Grabiszyńska, Powstańców Śląskich, Piłsudskiego czy Strzegomska – to tylko niektóre z ulic, na których pojawią się nowe trasy rowerowe. Znamy plany przetargowe na 2017 rok, związane z inwestycjami rowerowymi.
Wczoraj pisaliśmy o planie przetargów, które w 2017 roku mają ogłosić Wrocławskie Inwestycje. Podobne zestawienie przygotował Zarząd Dróg i Utrzymania – drogowcy zamierzają ogłosić w tym roku ponad 100 postępowań. Część z nich dotyczy infrastruktury rowerowej.
W maju ma zostać ogłoszony przetarg na przebudowę ulicy Grabiszyńskiej w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych, w marcu – na rozbudowę ulicy Powstańców Śląskich na odcinku od Krzyckiej do Kutnowskiej w celu wydzielenia trasy rowerowej, a w lipcu na przebudowę ulicy Solskiego w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych.
W maju ma zostać ogłoszony przetarg na przebudowę ulicy Grabiszyńskiej w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych, w marcu – na rozbudowę ulicy Powstańców Śląskich na odcinku od Krzyckiej do Kutnowskiej w celu wydzielenia trasy rowerowej, a w lipcu na przebudowę ulicy Solskiego w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych.
Na grudzień drogowcy planują przetargi na przebudowę alei Karkonoskiej i ulicy Powstańców Śląskich, a także ulicy Kochanowskiego, Czackiego i Mianowskiego w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych. Nowe drogi i pasy rowerowe mają pojawić się także na ulicy Wyszyńskiego – od Benedyktyńskiej do Damrota.
W planie jest tez połączenie trasy rowerowej na ulicy Na Grobli, Walońskiej i placu Wróblewskiego, przebudowa ulicy Trzebnickiej (po wschodniej stronie) od ulicy świętego Wincentego do ulicy Ołbińskiej w celu wyznaczenia trasy rowerowej, przebudowa ścieżki rowerowej i chodnika wzdłuż ulicy Żmigrodzkiej (od ulicy Na Polance do Kasprowicza), przebudowa ulicy Olszewskiego (od Chełmońskiego do Spółdzielczej) w celu wyznaczenia dróg i pasów rowerowych oraz przebudowa alei Hallera w celu wyznaczenia drogi dla rowerów na odcinku od ulicy Grabiszyńskiej do Odkrywców.
Drogowcy planują też wyznaczyć drogi i pasy rowerowe na ulicy Piłsudskiego (od placu Legionów do ulicy Świdnickiej) oraz na ulicy Zielińskiego od ulicy Piłsudskiego do Swobodnej. Nowe trasy rowerowe powstaną też na ulicy Drobnera i Łokietka.
ZDiUM przebuduje też ulicę Strzegomską, aby wyznaczyć tymczasowe połączenie Nowego Dworu z siecią tras rowerowych. A na 45 kolejnych ulicach rowerzystom zapewniona zostanie możliwość jazdy "pod prąd".
ZDiUM przebuduje też ulicę Strzegomską, aby wyznaczyć tymczasowe połączenie Nowego Dworu z siecią tras rowerowych. A na 45 kolejnych ulicach rowerzystom zapewniona zostanie możliwość jazdy "pod prąd".
Przypomnijmy, że w tym roku wrocławski program rowerowy opiewa na 17 mln złotych.
UM Wrocławia