Kolejna nowa inwestycja PKP Intercity w stolicy Małopolski. Spółka zawarła umowę z Hochtief Polska S.A. na przebudowę obiektów utrzymania taboru wraz z modernizacją infrastruktury na terenie bocznicy kolejowej Kraków Prokocim. Prace budowlane obejmą m.in. kompleksową przebudowę dachów dwóch hal oraz prace w ich wnętrzach wraz z modernizacją warsztatów, magazynów, szatni i pomieszczeń socjalnych dla pracowników.
PKP Intercity otworzyło oferty na zakup 42 pociągów piętrowych o prędkości 200 km/h, z opcją na dokupienie dodatkowych 30. To pierwsze w Polsce zamówienie na tego typu pociągi i największe, biorąc pod uwagę liczbę pojazdów do połączeń dalekobieżnych. Pociągi będą produkowane w fabryce w Chorzowie lub Siedlcach.
Narodowy przewoźnik konsekwentnie realizuje przyjętą strategię taborową. Spółka odebrała zmodernizowane wagony, które już wyjechały w pierwsze trasy. To kolejny krok we wzmacnianiu parku wagonowego PKP Intercity i zwiększaniu komfortu podróży. Wartość kontraktu to ponad 150 mln zł.
Prace rewitalizacyjne na 47-kilometrowym odcinku Radzice - Wolanowów k. Radomia przekroczyły półmetek. Ułożyliśmy ponad 28 km nowego toru i wymieniliśmy 35 km sieci trakcyjnej. Bezpieczniej jest na 13 z 16 wyremontowanych przejazdach kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km/h między Tomaszowem Mazowieckim a Radomiem. Wzrośnie przepustowość linii oraz poziom bezpieczeństwa. Rewitalizacja wraz pracami uzupełniającymi jest realizowane z budżetu państwa oraz środków własnych PLK o łącznej o wartości blisko 150 mln zł netto.
Ministerstwo Aktywów Państwowych, za pośrednictwem Agencji Rozwoju Przemysłu, podejmuje działania zmierzające do ponownego zagospodarowania infrastruktury przemysłowej dawnego przedsiębiorstwa Rafako w Raciborzu. Jest szansa na kilkaset miejsc pracy.
Inwestycja związana z budową nowego dworca kolejowego w Łapach (powiat białostocki, województwo podlaskie), jest na kolejnym etapie – w ramach przetargu PKP wybrały firmę, która zaprojektuje nowy obiekt. Stacja Łapy położona jest przy ważnej linii kolejowej stanowiącej fragment trasy Rail Baltica. Zatrzymują się na niej pociągi PKP Intercity kursujące m.in. do Białegostoku, Ełku, Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Szczecina i na Litwę oraz POLREGIO, którymi można dostać się do stolicy województwa, Czyżewa i Ostrołęki.
PKP Intercity od wielu lat sukcesywnie rozwija się m.in. dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych. Już od 2007 roku Spółka otrzymuje środki z UE. Do tej pory dofinansowanie unijne zostało przyznane 14 projektom przewoźnika, z czego 12 zostało już zrealizowanych. Łączna kwota przyznanego wsparcia to ponad 5,3 mld złotych dla projektów o wartości 11 mld złotych.
Jedna z najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce może wkrótce zyskać nowego operatora. Czeska spółka Leo Express, dobrze znana polskim pasażerom, otrzymała zgodę Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) na uruchomienie połączeń na odcinku Kraków–Warszawa. W związku z tym pojawia się pytanie, czy PKP Intercity powinno obawiać się konkurencji.
Pociągami krajowego przewoźnika dotrzemy już w większość zakątków Polski. Niezależnie od tego czy planujemy urlop w kurorcie wypoczynkowym czy wolimy odkrywać miejskie atrakcje – składy PKP Intercity dowiozą nas do celu niemal przez siedem dni w tygodniu, o różnych porach dnia i nocy. W letnim rozkładzie, który wchodzi w życie od 15 czerwca będzie ich jeszcze więcej. W te wakacje spółka oddaje do dyspozycji podróżnych łącznie nawet 514 połączeń.
Polskie Koleje Państwowe S.A. przekazały plac budowy wykonawcy przebudowy dworca w Oławie w woj. dolnośląskim. Prace remontowe rozpoczynają się dokładnie 184 lata po położeniu kamienia węgielnego pod budynek. Dworzec w Oławie jest obecnie najstarszym czynnym dworcem kolejowym w Polsce.