Enter Air Services Sp. z o.o., spółka zależna linii lotniczej Enter Air, specjalizująca się w obsłudze technicznej samolotów, podpisała z Górnośląskim Towarzystwem Lotniczym SA (GTL SA) umowę najmu hangaru H2. Obiekt ma kubaturę 106 350 m3 i powierzchnię użytkową 7 912 metrów kwadratowych. W hangarze znajdują się dwie zatoki serwisowe, w każdej można serwisować Boeinga 737. Hangar dysponuje także rozbudowanym zapleczem warsztatowym, socjalnym i biurowym. Umowa najmu została podpisana na 10 lat.
Prognozy ruchu pasażerskiego wskazują na konieczność znaczącej rozbudowy infrastruktury katowickiego lotniska, dzięki której możliwa będzie komfortowa obsługa rosnącego ruchu pasażerskiego. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA (GTL SA) przedstawiło podsumowanie pierwszego roku realizacji programu inwestycyjnego katowickiego lotniska.
Na terenie portu lotniczego Katowice-Pyrzowice im. Wojciecha Korfantego realizowana jest kolejna wielka inwestycja. Trwa budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw w oparciu o bocznicę kolejową. Inwestycja realizowana jest przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) 2021-2027 Military Mobility.
Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze SA, spółka zarządzająca Katowice Airport, ogłosiło przetarg na wybór projektanta głównego terminalu pasażerskiego i infrastruktury towarzyszącej. Korzystając z możliwości, które daje ustawa prawo zamówień publicznych, zadecydowano, że postępowanie przetargowe prowadzone będzie w trybie dialogu konkurencyjnego (opartego o negocjacje z potencjalnymi wykonawcami zamówienia).
W Katowice Airport im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach trwa budowa nowego parkingu terenowego, który zyska oznaczenie "P5". W ramach pierwszego etapu realizacji inwestycji 900 nowych miejsc postojowych dla samochodów powstanie w południowo-wschodniej części lotniska. Głównym wykonawcą projektu są firmy SILESIA INVEST Sp. z o.o. i Szmitka Kamiński Sp. k. Wartość przedsięwzięcia to 10,5 mln zł netto.
Kolejna wielka inwestycja na terenie portu lotniczego Katowice-Pyrzowice. W poniedziałek 16 września 2024 r. w Katowice Airport im. Wojciecha Korfantego zainaugurowano budowę multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw w oparciu o bocznicę kolejową. Inwestycja realizowana jest przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) 2021-2027 Military Mobility.
W południowo-zachodniej części Katowice Airport im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach trwa budowa hangaru przeznaczonego dla lotnictwa ogólnego. Konstrukcja o powierzchni 5 453 metrów kwadratowych będzie miała 133 metry szerokości, 41 metrów głębokości oraz 11 metrów wysokości.
Kolejna wielka inwestycja na terenie Katowice Airport. 24 lipca 2024 r. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. (GTL S.A.) – spółka zarządzająca Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice im. Wojciecha Korfantego w Pyrzowicach – podpisało umowę z wykonawcą robót budowlanych dla zadania pn. „Budowa multimodalnego węzła przeładunku towarów i paliw w oparciu o bocznicę kolejową w Porcie Lotniczym Katowice”. Zwycięzcą przetargu na realizację prac zostało konsorcjum firm Mostostal Kraków S.A. oraz Budimex S.A.
Na terenie portu lotniczego Katowice-Pyrzowice zostanie zrealizowana kolejna ważna inwestycja. Górnośląskie Towarzystwo Lotnicze S.A. zdecydowało się na budowę czwartego hangaru do obsługi technicznej samolotów. To kolejny tego typu obiekt, z którego korzystać będzie nisko kosztowe linie lotnicze Wizz Air.
Lotnisko Katowice-Pyrzowice planuje do 2028 roku zbudować nowy terminal pasażerski o powierzchni 49 000 mkw., zwiększając łączną powierzchnię do 81 tysięcy metrów kwadratowych oraz przepustowość do 8 milionów pasażerów.