Kolejne wagony dla pasażerów PKP Intercity. Pierwsze 6 pojazdów wyjedzie na tory w najbliższych dniach, a kolejne w następnych tygodniach. Wagony pojadą z prędkością do 200 km/h.
Od 26 października do 4 grudnia 2025 roku wrocławskie lotnisko nieczynne będzie. Powodem jest trwająca rozbudowa i modernizacja strefy startu i lądowania, dlatego konieczne jest wyłączenie całego lotniska. PKP Intercity zachęca do skorzystania z przejazdów pociągiem, aby dotrzeć do najbliższych lotnisk w Polsce.
Nowe międzynarodowe połączenia do Berlina i Wilna, Pendolino do Zakopanego oraz Ustki, 4 pary sprinterów do Białegostoku, a także dodatkowe pociągi do Poznania, Wrocławia, Gdyni czy Lublina. Tak wygląda nowy rozkład jazdy PKP Intercity dla województwa mazowieckiego, który zacznie obowiązywać od 14 grudnia 2025 roku.
Od 14 grudnia 2025 roku popularne Pendolino, będzie kursowało do Zakopanego. Spod Tatr, najnowocześniejszy pociąg w Polsce, będzie jeździł do Trójmiasta, przez Warszawę oraz Kraków. Ponadto w okresie wakacyjnym skład będzie miał wydłużoną trasę do Kołobrzegu.
Dworzec kolejowy Szklarska Poręba Górna zdobył nagrodę w prestiżowym konkursie TopRail Tourist-Friendly Awards, organizowanym przez Międzynarodowy Związek Kolei (UIC) – największą organizację kolejową na świecie. Spółka PKP znalazła się obok przedsiębiorstw kolejowych z m.in. Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Korei Południowej, Szwajcarii, Chile i Włoch.
Aż 17 nowych pociągów międzynarodowych PKP Intercity za granicę wyjedzie jeszcze w tym roku. Do wszystkich popularnych miast za granicą, jak Praga, Berlin, Wilno, Wiedeń dojedziemy teraz częściej i z większą regularnością. Połączenia międzynarodowe zyskają trzy miasta w Polsce. PKP Intercity pojedzie też w kierunkach, do których wcześniej nie jeździło, ruszy połączenie z/do Lipska. Będzie też więcej połączeń do Ukrainy.
Więcej pociągów do Trójmiasta, Warszawy, Krakowa, Poznania, Gorzowa czy Wrocławia. Pociągi Pendolino od grudnia dotrą do Zakopanego, a w sezonie wakacyjnym do Ustki. Do dyspozycji pasażerów będzie aż 555 połączeń latem oraz 527 poza sezonem wakacyjnym. Cykliczne odjazdy pociągów na trasach krajowych i międzynarodowych. PKP Intercity wprowadza 14 grudnia nowy rozkład jazdy na sezon 2025/2026.
PKP Intercity sukcesywnie otrzymuje środki z dofinansowania z KPO. Z końcem sierpnia wpłynęła kolejna transza w wysokości ponad 202 mln zł. W sumie przewoźnik ma otrzymać 2 mld 162 mln zł.
Prawie pół miliona Polaków będzie mogło wsiąść do pociągu dalekobieżnego w swojej miejscowości, a dla 3,5 mln mieszkańców naszego kraju zwiększy się dostępność do pociągów dalekobieżnych. PKP Intercity ma plan uruchomienia kilkunastu nowych tras przez małe i średnie miasta. Pierwsza ruszy w grudniu tego roku. Realizacja całego planu będzie możliwa dzięki nowemu taborowi – hybrydowym zespołom trakcyjnym, lokomotywom hybrydowym i klasycznym składom spalinowym.
Przebudowa nowoczesnego zaplecza technicznego w Przemyślu jest największą inwestycją infrastrukturalną PKP Intercity, a jej wartość wynosi 350 mln zł brutto. Powstaną nowe miejsca pracy. Do 2030 roku przewoźnik przeznaczy na unowocześnienie swoich zapleczy technicznych i bocznic kolejowych 3,4 mld złotych.