REKLAMA

Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Artykuły o Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Co dalej z CPK i warszawskim Okęciem?
Czy CPK zostanie wybudowany i kiedy? Jakie będą decyzje dotyczące lotniska na warszawskim Okęciu? Większość mieszkańców Warszawy jest przeciwna jego zamknięciu i likwidacji. To lotnisko powinno przejść w nadchodzących latach wiele zmian, bo już jest mocno zakorkowane. Jednak w długim terminie – jak wskazują eksperci – funkcjonowanie dwóch centralnych lotnisk równolegle, czyli CPK i Okęcia – nie będzie możliwe.
Co się aktualnie dzieje w projekcie CPK?
Co się aktualnie dzieje w projekcie CPK?
Co się teraz dzieje w projekcie Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK)? Przedstawiciele spółki CPK ponownie odwiedzają właścicieli nieruchomości, którzy mają szansę do końca lipca przystąpić do Programu Dobrowolnych Nabyć (PDN) i sprzedać swoje nieruchomości na korzystnych warunkach. W sumie chodzi o około 50 adresów objętych wnioskiem o wydanie decyzji lokalizacyjnej i znajdujących się na terenie przyszłego lotniska.
Centralny Port Komunikacyjny wrócił pod nadzór Ministra Infrastruktury
Centralny Port Komunikacyjny wrócił pod nadzór Ministra Infrastruktury
Od 1 lipca 2024 r. Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o. przeszedł pod nadzór Ministra Infrastruktury.
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
Centralny Port Komunikacyjny – czy jest potrzebny w Polsce?
CPK – czyli nowe, duże lotnisko ma zapewnić zwiększenie przepustowości przewozowej w centralnej Polsce na Mazowszu. Jednak niezależnie od tego bieżące operacje lotnicze mogą być kontynuowane na lotnisku Chopina, nieco rozbudowanym, usprawnionym. Dodatkową przepustowość, low-costową, czarterową zapewnią mniejsze porty w Modlinie, czy też w dalej oddalonych Radomiu i Łodzi.
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Co dalej z CPK? Donald Tusk przedstawił plany [FILM]
Projekt Centralnego Portu Komunikacyjnego wymagał wielu zmian i urealnienia. Premier Donald Tusk podczas środowej konferencji prasowej przedstawił kluczowe założenia dla rozwoju sieci komunikacyjnej w Polsce. Projekt zakłada trzy kluczowe elementy, które konieczne są do wykonania tzw. "trójskoku".
Co dalej z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Co dalej z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Wczoraj sprawdzaliśmy co dalej z budową fabryki samochodów elektrycznych Izera, a dziś przyglądamy się sprawie budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego (CPK), największej i najważniejszej inwestycji infrastrukturalnej w Polsce.
Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę
Pięć ofert na zaprojektowanie tramwaju na Zieloną Białołękę
Poznaliśmy oferty firm, które chciałyby zaprojektować tramwaj na Zieloną Białołękę. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.
Tramwaj na Zieloną Białołękę coraz bliżej
Tramwaj na Zieloną Białołękę coraz bliżej
Tramwaje Warszawskie ogłosiły w czwartek 7 marca przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Nowy Rząd, który wkrótce ma przejąć odpowiedzialność za losy naszego kraju w warstwie infrastruktury, najmniejsze zgryzoty będzie miał odnośnie dróg. Na pewno trzeba przejrzeć program drogowy – bo w wielu miejscach niepotrzebnie planuje się budowę wielkich tras ekspresowych dla niewielkiego ruchu.
REKLAMA