PKP Intercity zakontraktowało projekty taborowe o wartości ponad 16,5 mld zł brutto z polskimi producentami oraz zakładami napraw. Tylko w drugim półroczu tego roku przewoźnik zawarł umowy na kwotę blisko 9,4 mld zł brutto.
Prywatna polska firma chce wozić pasażerów na trasie kolejowej z Poznania do Wrocławia co godzinę. Spółka SKPL Cargo z woj. wielkopolskiego złożyła 1 października 2024 r. wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) o pozwolenia na prowadzenie 16 par pociągów na trasie Poznań Główny - Wrocław Główny. Znamy więcej szczegółów i proponowany dokładny rozkład jazdy.
Kolejne nowe miejsca pracy w branży kolejowej, w województwie łódzkim. W piątek 15 listopada br. PKP Intercity oraz zakłady Remtrak pod Opocznem (woj. łódzkie) podpisały umowy na modernizację 150 wagonów. Ich wartość to prawie 1,5 mld zł.
30 października ruszyła sprzedaż na nowe połączenie międzynarodowe z Trójmiasta do Pragi. 4 pary pociągów Baltic Express zaczną kursować wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy na sezon 2024/2025, czyli od połowy grudnia. W drodze do stolicy Czech składy zatrzymają się m.in. w Bydgoszczy, Poznaniu czy Wrocławiu. Bilety dostępne także w aplikacji mobilnej oraz systemie ebilet.intercity.pl (e-IC 2.0).
Jest umowa na pozyskanie wsparcia środkami unijnymi z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności na zakup 56 lokomotyw i modernizację 248 wagonów PKP Intercity. Zamówienia zostały ulokowane wyłącznie w polskich fabrykach.
Przypomnijmy, w dniu 2 września 2024 roku Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy podjął decyzję o otwarciu postępowania sanacyjnego dla spółki PKP CARGOTABOR Sp. z o.o.
PKP Intercity ogłosiło postępowanie w trybie dialogu konkurencyjnego na zakup 42-piętrowych elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi połączeń krajowych, z możliwością domówienia kolejnych 30 pociągów. To pierwsze tego typu pojazdy w parku taborowym przewoźnika i największe zamówienie, biorąc pod uwagę obejmującą go liczbę pociągów zespolonych oraz wartość – prawie 10 mld zł brutto w opcji podstawowej.
W ramach działań osłonowych w procesie restrukturyzacji Zarząd PKP CARGO podpisał już 8 listów intencyjnych w sprawie zapewnienia zatrudnienia zwalnianych pracowników. W sumie dzięki podpisanym porozumieniom możliwe jest zatrudnienie łącznie ponad 1500 pracowników Spółki PKP CARGO w innych spółkach kolejowych. Wszystkie te programy już są lub będą realizowane w najbliższych tygodniach.
9 września w siedzibie PKP CARGO w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli Zarządu spółki z reprezentantami kolejowych związków zawodowych. Omawiane były tematy wypłaty wynagrodzeń, wypowiedzeń umów o pracę, pozyskiwania nowych kontrahentów, prowadzenia dialogu społecznego, zmian w statucie spółki, zabezpieczenia przyszłego zatrudnienia zwalnianych pracowników.
PKP Intercity S.A., PKP S.A., PKP CARGO S.A. w restrukturyzacji oraz PKP Cargotabor Sp. z o.o. podpisały list intencyjny ws. dzierżawy hali naprawczej w Gdyni wraz z otaczającymi ją działkami, który poprzedza zawarcie umowy dzierżawy. W ten sposób przewoźnik pasażerski powiększy swoje zaplecze techniczne do serwisowania pociągów oraz zyska dodatkowe wsparcie techniczne.