W Porcie Gdynia realizowana jest kolejna wielka i ważna inwestycja. Zakończył się pierwszy etap przebudowy nabrzeża Helskiego. Generalny wykonawca inwestycji, Grupa DORACO, przekazał nowo wybudowaną infrastrukturę do eksploatacji. Drugi i ostatni etap prac ma się zakończyć w III kwartale 2026 r. Wartość robót wyniesie łącznie blisko 300 mln zł brutto.
W Międzyzdrojach, w województwie zachodniopomorskim, przy Promenadzie Gwiazd i plaży, może powstać kolejny duży apartamentowiec. Firma Siemaszko ze Szczecina powraca z inwestycją, która wcześniej budziła duże kontrowersje.
Trwają prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Zrealizowane już zostały roboty rozbiórkowe polegające m.in. na demontażu oczepów żelbetowych. Na ukończeniu jest zbrojenie i betonowanie nowych oczepów. Kolejnym kluczowym etapem będą roboty czerpalne mające na celu pogłębienie tej bardzo ważnej drogi w ramach szlaków wodnych Wielkich Jezior Mazurskich. Prace przebiegają zgodnie z założeniami wykonawcy. Całą modernizację realizuje Korporacja Budowlana DORACO.
Władze Elbląga zleciły przebudowę zachodniego nabrzeża rzeki Elbląg od strony Wyspy Spichrzów wraz z zagospodarowaniem terenów przybrzeżnych. Zakończenie prac jest planowane w połowie 2025 roku. Całość planowanych robót wykona Korporacja Budowlana DORACO.
W styczniu br. rozpoczęto prace hydrotechniczne obejmujące przebudowę i umocnienie kanału Łuczańskiego (Giżyckiego). Inwestycja unowocześni, a przede wszystkim poprawi bezpieczeństwo jednej z głównych dróg wodnych na szlaku Wielkich Jezior Mazurskich, łączącej Niegocin z jeziorem Kisajno. Realizacja projektu zajmie do 12 miesięcy, a ponowne oddanie kanału do użytkowania w pełnym zakresie planowane jest do końca br. Całość planowanych prac wykona Korporacja Budowlana DORACO.
Korporacja Budowlana DORACO rozpoczyna w Szczecinie nowy projekt z obszaru hydrotechniki. Inwestycja, realizowana w ramach usług generalnego wykonawstwa, zakłada modernizację nabrzeża Morskiej Stoczni Remontowej "Gryfia" oraz posadowienie nowego doku pływającego. Inwestycja pozwoli na serwisowanie większych jednostek, dzięki czemu zwiększy to konkurencyjność stoczni. Zgodnie z założeniami prace budowlane zostaną zrealizowane w terminie 18 miesięcy.