Przebudowa Towarowej Obwodnicy Poznania

Przebudowa Towarowej Obwodnicy Poznania

Komunikacja publiczna/Poznań/Nowe Miasto/Zieliniec/Starachowicka
REKLAMA

O inwestycji Przebudowa Towarowej Obwodnicy Poznania

Przebudowa Towarowej Obwodnicy Poznania to szeroko zakrojona inwestycja kolejowa realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK) z planowanym zakończeniem w IV kwartale 2027 roku. W ramach projektu modernizowanych jest około 70 km torów na kilku liniach kolejowych, m.in. Swarzędz - Poznań Starołęka, Poznań Główny PoD - Piła Główna, Poznań Krzesiny - Kobylnica czy Poznań Piątkowo - Suchy Las.

Projekt zakłada m.in. budowę i modernizację przystanków pasażerskich, takich jak Poznań Zieliniec, Poznań Koziegłowy, Poznań Naramowice, Poznań Piątkowo, Poznań Franowo, Poznań Suchy Las i Poznań Kobylepole oraz modernizację przystanku Swarzędz Nowa Wieś. Łącznie modernizowanych jest 18 przejazdów kolejowo-drogowych, ponad 20 mostów i wiaduktów oraz nowoczesna sieć trakcyjna i system sterowania ruchem kolejowym.

Cele przebudowy obejmują:

- przystosowanie obwodnicy do ruchu pasażerskiego z prędkością do 120 km/h,
- poprawę przepustowości Poznańskiego Węzła Kolejowego,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- poprawę komfortu i dostępności transportu dla pasażerów, także osób o ograniczonej mobilności,
- umożliwienie przejazdu pociągów towarowych o długości do 750 metrów.

Inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm: Zakład Robót Komunalnych DOM Sp. z o.o. (lider), Alusta S.A., oraz Intop Warszawa Sp. z o.o. Szacowany koszt to około 1,4 mld zł, finansowany ze środków budżetowych. W efekcie przebudowy aglomeracja poznańska zyska sprawną i nowoczesną infrastrukturę kolejową, umożliwiającą szybkie i wygodne przemieszczanie się pociągami zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom towarowym.

Opinie o Przebudowa Towarowej Obwodnicy Poznania

Napisz komentarz
Wojciech Jenda
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA