PKP Intercity sukcesywnie otrzymuje środki z dofinansowania z KPO. Z końcem sierpnia wpłynęła kolejna transza w wysokości ponad 202 mln zł. W sumie przewoźnik ma otrzymać 2 mld 162 mln zł.
Prawie pół miliona Polaków będzie mogło wsiąść do pociągu dalekobieżnego w swojej miejscowości, a dla 3,5 mln mieszkańców naszego kraju zwiększy się dostępność do pociągów dalekobieżnych. PKP Intercity ma plan uruchomienia kilkunastu nowych tras przez małe i średnie miasta. Pierwsza ruszy w grudniu tego roku. Realizacja całego planu będzie możliwa dzięki nowemu taborowi – hybrydowym zespołom trakcyjnym, lokomotywom hybrydowym i klasycznym składom spalinowym.
Przebudowa nowoczesnego zaplecza technicznego w Przemyślu jest największą inwestycją infrastrukturalną PKP Intercity, a jej wartość wynosi 350 mln zł brutto. Powstaną nowe miejsca pracy. Do 2030 roku przewoźnik przeznaczy na unowocześnienie swoich zapleczy technicznych i bocznic kolejowych 3,4 mld złotych.
Historyczny, odnowiony z dbałością o detale, komfortowy i przyjazny środowisku oraz z zaaranżowanym na nowo placem dworcowym – tak będzie wyglądał dworzec w Otwocku po zakończeniu modernizacji. Spółka PKP właśnie przekazała wykonawcy plac budowy i niebawem rozpoczną się prace.
Kolejny dworzec w Polsce przeszedł gruntowną modernizację. 167-letni budynek dworca Rzeszów Główny po przebudowie powrócił do swojego modernistycznego wyglądu i stał się komfortową przestrzenią obsługi podróżnych. Dzięki inwestycji PKP S.A., przy współpracy z PKP PLK i Miastem Rzeszów, powstał nowoczesny węzeł przesiadkowy: Rzeszowskie Centrum Komunikacyjne, w skład którego – poza budynkiem dworca – wchodzi także przebudowana stacja kolejowa, nowoczesny parking podziemny i przystanki komunikacji miejskiej.
Historyczny moment dla kolei na Mazurach. Po trasie z Ełku do Giżycka jeżdżą już pociągi wykorzystujące nową sieć trakcyjną. Elektryfikacja linii oznacza nową jakość podróżowania koleją po „zielonych płucach Polski” – sprawniej, bezpieczniej i przyjaźniej dla środowiska. To kolejny efekt inwestycji realizowanej przez Polskie Linie Kolejowe S.A. o wartości blisko 650 mln zł netto. Prace są dofinansowane z funduszy unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko oraz programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko.
PKP Intercity oceniło oferty w przetargu na 42 piętrowe składy. Najkorzystniejszą ofertę zaproponował Alstom Polska, który chce wyprodukować pojazdy w fabryce w Chorzowie za kwotę 4,1 mld zł. Pociągi pojadą z prędkością 200 km/h.
Od 1 października tego roku zaczną kursować cztery nowe pociągi w relacji Kraków - Bielsko-Biała z postojami na stacjach: Czechowice-Dziedzice, Oświęcim, Chrzanów Śródmieście.
Stadler, czołowy producent innowacyjnych pojazdów szynowych , umacnia swoją pozycję w Polsce, inwestując w rozwój lokalnego Działu Inżynierii w Poznaniu. To kolejny krok w dynamicznym rozwoju firmy, która od 2006 roku konsekwentnie buduje swoją obecność na polskim rynku. Do końca roku polski zespół inżynierów będzie liczył 100 osób, a w 2026 roku liczba ta wzrośnie do 125.
Dworzec kolejowy w Suwałkach zachował się do dziś w formie niemal identycznej z pierwotną, czyli od momentu jego otwarcia w 1899 roku. Teraz, w ramach inwestycji PKP S.A., elewacja budynku zostanie odnowiona pod okiem konserwatora, a wewnątrz powstanie całkiem nowa, komfortowa przestrzeń dopasowana do potrzeb wszystkich podróżnych. Na czas remontu pasażerowie mogą korzystać z dworca tymczasowego, który postał tuż obok budynku.