreslow, innowacyjny koncept z modą cyrkularną otworzył pierwszy salon. Na miejsce swojego debiutu wybrał galerię Westfield Arkadia w Warszawie. Kolejny salon ruszy 15 maja w warszawskiej Galerii Młociny.
Wrocław zyskał nowy obiekt w międzynarodowym standardzie. W miejscu dawnego Hotelu Wieniawa powstał Four Points by Sheraton, należący do sieci Marriott International, zarządzany przez Polski Holding Hotelowy. Nowy obiekt oferuje 157 nowoczesnych pokoi w pięciu kategoriach - Classic, Superior, Deluxe, Premium oraz Apartament, restaurację i bar z nowoczesnym konceptem Best Brew opartym o piwa rzemieślnicze, a także sale konferencyjne Bravo i Alfa o łącznej powierzchni ponad 200 mkw.
B&B HOTELS Polska nie zwalnia tempa. Zaledwie kilka miesięcy po debiucie w Kaliszu sieć zawitała do kolejnego polskiego miasta. 28 kwietnia swoje podwoje otworzył B&B HOTEL Leszno, powiększając lokalną bazę noclegową o 92 komfortowe pokoje w centrum miasta. Obiekt został zaprojektowany z myślą o osobach podróżujących w celach biznesowych, jak i turystach, oferując nowoczesne wnętrza inspirowane szybowcowymi tradycjami miasta. Tym samym popularna sieć z segmentu value-for-money powiększyła do siedemnastu liczbę hoteli w Polsce.
Dwie największe sieci handlowe działajace na polskim rynku: Biedronka i Lidl od ponad roku walczą na oferty promocyjne i reklamy porównawcze, jednak obecnie już tylko mniej niż co piąty konsument wierzy, że taka rywalizacja jest potrzebna i działa na ich korzyść. Obecnie już tylko 19,3 proc. respondentów uważa, że to akcja potrzebna i działa na korzyść konsumentów – wynika z badania UCE Research i agencji Hybrid Europe.