Historyczny moment dla kolei na Mazurach. Po trasie z Ełku do Giżycka jeżdżą już pociągi wykorzystujące nową sieć trakcyjną. Elektryfikacja linii oznacza nową jakość podróżowania koleją po „zielonych płucach Polski” – sprawniej, bezpieczniej i przyjaźniej dla środowiska. To kolejny efekt inwestycji realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości blisko 650 mln zł netto. Prace są dofinansowane z funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
PKP Intercity oceniło oferty w przetargu na 42 piętrowe składy. Najkorzystniejszą ofertę zaproponował Alstom Polska, który chce wyprodukować pojazdy w fabryce w Chorzowie za kwotę 4,1 mld zł. Pociągi pojadą z prędkością 200 km/h.
Od 1 października tego roku zaczną kursować cztery nowe pociągi w relacji Kraków - Bielsko-Biała z postojami na stacjach: Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Chrzanów Śródmieście.
Stadler, czołowy producent innowacyjnych pojazdów szynowych , umacnia swoją pozycję w Polsce, inwestując w rozwój lokalnego Działu Inżynierii w Poznaniu. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju firmy, która od 2006 roku konsekwentnie buduje swoją obecność na polskim rynku. Do końca roku polski zespół inżynierów będzie liczył 100 osób, a w 2026 roku liczba ta wzrośnie do 125.
Dworzec kolejowy w Suwałkach zachował się do dziś w formie niemal identycznej z pierwotną, czyli od momentu jego otwarcia w 1899 roku. Teraz, w ramach inwestycji PKP S.A., elewacja budynku zostanie odnowiona pod okiem konserwatora, a wewnątrz powstanie całkiem nowa, komfortowa przestrzeń dopasowana do potrzeb wszystkich podróżnych. Na czas remontu pasażerowie mogą korzystać z dworca tymczasowego, który postał tuż obok budynku.
Czeski przewoźnik RegioJet szykuje się do wejścia na trasę Kraków–Warszawa, przełamując monopol PKP Intercity. Start zaplanowano na 18 września 2025 r. Czy PKP, które od lat dyktuje ceny i zmaga się z opóźnieniami, w końcu dostanie pstryczka w nos? Czy wejście RegioJet może wywrócić do góry nogami ceny i punktualność PKP Intercity.
Za kilka tygodni pierwsi pasażerowie będą podróżowali wagonami po wykonanej modernizacji przez poznańską fabrykę H. CEGIELSKI Fabryka Pojazdów Szynowych Sp. z o.o. PKP Intercity powiększa flotę wygodnych wagonów, przeznaczonych do jazdy z prędkością 200 km/h. Spółka należy do Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP S.A.)
Kolejna nowa inwestycja PKP Intercity w stolicy Małopolski. Spółka zawarła umowę z Hochtief Polska S.A. na przebudowę obiektów utrzymania taboru wraz z modernizacją infrastruktury na terenie bocznicy kolejowej Kraków Prokocim. Prace budowlane obejmą m.in. kompleksową przebudowę dachów dwóch hal oraz prace w ich wnętrzach wraz z modernizacją warsztatów, magazynów, szatni i pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 42 pociągów piętrowych o prędkości 200 km/h, z opcją na dokupienie dodatkowych 30. To pierwsze w Polsce zamówienie na tego typu pociągi i największe, biorąc pod uwagę liczbę pojazdów do połączeń dalekobieżnych. Pociągi będą produkowane w fabryce w Chorzowie lub Siedlcach.
Narodowy przewoźnik konsekwentnie realizuje przyjętą strategię taborową. Spółka odebrała zmodernizowane wagony, które już wyjechały w pierwsze trasy. To kolejny krok we wzmacnianiu parku wagonowego PKP Intercity i zwiększaniu komfortu podróży. Wartość kontraktu to ponad 150 mln zł.