GTC, wiodący inwestor i zarządca
nieruchomości komercyjnych w Europie Środkowo-Wschodniej, przedłużyło umowę
najmu 1,7 tys. mkw. przestrzeni biurowej z firmą farmaceutyczną Egis Polska. Spółka
będzie kontynuować działalność w budynku Corius w kompleksie Aeropark Business
Centre w Warszawie. W II kw. tego roku GTC sfinalizowało w tej lokalizacji umowy
obejmujące łącznie 3,6 tys. mkw.
Ruszył projekt SPARK, w ramach którego powstanie satelita badawczy, służący do testowania polskich technologii w kosmosie - powiedział dr Hubert Cichocki, prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz. SPARK będzie kosztował prawie 15 mln złotych, a wyniesienie nanosatelity w kosmos może nastąpić już za dwa lata.
W obliczu szybko rosnących wydatków na obronność Polska stoi przed szansą na przyspieszenie rozwoju gospodarki. Z danych zawartych w raporcie Sieci Badawczej Łukasiewicz pt. „Wzrost nakładów na obronę narodową – szansa na poprawę innowacyjności polskiej gospodarki?” wynika, że nawet 5 proc. środków przeznaczonych na modernizację sił zbrojnych – czyli około 90 miliardów złotych w ciągu dekady – mogłoby zasilić sektor badań i rozwoju (B+R).
Tarantule zasilą Wojsko Polskie. Armia stawia na systemy bezzałogowe. 7 marca br. w Warszawie, w obecności Władysława Kosiniaka – Kamysza, wicepremiera, ministra obrony narodowej oraz Pawła Bejdy i Cezarego Tomczyka, sekretarzy stanu w MON podpisana została umowa na dostawę Mobilnych Bezzałogowych Pojazdów Rozpoznawczych „Tarantula”.
– Rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego przyszłości wymaga przyspieszenia komercjalizacji wyników pracy instytutów badawczych. Do tej kwestii odnosi się tworzona właśnie strategia Sieci Badawczej Łukasiewicz – mówi dr Hubert Cichocki, prezes tej instytucji. Hubert Cichocki był gościem drugiego dnia Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi (23-26 września).
W Warszawie planowana jest budowa budynku o bardzo interesującej architekturze. Polska pracownia architektoniczna FAAB przygotowała koncepcję architektoniczną nowej siedziby Instytutu Łukasiewicz-Itech i Centrum Łukasiewicz przy ulicy Żelaznej 87 w centrum Warszawy. Biurowiec ma zostać w pełni pokryty roślinnością i ma szansę stać się jedną z nowych ikon architektonicznych stolicy.
Szkolenie kadr i rozwój kompetencji niezbędnych do rozwoju sektora jądrowego oraz realizacji projektów jądrowych w Polsce – to główny cel polsko-amerykańskiej jednostki, której działalność oficjalnie zainaugurowano 3 kwietnia 2024 roku na Politechnice Warszawskiej.
24 października 2023 roku, po dwóch latach budowy, nastąpiło uroczyste otwarcie wyjątkowego na skalę europejską i światową Centrum Laboratoryjnego Napędów Rakietowych i Satelitarnych w Łukasiewicz – Instytucie Lotnictwa w Warszawie. Wstęgę otwarcia przecięli: prezes Sieci Badawczej Łukasiewicz – Andrzej Dybczyński, dyrektor Łukasiewicz – Instytutu Lotnictwa – Paweł Stężycki, kierownik projektu nowego centrum – Leszek Rams, wiceprezes Polskiej Agencji Kosmicznej – Michał Wierciński oraz w imieniu marszałka Adama Struzika: zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego – Kamila Kuleska.
„Biznes i nauka łączą siły przy budowie małego atomu. Kadry dla nowoczesnej gospodarki” – to jeden z paneli dyskusyjnych XXXII Forum Ekonomicznego w Karpaczu. Uczestnicy dyskusji rozmawiali na temat wyzwań związanych z kształceniem wysoko wyspecjalizowanych pracowników elektrowni jądrowych, które już wkrótce powstaną w naszym kraju.
Do jeżdżących już prototypów polskiego elektrycznego samochodu dostawczego (rządowy projekt e-Van) oraz powstającej osobowej Izery, dołącza samochód dostawczy legendarnej polskiej marki z czasów PRL-u – Nysa. Pojazdy tej marki powstają we Wrocławiu. W założeniach nowe samochody mają mieć zakres dopuszczalnej masy całkowitej od 3500 do 4250 kg. Przedstawiciele firmy informują, że z dwiema bateriami niwa, elektryczna Nysa powinna ważyć około 2000 kg bez zabudowy. Z zabudową skrzyniową ładowność będzie się kształtować w przedziale od 1200 do około 2000 kg, a z zabudową furgonową od około 1100 do 1750 kg.