Spółka taborowa Centralnego Portu Komunikacyjnego sfinansuje zakup pociągów, a następnie będzie je wynajmować w formie wieloletnich umów do obsługi linii Kolei Dużych Prędkości. Analogiczne rozwiązania sprawdzają się m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Skandynawii i krajach Beneluksu. Spółka CPK podpisała umowę na biznesplan tzw. poolu taborowego.
Kolej emituje 4 razy mniej CO2 niż transport drogowy i blisko 5 razy mniej CO2 niż transport lotniczy. W PKP Intercity powyżej 80% taboru wcale nie emituje spalin. Już w 2026 roku spółka planuje wykorzystywać 100% prądu z odnawialnych źródeł energii, wykorzystywanej w zapleczach technicznych, warsztatach i innych budynkach. Z zielonej energii będą korzystały niedługo także pociągi przewoźnika.
W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw i 77 zmodernizowanych wagonów, które zostały wdrożone do rozkładu jazdy i kursują z pasażerami na pokładzie. Zamówiony został też tabor o wartości 11,8 mld zł brutto. W 2025 roku przewoźnik planuje odbiór 38 nowych lokomotyw i 119 zmodernizowanych wagonów, w tym 95 COMBO. W 2025 roku spółka zainwestuje także 292 mln zł netto w rozwój infrastruktury własnej.
Coraz więcej pasażerów z niepełnosprawnościami podróżuje z PKP Intercity. Przewoźnik zwiększył liczbę pociągów, z których mogą korzystać osoby na wózkach. W tym roku flota specjalnych wagonów, dostosowanych do ich potrzeb, powiększy się o ponad sto. Wzrasta więc dostępność kolejowych podróży dla pasażerów o ograniczonej mobilności.
Najszybsze w historii przejazdy na linii Wrocław – Międzylesie, sprawniejsze podróże na trasie Oleśnica – Milicz oraz po dolnośląskich odcinkach Nadodrzanki i Magistrali Podsudeckiej to efekty prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w 2024 roku. Dzięki przebudowie tunelu w Wojanowie zwiększono przepustowość na trasie z Wrocławia w Karkonosze, a modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w aglomeracji wrocławskiej, podniosła poziom bezpieczeństwa.
Więcej pociągów z Katowic do Przemyśla, Krakowa czy Berlina, a także nowe połączenie z Bielska-Białej do Wrocławia. PKP Intercity prezentuje rozkład na sezon 2024/2025 dla województwa śląskiego. Obowiązuje od niedzieli 15 grudnia br.
W niedzielę 15 grudnia, wszedł w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Szybciej pojedziemy m.in. z Warszawy do Szczecina i Białegostoku, z Krakowa do Zakopanego oraz z Wrocławia do Międzylesia. Lepszy dostęp do kolei zapewni 13 nowych przystanków. W rozkładzie jazdy uwzględniono najbardziej korzystne dla podróżnych połączenia oraz kontynuację prac na liniach kolejowych.
Więcej codziennych połączeń z Warszawy do największych miast w Polsce, rekordowe czasy przejazdu oraz nowe połączenia w relacjach krajowych. Popularne pociągi Pendolino pojadą w nowej relacji – do i ze Szczecina przez Poznań do i z Warszawy. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025, który wchodzi już 15 grudnia br.
Więcej codziennych połączeń do Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska i Krakowa. Nowe połączenia w relacjach krajowych i międzynarodowych oraz skrócenia czasu przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025.
Ruszyła nowa, całoroczna, automatyczna myjnia PKP Intercity zlokalizowana na bocznicy kolejowej Szczecin Zaleskie Łęgi. Inwestycja kosztowała ponad 20 mln zł, a za jej realizację odpowiadała firma TORPOL S.A.