Mieszkańcy Krakowa już wkrótce będą podróżować wyłącznie niskopodłogowymi i klimatyzowanymi tramwajami. Stanie się to możliwe dzięki umowie podpisanej 18 sierpnia w gabinecie prezydenta Krakowa Aleksandra Miszalskiego, przez zarządy MPK w Krakowie i firmy PESA Bydgoszcz SA. Kontrakt obejmuje dostawę 30 nowych dwukierunkowych tramwajów o długości ponad 33 m. Jest to pierwsza we współczesnej historii MPK dostawa nowych wagonów dwukierunkowych do Krakowa.
Mieszkańcy Krakowa będą mogli podróżować nowymi autobusami. Do floty krakowskiego przewoźnika dołączyło bowiem 37 nowych pojazdów Solaris Urbino 12 z napędem mild hybrid. Ich przekazanie odbyło się w poniedziałek, 14 kwietnia, na terenie zajezdni autobusowej w Bieńczycach.
Kolejne wielkie pieniądze na rozwój komunikacji tramwajowej w stolicy Małopolski! MPK Kraków otrzyma 128 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Dzięki tym środkom dofinansowany został zakup 18 nowych tramwajów.
Stolica Małopolski kupuje 32 autobusy zasilane energią elektryczną. Co istotne MPK w Krakowie uzyskało już wsparcie finansowe na realizację tej inwestycji w ramach przedsięwzięcia o nazwie „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w ramach III edycji programu „Zielony Transport Publiczny” MPK uzyska 100 proc. dofinansowania do zakupu elektryków.
W stolicy Małopolski pojawią się nowe tramwaje. We wtorek 4 marca MPK w Krakowie wybrało oferty PESA Bydgoszcz SA na dostawę w sumie do 90 nowych tramwajów.
Dla MPK w Krakowie jednym z priorytetów jest rozwój floty tramwajów i autobusów przyjaznych dla środowiska. Równie istotne jest dbanie o wykorzystywanie energii z odnawialnych źródeł. W związku z tym podjęto decyzję o zamontowaniu paneli fotowoltaicznych na dachu jednej z hal w Stacji Obsługi Autobusów Wola Duchacka.
W czwartek, 5 grudnia zostały otwarte oferty w trzech przetargach na dostawę do Krakowa w sumie do 90 nowych tramwajów. Zamówienie MPK w Krakowie obejmowało trzy rodzaje wagonów.