REKLAMA

Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Artykuły o Centralny Port Komunikacyjny Sp. z o.o.

Tramwaj na Zieloną Białołękę coraz bliżej
Tramwaj na Zieloną Białołękę coraz bliżej
Tramwaje Warszawskie ogłosiły w czwartek 7 marca przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej na wschodnią część Białołęki. Budowa tej oczekiwanej przez mieszkańców dzielnicy inwestycji powinna rozpocząć się w 2028 roku.
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Czy Centralny Port Komunikacyjny przetrwa polityczną burzę?
Centralny Port Komunikacyjny, wyceniany na 46 mld zł, już teraz jest nazywany największą inwestycją w historii Polski, a zarazem największym wyzwaniem pierwszej połowy XXI w. Trudno się dziwić, bo hub i lotnisko na europejskie potrzeby to koncepcja znana w polskim rządzie już od 2007 r. Chociaż liczy już grubo ponad dekadę, los inwestycji leży dzisiaj w rękach nowej większości. Czy pomimo marnej polityki menadżerskiej PiS, rząd Platformy będzie w stanie dokończyć inwestycje?
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Rekomendacje dla nowego Rządu – infrastruktura publiczna [FILM]
Nowy Rząd, który wkrótce ma przejąć odpowiedzialność za losy naszego kraju w warstwie infrastruktury, najmniejsze zgryzoty będzie miał odnośnie dróg. Na pewno trzeba przejrzeć program drogowy – bo w wielu miejscach niepotrzebnie planuje się budowę wielkich tras ekspresowych dla niewielkiego ruchu.
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Co zrobić z Centralnym Portem Komunikacyjnym?
Tak duża inwestycja lotnicza jak CPK nie jest niezbędna w Polsce. Potrzebna jest natomiast Kolej Dużych Prędkości – bo to jest prędkość, która zwiększa konkurencyjność transportu kolejowego względem autostrad, dróg ekspresowych. Ale bardzo ważne jest, żeby ta kolej nie ograniczała się tylko do naszego kraju.
Polska potrzebuje kompasu transformacji energetycznej
Polska potrzebuje kompasu transformacji energetycznej
Jak wdrażać transformację energetyczną w Polsce? To mógłby pokazać Krajowy Plan Energii i Klimatu do roku 2030, ale Polska takiego planu nie posiada. Fundacja Instytut na rzecz Ekorozwoju twierdzi, że to najpilniejsze zadanie do odrobienia dla nowego rządu.
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowę
To pewne! Będzie drugi tunel pod Łodzią. Kilka dni od ogłoszenia przetargu na budowę
Budowa drugiego tunelu kolejowego pod Łodzią – dla Kolei Dużych Prędkości – staje się faktem. Właśnie podpisano umowę na budowę komór, od których zacznie się jego drążenie. W najbliższych dniach ma zostać też ogłoszony przetarg na wykonanie samego tunelu.
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Rusza budowa tunelu dalekobieżnego CPK w Łodzi
Spółka Centralny Port Komunikacyjny podpisała drugi z trzech kontraktów na roboty budowlane dla swojego najbardziej zaawansowanego projektu kolejowego. Ponad 4-kilometrowy tunel Kolei Dużych Prędkości w Łodzi to kluczowy elementem „igreka”, czyli trasy, która połączy Warszawę z Łodzią, Poznaniem i Wrocławiem. CPK planuje zakończenie budowy tunelu jednocześnie z uruchomieniem pierwszego etapu lotniska CPK.
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Co z przystankiem Łódź Retkinia? PKP PLK zapewnia: nie ma jeszcze żadnej decyzji
Decyzja w sprawie przyszłości przystanku kolejowego Łódź Retkinia jeszcze nie zapadła – zapewnia PKP PLK. Dwa tygodnie temu informowaliśmy, że wyburzenia popularnej i niedawno wybudowanej stacji chce spółka Centralny Port Komunikacyjny. Zburzenie, a później odbudowanie przystanku ma być koniecznie ze względu na budowę łódzkiej linii kolei dużych prędkości. Trwają rozmowy, czy takie rozwiązanie jest konieczne.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Spółka Centralny Port Komunikacyjny kupi ponad 100 pociągów. Zielone światło dla uchwały taborowej
Prędkość eksploatacyjna do 250 km/h, dwa systemy zasilania, system informacji pasażerskiej uwzględniający dane lotniskowe, energooszczędność i komfort – m.in. takie wymagania będą musiały spełnić pociągi dla linii Kolei Dużych Prędkości. Spółka taborowa CPK zakupi ponad 100 elektrycznych składów zespolonych, które będą następnie wynajmowane przewoźnikom w ramach tzw. poolu taborowego. Uchwała taborowa CPK została przyjęta przez rząd.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała strategicznego inwestora lotniska
Spółka Centralny Port Komunikacyjny wybrała strategicznego inwestora lotniska
Spółka CPK wskazała Vinci Airports i IFM Global Infrastructure Fund (IFM) jako preferowanego oferenta w konkursie na inwestora strategicznego. Decyzja została podjęta po kilkunastomiesięcznym procesie selekcji wśród prywatnych inwestorów. Rozmowy toczyły się w szerszym gronie kandydatów z Europy oraz regionu Azji i Pacyfiku.
REKLAMA