Samorząd województwa dolnośląskiego rewitalizuje kolejną linię kolejową. Prace na odcinku linii nr 310, pomiędzy podwrocławskimi Kobierzycami a Piławą Górną, znacznie poprawią połączenia między Wrocławiem a południowymi regionami województwa. W jednej z najbogatszych i najszybciej rozwijających się gmin w Polsce – gminie Kobierzyce znajduje się wiele fabryk (miejsca pracy). Realizacja inwestycji pozwoli na szybki i sprawny dojazd z południowej części województwa do Kobierzyc.
Po 25 latach wróciły pociągi do dolnośląskiego Karpacza. Nie był to co prawda - tak bardzo wyczekiwany pociąg osobowy, a tylko skład towarowy z materiałami potrzebnymi do ostatnich prac przy rewitalizacji linii nr 340. Jednak już wkrótce pojadą tędy także pociągi z pasażerami. Jak wygląda aktualna sytuacja na rewitalizowanej linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza?
Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wesprze regionalnego przewoźnika kwotą 124,5 mln w ramach dofinansowania z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Dzięki temu przed Kolejami Dolnośląskimi otwierają się nowe perspektywy, a sam region jeszcze mocniej zyska na jakości połączeń.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Jedną z najważniejszych obecnie realizowanych inwestycji jest rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Trwają prace na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
Na ferie zimowe, od piątku 31 stycznia znów dojedziemy pociągiem do uzdrowisk Kotliny Kłodzkiej. PKP PLK S.A. kończą pierwszy etap robót między Kłodzkiem a Dusznikami-Zdrojem. Wykonane prace na 13 km torów pozwolą na powrót pociągów na dolnośląską górską linię kolejową. Zrealizowanie zadania w 2026 r. skróci czas podróży z Kłodzka do Kudowy-Zdroju. Wartość inwestycji to ponad 100 mln zł.
Do tej pory Koleje Dolnośląskie zlecały przeglądy czwartego rzędu podmiotom zewnętrznym. Teraz po dolnośląskich torach jeździ pierwszy pociąg, który przeszedł przegląd P4 w nowej hali serwisowej przewoźnika, która zlokalizowana jest w Legnicy.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Jedną z najważniejszych obecnie realizowanych inwestycji jest rewitalizacja linii kolejowej z Jeleniej Góry do Karpacza. Trwają prace na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
Na Dolnym Śląsku trwa rewitalizacja kolejnej linii kolejowej. Postępują prace na linii nr 309, która łączy Kłodzko przez Polanicę-Zdrój i Szczytną z Kudową-Zdrój. To odcinek o długości ok. 10 kilometrów. Jest to ważna linia, łącząca popularne miejscowości uzdrowiskowe i turystyczne w województwie dolnośląskim.
Samorząd województwa dolnośląskiego skutecznie walczy z wykluczeniem komunikacyjnym w regionie rewitalizując nieczynne linie kolejowe. Dziś podczas briefingu prasowego w Łomnicy wicemarszałek Michał Rado poinformował o zaawansowaniu prac na odcinkach między Jelenią Górą i Mysłakowicami oraz Mysłakowicami i Karpaczem. Dzięki nim już niebawem kolej wróci do stolicy Karkonoszy po blisko 25 latach.
2025 rok będzie kolejnym, rekordowym dla Kolei Dolnośląskich pod kątem pokonanych kilometrów. Pociągi zaczną kursować według nowego rozkładu jazdy 15 grudnia, a regionalny przewoźnik uruchomi w nim najwięcej pociągów w swojej historii.