Na Mazowszu realizowane jest prawie 190 kilometrów dróg krajowych: autostrad, dróg ekspresowych i dróg klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). To inwestycje z Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.) oraz Programu budowy 100 obwodnic, o łącznej wartości ok. 10 mld zł.
W rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100) na terenie woj. dolnośląskiego ujętych zostało siedem zadań. GDDKiA prowadzi także prace przygotowawcze dla dwóch obwodnic spoza PB100, które są finansowane ze środków budżetu państwa. Dzisiaj sprawdzamy aktualny stan prac i co przed nami.
Dwadzieścia jeden obwodnic jest na etapie realizacji. Dla dziewięciu trwa przetarg na wybór wykonawcy, a kierowcy korzystają z czterech obwodnic. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) prowadzi intensywne prace przygotowawcze dla 66 zadań z rządowego Programu budowy 100 obwodnic (PB100).
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna przygotowanie dokumentacji projektowej dla ostatniego głównego wyjazdu ze stolicy, który nie ma jeszcze statusu drogi szybkiego ruchu. To odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, który stanowi północny wylot ze stolicy w kierunku Gdańska.
Trzynaście firm jest zainteresowanych budową bezkolizyjnego węzła drogowego w Wieliczce w ciągu drogi krajowej nr 94. Nowy układ drogowy nie tylko upłynni ruch, ale również poprawi bezpieczeństwo wszystkich użytkowników. Na budowę Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) chce przeznaczyć prawie 86 mln zł. Wszystkie firmy zmieściły się w budżecie GDDKiA.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom jedną jezdnię obwodnicy Łomży. W ten sposób cała droga ekspresowa S61 jest przejezdna, a z centrum miasta wyprowadzony został uciążliwy tranzyt. Obwodnica Łomży w standardzie dwujezdniowej „eski” będzie gotowa w III kwartale przyszłego roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) rozpoczyna spotkania informacyjne w trakcie których przedstawi zainteresowanym propozycje przebiegu poszczególnych wariantów drogi ekspresowej łączącej autostradę A1 z drogami ekspresowymi S8, S12 i S74. To strategiczny odcinek nowej drogi ekspresowej, spinający sieć tras najwyższej klasy w ścisłym centrum kraju.
60 km będzie liczył nowy odcinek drogi krajowej nr 9 od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ogłosiła 24 września przetarg na prace przygotowawcze dla budowy nowego przebiegu trzech odcinków DK9, które uzupełnią przygotowywane już obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej. Termin składania ofert mija 31 października br.
Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad (GDDKiA) do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłała ogłoszenie o przetargu realizację II etapu obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 (nowy węzeł Szczecin Zachód na autostradzie A6), obwodnicy Kołbaskowa w ciągu DK13 oraz budowę infrastruktury drogowej na granicznym odcinku A6. Przetarg obejmuje łącznie te trzy zadania, które będzie realizował jeden wykonawca.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE wysłała ogłoszenia o przetargach na zaprojektowanie i budowę około 30 kilometrów drogi ekspresowej S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno. Składają się na to dwa odcinki, które zrealizowane zostaną w latach 2025-2029 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.).