REKLAMA

PKP Intercity

Artykuły o PKP Intercity

„Czerwoną strzałą” z Krakowa w Bieszczady i Sudety [ZDJĘCIA]
„Czerwoną strzałą” z Krakowa w Bieszczady i Sudety [ZDJĘCIA]
Na wszystkie zaplanowane trasy z Krakowa na wschód i na zachód wyruszył nowy typ pociągów. Składy nazywane „czerwonymi strzałami” jeżdżą do mniejszych miast po trasach niezelektryfikowanych.
Zabytkowy dworzec w Wejherowie przeszedł kompleksową przebudowę [ZDJĘCIA]
Zabytkowy dworzec w Wejherowie przeszedł kompleksową przebudowę [ZDJĘCIA]
Polskie Koleje Państwowe S.A. zakończyły trwającą niespełna półtora roku modernizację dworca kolejowego w Wejherowie. Dzięki współpracy z lokalnym samorządem dworzec po przebudowie pełni nie tylko funkcję obsługi pasażerów, ale jest także ważnym miejscem dla mieszkańców miasta.
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Koleje Dużych Prędkości: Nawet 320 km/h pociągiem z Warszawy do Poznania
Przyspieszenie pociągów do 320 km/h na projektowanej linii Kolei Dużych Prędkości Warszawa – Poznań w sposób zdecydowany podniesie atrakcyjność dla pasażerów korzystających z nowej infrastruktury.
W Warszawie powstanie nowoczesna lokomotywownia PKP Intercity
W Warszawie powstanie nowoczesna lokomotywownia PKP Intercity
PKP Intercity podpisało umowę na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. Zgodnie z kontraktem inwestycja powstanie w 2027 roku, a jej wartość to ponad 179 mln zł brutto.
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
KDP: Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h
Między Warszawą i Poznaniem pociągi osiągną prędkość do 320 km/h. Wybrane składy pojadą obwodnicą Kalisza, zapewniając najszybsze połączenie, a inne zjadą do miasta, włączając je w sieć połączeń Kolei Dużych Prędkości (KDP). Takie rozwiązania stosuje się od lat na kolei w krajach Europy Zachodniej.
Nowe przystanki i krótsze podróże – marcowa korekta rozkładu jazdy pociągów
Nowe przystanki i krótsze podróże – marcowa korekta rozkładu jazdy pociągów
W niedzielę, 9 marca wchodzą w życie zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Będzie krótszy czas przejazdu z Warszawy do Rzeszowa przez Radom i Sandomierz oraz do Wrocławia. Lepszy dostęp do kolei zapewnią nowe przystanki – Biała Podlaska Wschodnia, Bytom Stroszek oraz Izabelów w woj. łódzkim. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
Pociągi z Warszawy do Rzeszowa i Wrocławia pojadą szybciej. Nowe połączenie Trójmiasta i stolicy
Pociągi z Warszawy do Rzeszowa i Wrocławia pojadą szybciej. Nowe połączenie Trójmiasta i stolicy
Krótsza podróż z PKP Intercity z Warszawy do Rzeszowa i do Wrocławia. Nowe połączenie Trójmiasta i stolicy. Zmiany w ruchu pociągów do Słupska i w województwie śląskim. Od niedzieli 9 marca zmienia się rozkład jazdy niektórych pociągów. Korekta będzie obowiązywać do połowy czerwca.
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować
CPK sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować
Spółka taborowa Centralnego Portu Komunikacyjnego sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować w formie wieloletnich umów do obsługi linii Kolei Dużych Prędkości. Analogiczne rozwiązania sprawdzają się m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Skandynawii i krajach Beneluksu. Spółka CPK podpisała umowę na biznesplan tzw. poolu taborowego.
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalin
PKP Intercity coraz bardziej zielone. Powyżej 80% taboru nie emituje spalin
Kolej emituje 4 razy mniej CO2 niż transport drogowy i blisko 5 razy mniej CO2 niż transport lotniczy. W PKP Intercity powyżej 80% taboru wcale nie emituje spalin. Już w 2026 roku spółka planuje wykorzystywać 100% prądu z odnawialnych źródeł energii, wykorzystywanej w zapleczach technicznych, warsztatach i innych budynkach. Z zielonej energii będą korzystały niedługo także pociągi przewoźnika.
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagony
W 2025 roku tabor PKP Intercity zasilą kolejne nowe lokomotywy i wagony
W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. W 2025 roku spółka zainwestuje także 292 mln zł netto w rozwój infrastruktury własnej.
REKLAMA