PKP Intercity od wielu lat sukcesywnie rozwija się m.in. dzięki efektywnemu wykorzystywaniu środków unijnych. Już od 2007 roku Spółka otrzymuje środki z UE. Do tej pory dofinansowanie unijne zostało przyznane 14 projektom przewoźnika, z czego 12 zostało już zrealizowanych. Łączna kwota przyznanego wsparcia to ponad 5,3 mld złotych dla projektów o wartości 11 mld złotych.
Jedna z najpopularniejszych tras kolejowych w Polsce może wkrótce zyskać nowego operatora. Czeska spółka Leo Express, dobrze znana polskim pasażerom, otrzymała zgodę Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) na uruchomienie połączeń na odcinku Kraków–Warszawa. W związku z tym pojawia się pytanie, czy PKP Intercity powinno obawiać się konkurencji.
Pociągami krajowego przewoźnika dotrzemy już w większość zakątków Polski. Niezależnie od tego czy planujemy urlop w kurorcie wypoczynkowym czy wolimy odkrywać miejskie atrakcje – składy PKP Intercity dowiozą nas do celu niemal przez siedem dni w tygodniu, o różnych porach dnia i nocy. W letnim rozkładzie, który wchodzi w życie od 15 czerwca będzie ich jeszcze więcej. W te wakacje spółka oddaje do dyspozycji podróżnych łącznie nawet 514 połączeń.
Polskie Koleje Państwowe S.A. przekazały plac budowy wykonawcy przebudowy dworca w Oławie w woj. dolnośląskim. Prace remontowe rozpoczynają się dokładnie 184 lata po położeniu kamienia węgielnego pod budynek. Dworzec w Oławie jest obecnie najstarszym czynnym dworcem kolejowym w Polsce.
Łódź to w tej chwili największy kolejowy plac budowy w Polsce. W mieście powstaje obecnie najwięcej inwestycji kolejowych w Polsce. Trwa budowa nowych dworców, tuneli. Powstają nowe połączenia międzymiastowe oraz międzynarodowe. Łódzka Kolej Aglomeracyjna powiększa się o nowe i bardziej komfortowe pociągi. A to tylko część z trwających zmian.
Od 30 czerwca na nowym przystanku kolejowym Radom Wschodni, połączonym z lotniskiem w Radomiu, zatrzyma się 50 pociągów Kolei Mazowieckich. Przystanek znajduje się pod wiaduktem na ul. Żeromskiego. Nowoczesna konstrukcja ze stali i szkła powstała zgodnie z planem w ciągu 1,5 roku i czeka już tylko na wydanie zgód administracyjnych, by można z niej korzystać. Inwestycja kosztowała 39 mln zł i jest finansowana ze środków budżetowych.
PKP Intercity podjęło decyzję o wydłużeniu trasy popularnego w sezonie letnim połączenia z Warszawy do zachodniopomorskiego. Podróżni w końcu bez przesiadek dojadą pendolino do Świnoujścia, a nie jak do tej pory - tylko do Szczecina. Zmiany wejdą w życie od 18 czerwca.
56
nowych lokomotyw, modernizacja 248 wagonów – na to przeznaczą PKP
Intercity dofinansowanie z KPO, którego druga transza
właśnie wpłynęła do przewoźnika.
Przebudowany z dbałością o zabytkową architekturę oraz spełniający współczesne standardy obsługi podróżnych – taki jest dworzec w Zbąszyniu po zakończeniu inwestycji Polskich Kolei Państwowych S.A. Już od 30 kwietnia korzystają z niego pierwsi podróżni.
To nowe rozwiązanie, które ułatwi podróżnym poruszanie się po Warszawie - w aplikacji PKP Intercity, razem z biletem na pociąg, za 2 zł można wykupić bilet uprawniający do korzystania z Warszawskiego Transportu Publicznego. Jak dokładnie to działa?