Inwestycja związana z budową nowego dworca kolejowego w Łapach (powiat białostocki, województwo podlaskie), jest na kolejnym etapie – w ramach przetargu PKP wybrały firmę, która zaprojektuje nowy obiekt. Stacja Łapy położona jest przy ważnej linii kolejowej stanowiącej fragment trasy Rail Baltica. Zatrzymują się na niej pociągi PKP Intercity kursujące m.in. do Białegostoku, Ełku, Warszawy, Katowic, Krakowa, Wrocławia, Szczecina i na Litwę oraz POLREGIO, którymi można dostać się do stolicy województwa, Czyżewa i Ostrołęki.
PKP Intercity od wielu lat sukcesywnie rozwija się m.in. dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych. Już od 2007 roku Spółka otrzymuje środki z UE. Do tej pory dofinansowanie unijne zostało przyznane 14 projektom przewoźnika, z czego 12 zostało już zrealizowanych. Łączna kwota przyznanego wsparcia to ponad 5,3 mld złotych dla projektów o wartości 11 mld złotych.
Jedna z najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce może wkrótce zyskać nowego operatora. Czeska spółka Leo Express, dobrze znana polskim pasażerom, otrzymała zgodę Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) na uruchomienie połączeń na odcinku Kraków–Warszawa. W związku z tym pojawia się pytanie, czy PKP Intercity powinno obawiać się konkurencji.
Pociągami krajowego przewoźnika dotrzemy już w większość zakątków Polski. Niezależnie od tego czy planujemy urlop w kurorcie wypoczynkowym czy wolimy odkrywać miejskie atrakcje – składy PKP Intercity dowiozą nas do celu niemal przez siedem dni w tygodniu, o różnych porach dnia i nocy. W letnim rozkładzie, który wchodzi w życie od 15 czerwca będzie ich jeszcze więcej. W te wakacje spółka oddaje do dyspozycji podróżnych łącznie nawet 514 połączeń.
Polskie Koleje Państwowe S.A. przekazały plac budowy wykonawcy przebudowy dworca w Oławie w woj. dolnośląskim. Prace remontowe rozpoczynają się dokładnie 184 lata po położeniu kamienia węgielnego pod budynek. Dworzec w Oławie jest obecnie najstarszym czynnym dworcem kolejowym w Polsce.
Łódź to w tej chwili największy kolejowy plac budowy w Polsce. W mieście powstaje obecnie najwięcej inwestycji kolejowych w Polsce. Trwa budowa nowych dworców, tuneli. Powstają nowe połączenia międzymiastowe oraz międzynarodowe. Łódzka Kolej Aglomeracyjna powiększa się o nowe i bardziej komfortowe pociągi. A to tylko część z trwających zmian.
Od 30 czerwca na nowym przystanku kolejowym Radom Wschodni, połączonym z lotniskiem w Radomiu, zatrzyma się 50 pociągów Kolei Mazowieckich. Przystanek znajduje się pod wiaduktem na ul. Żeromskiego. Nowoczesna konstrukcja ze stali i szkła powstała zgodnie z planem w ciągu 1,5 roku i czeka już tylko na wydanie zgód administracyjnych, by można z niej korzystać. Inwestycja kosztowała 39 mln zł i jest finansowana ze środków budżetowych.
PKP Intercity podjęło decyzję o wydłużeniu trasy popularnego w sezonie letnim połączenia z Warszawy do zachodniopomorskiego. Podróżni w końcu bez przesiadek dojadą pendolino do Świnoujścia, a nie jak do tej pory - tylko do Szczecina. Zmiany wejdą w życie od 18 czerwca.
56
nowych lokomotyw, modernizacja 248 wagonów – na to przeznaczą PKP
Intercity dofinansowanie z KPO, którego druga transza
właśnie wpłynęła do przewoźnika.
Przebudowany z dbałością o zabytkową architekturę oraz spełniający współczesne standardy obsługi podróżnych – taki jest dworzec w Zbąszyniu po zakończeniu inwestycji Polskich Kolei Państwowych S.A. Już od 30 kwietnia korzystają z niego pierwsi podróżni.