Efekty modernizacji infrastruktury kolejowej widać gołym okiem – dzięki pracom prowadzonym przez Polskie Linie Kolejowe S.A. czas przejazdu pociągów towarowych wyraźnie się skrócił. W 2025 roku składy pokonują trasę Poznań – Szczecin średnio aż o 112 minut szybciej niż rok wcześniej, a na trasie Brzeg Dolny – Stara Wieś k. Kutna najszybsze pociągi intermodalne kursują nawet o 60 minut krócej. To poprawia płynność przewozów i zwiększa konkurencyjność kolei.
Z pomocą Krakowskiego Parku Technologicznego, jeden z największych producentów kruszywa naturalnego w Polsce wkracza w nową fazę rozwoju. Dzięki uzyskanej uldze podatkowej, firmie dużo łatwiej będzie zrealizować inwestycję na ponad 17 milionów złotych, tworząc kopalnię odkrywkową przyszłości – zautomatyzowaną, ekologiczną i przyjazną pracownikom.
Grupa NDI realizuje kontrakt na obszarze Terminala Kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku. Budowa obejmuje wykonanie głębokowodnego Terminala T5, realizowanego na zlecenie spółki Istrana, spółki celowej Polskiego Funduszu Rozwoju.
Kolejna polska firma inwestuje w województwie opolskim, w południowo-zachodniej części Polski, przy wsparciu udzielonemu przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE S.A.). Tym razem w południowej części tego województwa, w pobliżu granicy z Czechami.
Grupa NDI realizuje kontrakt na obszarze Terminala Kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku. Budowa obejmuje wykonanie głębokowodnego Terminala T5, realizowanego na zlecenie spółki Istrana, spółki celowej Polskiego Funduszu Rozwoju. 13 listopada 2024 r. rozpoczęły się prace nad budową terminala terminala T5 w gdańskim Baltic Hubie, który będzie pełnił kluczową rolę jako terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych.
Grupa NDI realizuje kontrakt na obszarze Terminala Kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku. Budowa obejmuje wykonanie głębokowodnego Terminala T5, realizowanego na zlecenie spółki Istrana, spółki celowej Polskiego Funduszu Rozwoju
Przed Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) kolejny pracowity i intensywny sezon budowlany. W województwie podkarpackim roboty budowlane prowadzone są m.in. na pięciu odcinkach drogi ekspresowej S19, o łącznej długości ponad 56 km. Na tych kontraktach zakończyła się właśnie przerwa zimowa. W trakcie jej trwania Wykonawcy nie zawiesili jednak całkowicie prac i realizowali je na tyle, na ile pozwalała na to pogoda i technologia. A jak wykorzystali sprzyjające warunki w trakcie zimy, GDDKiA podsumowuje w poniższym RAPORCIE:
Wody Polskie kontynuują prace interwencyjne na terenach dotkniętych przez zeszłoroczną powódź. Aktualnie trwają prace zabezpieczające zbiorniki Stronie i Topola, które uległy awarii we wrześniu, a także kompleksowe prace przeciwpowodziowe na rzece Białej Lądeckiej i Białej Głuchołaskiej. W planach są dalsze prace w zlewni Białej Głuchołaskiej i Złotego Potoku, na podstawie umów zawartych w ubiegłym miesiącu.
Aktualnie na budowie trwa tzw. przerwa zimowa. Wykonawca wykorzystuje jednak sprzyjające warunki pogodowe i prowadzi roboty w zakresie, w jakim pozwala na to technologia. Szczególne postępy robót widać przy realizacji obiektów inżynierskich. Zaawansowanie robót mostowych jest na poziomie ok. 39%. A jak wygląda to na poszczególnych obiektach inżynierskich?
Kolejna inwestycja polskiej firmy w województwie opolskim, ze wsparciem Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej (KSSE). Firma MIX-GRAVEL Sp. z o.o. zainwestuje w Roszowicach w gminie Cisek 9 589 000 złotych. Inwestycja zostanie zrealizowana w ramach Polskiej Strefy Inwestycji.