REKLAMA
Napisz komentarz
MatKoz
Zaskakująca reakcja kolejarzy przygotowujących przebudowę dworca Olsztyn Zachodni. Po apelu społeczników i głosach niezadowolonych mieszkańców zamierzają zmienić projekt nowego budynku. Jeden z kolejowych dyrektorów mówi nawet, że cieszy się z krytycznych opinii, które przeczytał o przygotowywanej inwestycji

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
MatKoz
Nie minął miesiąc od dnia, gdy kolejarze pochwalili się projektem nowego dworca, a społecznicy przygotowali swój. Czy lepszy?

Przebudowa obiektu ma się zacząć i zakończyć w 2012 r. Kolejarze są zadowoleni z projektu, który wybrali, a który przygotowała jedna z olsztyńskich pracowni, jednak wśród internautów zebrała ona - dość powszechnie - krytyczne recenzje.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
25607_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
W oczekiwaniu na wypracowanie pomysłu przebudowy Dworca Głównego PKP mamy dla olsztynian wiadomość pocieszenia: odnowienia prawdopodobnie doczeka się mniejszy dworzec przy ul. Konopnickiej.

PKP zaprezentowało największy od lat program prac remontowych na dworcach kolejowych w kraju. Na ich realizację potrzeba niemal miliarda złotych. Pieniądze te będą pochodziły z budżetu spółki, państwa oraz funduszy unijnych. Wśród wytypowanych obiektów są cztery w województwie warmińsko-mazurskim. - Jednym z tych, który ulegnie gruntownemu przeobrażeniu, będzie Dworzec Zachodni w Olsztynie. Prace zaplanowano na lata 2011-2013. Obecnie rozsyłane są zapytania do firm projektowych - mówi Dorota Gołąb, rzecznik Zakładu Nieruchomości PKP w Olsztynie. - Jesteśmy przekonani, że po remoncie Dworzec Zachodni stanie się nowoczesnym węzłem komunikacyjnym, wzbogaconym o dodatkowe usługi komercyjne.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Dworzec Olsztyn Zachodni
Kolejowy przystanek osobowy w Olsztynie. Usytuowany jest przy ulicy M. Konopnickiej (na terenie Osiedla Grunwaldzkiego). Posiada 3 niezadaszone perony i 4 tory (jest to trzeci co do wielkości dworzec w Olsztynie). W budynku dworca znajdują się kasy biletowe, kiosk, oraz bar. Perony połączone są przejściem podziemnym. W ramach przebudowy ul. Artyleryjskiej planowane jest przedłużenie tunelu do modernizowanej drogi. Nowy tunel będzie miał długość 113 m, z czego 33 m stanowić będzie stare, zmodernizowane, przejście istniejące dotychczas. Długość tunelu pod nowo wybudowaną ulicą Artyleryjską wyniesie 67 metrów. Reszta prowadzić będzie do ulicy Jagiełły. W ramach modernizacji tunelu wyremontowane zostaną zejścia na perony, postawione mają zostać także nowe wiaty
Historia
Dworzec Olsztyn Zachodni zbudowany został w latach 1890–1893 w miejscu istniejącego od 1883 roku przystanku kolejowego Olsztyn Przedmieście.
Połączenia
(Tylko miejscowości powyżej 150 000 mieszkańców)
- Białystok
- Bielsko-Biała
- Bydgoszcz
- Częstochowa
- Gdańsk
- Gdynia
- Gliwice
- Katowice
- Kielce
- Kraków
- Poznań
- Radom
- Sosnowiec
- Szczecin
- Toruń
- Warszawa
- Wrocław
Źródło: wikipedia.org
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA