PKP PLK S.A. ruszyła z budową nowych peronów na towarowej obwodnicy Poznania (TOP). Pierwszy z nich, Poznań Suchy Las, powstaje już przy granicy Poznania i Suchego Lasu. Łącznie mieszkańcy zyskają lepszy dostęp do kolei z siedmiu nowych i jednego przebudowanego przystanku. Wszystkie prace, za ok. 1,4 mld zł ze środków budżetowych, przeprowadzone zostaną do końca 2027 r. Efektem będą jeszcze lepsze przejazdy koleją w aglomeracji.
Mieszkańcy Poznania zyskają nowe możliwości podróżowania koleją w aglomeracji poznańskiej. W poniedziałek 27 maja PKP PLK S.A. podpisała umowę na przygotowanie projektów wykonawczych i wykonanie prac budowlanych, które dostosują kolejową obwodnicę stolicy Wielkopolski do przejazdów pociągów pasażerskich. Inwestycja za ok. 1,4 mld zł ze środków budżetowych jest planowana do końca 2027 r.
Dwanaście ofert wpłynęło w przetargu na rozbudowę układu komunikacyjnego wraz z przebudową istniejącego i budową nowego mostu przez rzekę Bóbr w ciągu drogi krajowej nr 94 w miejscowości Bolesławiec. Podpisanie umowy na realizację inwestycji planowane jest w I kwartale 2024 r. po zakończeniu postępowania przetargowego.