W stolicy Podkarpacia realizowany jest II etap wielkiej i bardzo ważnej dla tego miasta inwestycji drogowej. Mieszkańcy Rzeszowa od dawna oczekiwali na budowę Wisłokostrady, która ma poprawić jakość komunikacji w mieście. Nowa droga ma także stymulować rozwój lokalnego biznesu oraz ułatwić dostęp do kluczowych punktów w Rzeszowie i regionie.
• Powstająca Wisłokostrada to nie tylko nowe, komfortowe połączenie południa Rzeszowa z północą, ale także szansa na ożywienie kolejnych terenów Rzeszowa, zarówno pod kątem inwestycyjnym jak i rekreacyjnym.
• Wisłokostrada to nie tylko budowa drogi. To także duże obiekty inżynierskie jak nowy szeroki Most Załęski, którego budowa jest już na finiszu czy potężna estakada nad torami kolejowymi.
• Całość Wisłokostrady ma być gotowa wiosną 2026 roku.
Prace nad budową Wisłokostrady, kluczowej arterii drogowej w Rzeszowie, przebiegają zgodnie z harmonogramem, a nawet możliwe jest wcześniejsze zakończenie części robót.
Koszt inwestycji wynosi 184,4 mln zł, a jej celem jest poprawa komunikacji w mieście i odciążenie ruchu w centrum. Jednym z najważniejszych elementów projektu jest nowy most Załęski, który może zostać oddany do użytku jeszcze w tym półroczu.
Budowa Wisłokostrady w Rzeszowie może zakończyć się wcześniej niż planowano
Pierwsza część inwestycji zostanie oddana do użytku już w połowie roku. Władze miasta mają nadzieję, że cała arteria będzie gotowa do końca 2025 r., a nie jak pierwotnie zakładano – wiosną 2026 r.
Artur Gernand z Kancelarii Prezydenta Miasta Rzeszowa potwierdza, że prace przebiegają w szybkim tempie.
– Robimy wszystko, a prace idą bardzo sprawnie, do tego stopnia, że możemy zaryzykować stwierdzenie, że uda się to zrobić do końca tego roku. Mamy nadzieję, że to się uda – powiedział nam przedstawiciel Kancelarii Prezydenta.
Wisłokostrada to projekt drogowy obejmujący budowę dwupasmowej trasy o długości ponad 2 kilometrów łączący osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa.
Wisłokostrada ma mieć długość ponad 2 kilometrów i objęta będzie 7-letnią gwarancją. Połączy aleję Rejtana z ulicą gen. Maczka. W ramach inwestycji przewidziano budowę chodników oraz ścieżek rowerowych o łącznej długości około 3,3 km.
Ważną częścią projektu są duże obiekty inżynieryjne, takie jak dwujezdniowa estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, nowy most Załęski oraz most na rzece Młynówka.
Dodatkowo, w planach jest budowa ronda na ulicy Ciepłowniczej, sześciu zatok autobusowych, nowoczesnego oświetlenia oraz infrastruktury podziemnej.
Wisłokostrada ma za zadanie połączyć osiedle Nowe Miasto z północną częścią Rzeszowa eliminując potrzebę przebijania się przez ruchliwe ulice miasta. Droga ma także odciążyć z ruchu centrum miasta oraz ułatwić komunikację z drogami ekspresowymi S19 i autostradą A4. Projekt przewiduje także budowę dróg dla rowerów, chodników oraz estakady nad linią kolejową Kraków-Medyka.
Generalnym wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty.
Specyfikacja Techniczna Wisłokostrady:
- Długość drogi: Ponad 2 kilometry,
- Planowana data zakończenia budowy: 2026 rok,
- Wykonawca: Konsorcjum firm Antex II i Wysowa Mosty,
- Koszt inwestycji: 184,4 mln złotych.
Finansowanie: Budżet miasta, Program "Polski Ład" (65 mln zł) oraz Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg (30 mln zł)
Elementy infrastruktury:
- Estakada nad linią kolejową Kraków-Medyka, most nad rzeką Młynówka,
- nowy most Załęski, rondo na ul. Ciepłowniczej,
- 6 zatok autobusowych,
- 13 przejść dla pieszych,
- oświetlenie uliczne, rozbudowa sieci wodno-kanalizacyjnej i gazowej, budowa chodników i ścieżek rowerowych.
Podstawowe cele Wisłokostrady Rzeszów to:
- Odciążenie ruchu w centrum miasta: Wisłokostrada ma zredukować natężenie ruchu na ulicach ścisłego centrum takich jak al. Piłsudskiego i rondo Pobitno umożliwiając płynniejszy przepływ pojazdów.
- Ułatwienie komunikacji: Dzięki Wisłokostradzie mieszkańcy będą mieli szybszy i łatwiejszy dostęp do ważnych arterii komunikacyjnych takich jak droga ekspresowa S19 i autostrada A4.
- Rozwój infrastruktury: Inwestycja przewiduje także rozbudowę chodników, ścieżek rowerowych oraz modernizację sieci wodno-kanalizacyjnej co wpłynie pozytywnie na jakość życia mieszkańców.



![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)



![Trwa budowa II etapu Panattoni Park Wałbrzych [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/112/112/52336_100x70.jpg)

![[wielkopolskie] Pierwsi mieszkańcy Zielonych Rabowic odbierają klucze](https://investmap.pl/_i/image/167/39/38567_100x70.jpg)
![[wielkopolskie] Rodzinny Zakątek z gotowymi domami](https://investmap.pl/_i/image/243/115/37107_100x70.jpg)
![[Poznań] Wilczak 20 w rozbudowie](https://investmap.pl/_i/image/254/126/14334_100x70.jpg)
![[Poznań] Czy mroźna zima spowolniła budowy?](https://investmap.pl/_i/image/234/106/14570_100x70.jpg)
![[Lublin] Wikana S.A. pozyskała 6 mln zł na inwestycje mieszkaniowe](https://investmap.pl/_i/image/6/6/3590_100x70.jpg)
![[podkarpackie] Jest decyzja w sprawie rozbudowy DW-869](https://investmap.pl/_i/image/39/39/4391_100x70.jpg)
![[wielkopolskie] II etap Rodzinnego Zakątka zakończony](https://investmap.pl/_i/image/39/39/1575_100x70.jpg)
