Rosną możliwości przewozów towarów na sieci PLK SA. Skorzysta gospodarka krajowaFot. PKP PLK S.A.

Rosną możliwości przewozów towarów na sieci PLK SA. Skorzysta gospodarka krajowa

Orzech
Orzech
REKLAMA

Pociągi towarowe przyśpieszyły. PLK SA podniosły parametry dla składów cargo na prawie 1 500 toro-kilometrów linii. Dzięki temu ładunki mogą być sprawniej dowożone do polskich portów oraz na linii wschód - zachód.

Konsekwentnie realizowane procesy inwestycyjny i utrzymaniowy wpływają korzystnie na ruch pasażerski i towarowy. Wyższe parametry eksploatacyjne (prędkość, dopuszczalne naciski, skrajnia taboru) na sieci kolejowej są szczególnie istotne dla przewoźników cargo, bowiem realizacja tych połączeń jest bardziej wymagająca.

Wraz z wdrożeniem nowego rozkładu jazdy w grudniu ubiegłego roku, Polskie Linie Kolejowe S.A. podniosły parametry eksploatacyjne dla pociągów towarowych na prawie 1 500 toro-kilometrów linii. Sprawniej mogą być przewożone ładunki na liniach między Poznaniem a Szczecinem, Chorzowem a Tczewem, Wrocławiem a Międzylesiem czy Warszawą a Białymstokiem. Konsekwencją podnoszenia parametrów dla pociągów towarowych jest ich szybsza jazda i sprawniejsze dostarczanie ładunków.

W 2024 roku pociągi towarowe na sieci PLK SA osiągnęły średnią prędkość handlową (wynikającą z opracowanych rozkładów jazdy) wynoszącą 34 km/h, co stanowi wzrost aż o 2 km/h w stosunku do roku 2023. Natomiast same pociągi intermodalne osiągnęły średnią prędkość handlową na poziomie 41 km/h.

REKLAMA

– Na średnią prędkość pociągów towarowych mają wpływ parametry eksploatacyjne toru danej linii kolejowej. Podniesienie średniej prędkości o 1 km/h to duże wyzwanie, osiągalne dzięki skutecznej realizacji inwestycji i prac utrzymaniowych. Kolejne istotne zadania, w tym te na linii Skierniewice – Łuków czy Ełk – Białystok, zaowocują usprawnieniem ruchu towarowego i przyczynią się do ponownego wzrostu średniej prędkości handlowej dla cargo – powiedział Krzysztof Waszkiewicz, Członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. odpowiedzialny za utrzymanie infrastruktury.

Fot. PKP PLK S.A.
Fot. PKP PLK S.A.

Źródło: PKP PLK S.A.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA