DODAJ

Kanadyjski Bombardier będzie produkował we Wrocławiu nadwozia do hybrydowych lokomotyw

Wrocław
Kanadyjski Bombardier będzie produkował
Orzech
2018-01-31 22:57:55
Kanadyjski koncern Bombardier podpisał wart 133 mln euro kontrakt na dostawę do USA 17 lokomotyw hybrydowych. Nadwozia tych lokomotyw powstaną we wrocławskiej fabryce tego koncernu.

Bombardier Transportation poinformował, że New Jersey Transit Corporation zamówił 17 dodatkowych lokomotyw z napędem hybrydowym ALP-45. Dzięki innowacyjnemu napędowi zastosowanemu w tych pojazdach pasażerowie będą mogli podróżować bez przesiadek jednym pociągiem pomiędzy New Jersey a Penn Station (Nowy Jork).

Produkcja dodatkowych 17 lokomotyw to kontynuacja zamówienia z 2008 r., kiedy to Bombardier wyprodukował dla tego samego amerykańskiego klienta 26 lokomotyw hybrydowych.

Nowe lokomotywy będą spełniać surowe normy emisji spalin EPA Poziom 4, określone przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska. 

Bombardier Transportation stale inwestuje w swoją polską fabrykę zlokalizowaną we Wrocławiu. W ostatnim czasie zainwestował w nią ponad 200 mln zł i zwiększył zatrudnienie o kolejne ponad 100 osób. Inwestycja polegała na budowie nowego budynku produkcyjnego o powierzchni prawie 19,5 tys. mkw., w którym znalazła się nowa spawalnia i lakiernia oraz pomieszczenia biurowo-socjalne. W nowym obiekcie wytwarzane są nadwozia nowoczesnych pociągów pasażerskich m.in. pociągów dużych prędkości ICx.

Bombardier Transportation Polska

Wrocławski zakład Bombardier Transportation Polska Sp. z o.o. kontynuuje tradycję Fabryki Wagonów Pafawag. Produkcja na terenie zakładu została rozpoczęta już w latach trzydziestych XIX wieku, a fabryka należy do grona najstarszych producentów taboru szynowego w Europie. Tym samym, wrocławski zakład jest jednym z najstarszych fabryk taboru kolejowego w Europie i jednocześnie najstarszą stale działającą fabryką taboru w Polsce. 

Bombardier Transportation jest światowym liderem w produkcji lokomotyw elektrycznych. Zakład we Wrocławiu prowadzi produkcję ich nadwozi. W ramach współpracy wewnątrz koncernu, produkowane są tu także podzespoły dla innych pojazdów szynowych m.in. ramy wózków dla pociągów wielkich prędkości, zespołów trakcyjnych ruchu regionalnego, tramwajów i wagonów metra. Obecnie we Wrocławiu koncern zatrudnia prawie 700 osób.