Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała wykonawcę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S17, na terenie województwa lubelskiego, we wschodniej części Polski.
Urząd Morski w Gdyni podpisał umowę na roboty pogłębiarskie na rzece Elbląg. Jest to IV Etap „Budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. W ramach tego kontraktu, na rzece Elbląg wykonany zostanie tor wodny o długości 8,6 km i głębokości 5 m. W zadaniu wyszczególniono prace na odcinku 6,6 km od Zalewu Wiślanego w górę rzeki oraz 2 km pomiędzy punktami P1 i P2, tj. mniej więcej od zrzutu oczyszczalni ścieków do rozwidlenia rzeki i Kanału Jagiellońskiego.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej północnego wlotu DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowę na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej północnego wlotu DK7 do Warszawy. W miejscu obecnej dwujezdniowej i dwupasowej drogi powstanie ekspresówka z trzema pasami ruchu na każdej jezdni.
Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk 9 października 2023 r. wizytował budowę drogi ekspresowej S7 w woj. małopolskim oraz Północnej Obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.
Zaawansowanie prac na ponad 5-kilometrowym odcinku S7 Miechów – Szczepanowice przekroczyło już półmetek. GDDKiA zaczęła budowę dokładnie przed rokiem. Ta trasa połączy funkcjonujące już w województwie małopolskim odcinki ekspresówki na północ od Krakowa, a późniejsze rozpoczęcie jej budowy jest konsekwencją odwołań od decyzji środowiskowej.
Nieco ponad 536 mln zł wynosi najkorzystniejsza oferta w przetargu na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej DK7 na północnym wlocie do Warszawy. Złożyło ją konsorcjum firm: Fabe Polska (lider konsorcjum), SP Sine Midas Stroy Kazachstan oraz Yörük Yapi İnşaat Turcja. Jeśli nie będzie odwołań od wyboru to umowę przewidujemy podpisać na przełomie września i października br.
Dziewięciu wykonawców, samodzielnie lub w konsorcjum, złożyło oferty na zaprojektowanie oraz dostosowanie do parametrów trasy ekspresowej istniejącej dwujezdniowej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Czosnowem a Kiełpinem pod Warszawą.