Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Dziś podczas briefingu prasowego w Łomnicy wicemarszałek Michał Rado poinformował o zaawansowaniu prac na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
2025 rok będzie kolejnym, rekordowym dla Kolei Dolnośląskich pod kątem pokonanych kilometrów. Pociągi zaczną kursować według nowego rozkładu jazdy 15 grudnia, a regionalny przewoźnik uruchomi w nim najwięcej pociągów w swojej historii.
Więcej codziennych połączeń do Warszawy, Łodzi, Poznania, Gdańska i Krakowa. Nowe połączenia w relacjach krajowych i międzynarodowych oraz skrócenia czasu przejazdu pociągów pomiędzy Poznaniem a Wrocławiem. PKP Intercity przedstawia nowy rozkład jazdy na sezon 2024/2025.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenię Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.
Prywatna polska firma chce wozić pasażerów na trasie kolejowej z Poznania do Wrocławia co godzinę. Spółka SKPL Cargo z woj. wielkopolskiego złożyła 1 października 2024 r. wniosek do Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) o pozwolenia na prowadzenie 16 par pociągów na trasie Poznań Główny - Wrocław Główny. Znamy więcej szczegółów i proponowany dokładny rozkład jazdy.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W grudniu tego roku ma być gotowa linia nr 309, łącząca Kłodzko przez Polanicę-Zdrój i Szczytną z Kudową-Zdrój. Łącznie odcinek o długości ok. 10 kilometrów. To ważna linia, łącząca popularne miejscowości uzdrowiskowe i turystyczne w województwie dolnośląskim.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. W trakcie odbudowy jest linia łącząca Jelenia Górę z Karpaczem. Pociągi na tej trasie nie kursują już od ponad 20 lat, ale dzięki inwestycji realizowanej przez Samorząd Województwa Dolnośląskiego wkrótce ponownie pojawią się na niej pociągi osobowe.
Kilka miesięcy temu padła deklaracja, teraz przyszedł czas na czyny. Koleje Dolnośląskie ogłosiły dwa postępowania na zakup i dostawę pojazdów spalinowych. Flota przewoźnika może łącznie powiększyć się nawet o 37 pociągów.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z Urzędem Marszałkowskim Województwa Dolnośląskiego, Gminą Niegosławice oraz Ministerstwem Infrastruktury list intencyjny w sprawie wyrażenia woli współpracy przy podejmowaniu działań na rzecz przywrócenia pasażerskich połączeń na trasie Chocianów – Przemków – Głogów. Dla mieszkańców powstaje możliwość lepszego dostępu do kolei i tym samym likwidacji wykluczenia komunikacyjnego w powiecie polkowickim.
Koleje Dolnośląskie i PESA Bydgoszcz podpisały umowę na dostawę dziesięciu nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych z możliwością skorzystania z prawa opcji na zakup kolejnych 10. Tym samym flota żółto-białych Elfów powiększy się z 25 do co najmniej 35 pojazdów.