Niestety, złe informacje z branży automotive w Polsce, które są pokłosiem sytuacji, jaka panuje w niemieckiej gospodarce. Fabryka Układów Hamulcowych niemieckiego koncernu Bosch, zlokalizowana w Mirkowie pod Wrocławiem (gmina Długołęka, powiat wrocławski), zgłosiła zamiar przeprowadzenia zwolnień grupowych.
Położone na warszawskiej Ochocie Centrum Handlowe Blue City cieszy się ugruntowaną pozycją zarówno wśród swoich klientów, jak i najemców. Jest to możliwe dzięki konsekwentnie realizowanej strategii, nastawionej na uatrakcyjnianie oferty handlowo-usługowej w połączeniu z szerokim wachlarzem rozrywki i sposobów spędzenia wolnego czasu. W marcu Centrum Handlowe Blue City zyskało aż 4 nowych najemców. Swoje lokale otworzyły marki sieciowe oraz lokalni przedsiębiorcy. Łączna powierzchnia nowych lokali to 400 metrów kwadratowych.
Nie będzie dużej, chińskiej inwestycji motoryzacyjnej w Polsce. Producent samochodów elektrycznych Leapmotor z Chin i współpracujący z nim globalny koncern Stellantis zrezygnowali z planu produkcji modelu Leapmotor B10 w Polsce. Do montażu tego auta miała już zostać wybrana fabryka w Tychach (woj. śląskie). Wartość inwestycji szacowana była na ponad 200 mln dolarów.
Kolejne dwie znane, światowe firmy zainwestują na Dolnym Śląsku. I to niemal w tym samym czasie i w jednym miejscu, w niewielkiej, dziś jeszcze mało znanej w Polsce gminie, liczącej zaledwie niecałe 5-tysięcy mieszkańców. O jaką gminę chodzi? Jakie dwie znane, światowe firmy zainwestują w tej lokalizacji? Jakie mają plany?
Sieć konsekwentnie realizuje plan ekspansji na 2025 rok, który zakłada utworzenie ok. 60 nowych placówek. Już w środę, 26 marca swoje progi dla klientów otworzy pierwszy sklep ALDI w Czechowicach-Dziedzicach. Zaledwie dzień później, 27 marca, sieć zadebiutuje w Brzezinach, będzie to 26 sklep w województwie łódzkim i 366. w skali całego kraju.
Światowy lider w zakresie higieny, zdrowia i rozwiązań medycznych, szwedzka firma Essity stawia na Polskę. Konsekwentnie zwiększa produkcję w swojej polskiej fabryce zlokalizowanej w Oławie pod Wrocławiem, w województwie dolnośląskim. Dzięki stałemu rozwojowi, zwiększa też zatrudnienie.
Receptą na dzisiejsze bolączki rynku biurowego mogą być między innymi centra usług wspólnych w Polsce z Niemiec, Skandynawii i Francji. Polskim rynkiem interesują się obecnie przede wszystkim inwestorzy poszukujący miejsc pracy na ok. 100 stanowisk, którym nie opłaca się dywersyfikować działalności czy przenosić jej do tańszych lokalizacji, jak np. Indie. Wzrost kosztów prowadzenia działalności w Polsce rekompensowany jest poprzez nasze przewagi konkurencyjne, m.in. styl pracy i łatwość wdrażania zmian oraz brak różnic kulturowych z Zachodem.
W Warszawie został otwarty największy w Polsce salon monobrandowy Karl Lagerfeld. Nowo otwarta przestrzeń jest jednocześnie drugim w Europie pod względem wielkości sklepem outletowym tej kultowej marki.
B&B HOTEL Wrocław Centrum to jeden z najbardziej rozpoznawalnych obiektów sieci w Polsce. W trosce o podniesienie estetyki i funkcjonalności wnętrz, firma zdecydowała się na jego modernizację. Dzięki tym zmianom hotel zyskał nowoczesny wygląd zgodny z aktualnymi standardami marki, co zwiększyło jego konkurencyjność na rynku wrocławskich hoteli.
Po kilku tygodniach modernizacji multimarket Jula w Poznaniu wraca w nowej odsłonie! Choć przez cały ten czas pozostawał otwarty dla klientów, teraz mogą oni w pełni korzystać z odświeżonej przestrzeni wzbogaconej o nowoczesne rozwiązania ze zoptymalizowanym układem wnętrza. Dzięki temu zakupy w Jula staną się jeszcze bardziej komfortowe i intuicyjne.