Ruszają prace nad projektem planu miejscowego w centrum Poznania – jeszcze w tym roku planowane są konsultacje społeczne, każdy będzie mógł wziąć w nich udział i wnieść swoje uwagi.
W nowo powstającym skrzydle Ortopedyczno-Rehabilitacyjnego Szpitala Klinicznego im. Wiktora Degi Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego uroczyście wmurowano kamień węgielny.
Niemal 200 mieszkań gotowych do wprowadzenia się czeka na poznanianki i poznaniaków w miejskim programie "POZnań – i zamieszkaj". We wtorek pierwsi lokatorzy osiedla na Strzeszynie odebrali już klucze do swoich nowych lokali.
Rozpoczęły się prace nad aktualizacją Strategii Rozwoju Miasta Poznania 2020+. Nowy dokument, o powstaniu którego zdecydowali radni, określi, jaka w przyszłości powinna być stolica Wielkopolski. Udział w jego tworzeniu będą mieli poznaniacy i poznanianki.
Trwa piąta odsłona konkursu dla najlepszych inwestorów działających w Poznaniu. Zgłoszenia można wysyłać tylko do 3 września. Tak jak w poprzednich edycjach jurorzy zwrócą uwagę na dokonania przedsiębiorców w zakresie budownictwa mieszkaniowego, obiektów usługowych oraz działań inwestycyjnych na terenach zdegradowanych.
Zarząd Komunalnych Zasobów Lokalowych otrzymał pozwolenie na budowę bloków przy ul. Jarzębowej. Powstanie tam 180 mieszkań dla poznanianek i poznaniaków. Niewątpliwym atutem nowej inwestycji jest także lokalizacja.
Poznań wciela w życie ideę łączników zieleni zaproponowaną w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. W ostatnich miesiącach drzew przybyło wzdłuż m.in. ulic Kolejowej czy Szymanowskiego. W realizacji jest także kolejny łącznik przy trasie PST, gdzie powstaje nowa droga rowerowa.
Orlen uruchomił w Poznaniu swoją pierwszą w Polsce ogólnodostępną, całodobową stację wodorową, na której można tankować samochody osobowe, ciężarowe, a także autobusy. Będzie z niej korzystać m.in. 25 autobusów należących do Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Poznaniu. W ciągu 15 lat Orlen dostarczy w tym celu 1,8 mln kilogramów paliwa wodorowego.
PKP PLK we współpracy z miastem Poznań zamierzają przebudować dworzec główny w tym mieście. Nowy obiekt ma być wygodny, funkcjonalny i przyjazny dla wszystkich pasażerów – dlatego Miejska Pracownia Urbanistyczna w Poznaniu przygotowuje analizy przestrzenne. Koszt całej inwestycji oszacowano na blisko 5 miliardów złotych.
Na najbliższą sesję Rady Miasta Poznania został skierowany wniosek o przyznanie środków na wykonanie pełnej dokumentacji projektowej dla II etapu trasy tramwajowej na Naramowice (od pętli Wilczak do Małych Garbar). Dzięki temu jest szansa na ogłoszenie przetargu jeszcze tym roku, czyli szybciej niż pierwotnie planowano. Miasto jest zdeterminowane żeby jak najszybciej rozpocząć prace projektowe. Sprawa zaawansowania tej kluczowej dla Poznania inwestycji i trybu jej realizacji została przedstawiona radnym z Komisji Transportu Rady Miasta Poznania.