Rosnący potencjał warszawskiego rynku nieruchomości handlowych

Rosnący potencjał warszawskiego rynku nieruchomości handlowych

Warszawa
plazmodeusz
plazmodeusz
REKLAMA

Warszawa, 21 Listopad 2011 – Jones Lang LaSalle podsumował najważniejsze trendy na warszawskim ryku nieruchomości handlowych według stanu na koniec 3 kw. 2011 r. Najważniejsze wnioski płynące z raportu:

 

- Warszawa nadal uznawana jest za jedną z najbardziej atrakcyjnych lokalizacji nie tylko w Polsce, ale również w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Brak nowych powierzchni handlowych w 3 kw. 2011 r., w połączeniu z 1% wskaźnikiem pustostanów wpływa na wzrost zainteresowania stolicą zarówno wśród sieci handlowych, jak i deweloperów. Rosnący potencjał rynku wynika również z rozwoju nowych dzielnic miast, znaczącej siły nabywczej jej mieszkańców oraz poprawie infrastruktury drogowej związanej z budową węzła Łopuszańska w Alejach Jerozolimskich, Mostu Północnego, obwodnicy ekspresowej oraz przebudową Trasy Toruńskiej.

 

- W 3 kw. 2011 r. w budowie były jedynie dwa obiekty, zlokalizowane w centrum miasta: Wolf Bracka (10 000 mkw.) oraz Galeria Miejska Plac Unii (16 250 mkw.). Aktualnie wiele projektów znajduje się w fazie planowania, które po oddaniu do użytkowania mogą mieć znaczący wpływ na funkcjonowanie istniejących już obiektów handlowych. Do grona aktywnych graczy na rynku warszawskim należy zaliczyć GTC (2 centra), Atrium, Neinver oraz Tesco.

 

REKLAMA

- Zmienia się wyraźnie obraz głównych ulic handlowych. Luksusowe marki, takie jak Escada i MarcCain przeniosły się do nowo oddanego biurowca Mokotowska Square. Otwarcie flagowego sklepu H&M przy ul. Nowy Świat podniosło atrakcyjność tego rejonu, podobnie jak pojawienie się butiku nowej, niemieckiej marki Rena Lange w rejonie Placu Trzech Krzyży. Przy ulicy Marszałkowskiej natomiast swój sklep otworzył Peacocks.

 

- W 3 kw. 2011 r. swoje pierwsze sklepy na polskim rynku otworzyły takie marki jak: Desigual, Groovy Kids, Jogen Fruz oraz długo oczekiwany GAP. Dodatkowo, niedługo swoją działalność w Polsce rozpocznie również szwedzka sieć Jula. Jej pierwsze markety pojawią się w parkach handlowych na Targówku i w Jankach.

 

- Stawki czynszowe utrzymują się na stałym poziomie. Czynsz za najlepsze lokale do 100 mkw. w wiodących centrach handlowych waha się w granicach od 70€ do 90€/ mkw./ m-c. Stabilne są również stawki przy głównych ulicach (Nowy Świat, Chmielna, Plac Trzech Krzyży, Marszałkowska) i wynoszą od 75€ do 95€/ mkw./ m-c.

Komentarze (0)

Napisz komentarz
REKLAMA