LG Energy Solution Wrocław, jeden z największych pracodawców w Polsce i wiodący producent baterii do pojazdów elektrycznych, oraz Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, prestiżowa polska uczelnia ekonomiczna, podpisały porozumienie o współpracy. W ramach tej umowy obie strony będą angażować się w działania edukacyjne, rozwojowe i komercyjne, które będą miały na celu wzmacnianie kompetencji studentów i pracowników naukowych, a także wspieranie innowacji.
Amerykański koncert motoryzacyjny Ford Motor Company ogłosił zmianę swojej strategii produkcyjnej. Zgodnie z nową umową podpisaną z koreańską firmą LG Energy Solution, nastąpi przeniesienie produkcji akumulatorów do Forda Mustanga Mach-E z polskiej fabryki zlokalizowanej w Biskupicach Podgórnych pod Wrocławiem do Michigan w Stanach Zjednoczonych.
Pod Wrocławiem będą produkowane akumulatory do elektrycznych samochodów dostawczych Forda. Fabryka LG Energy Solution Wrocław w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych (gmina Kobierzyce) zdobyła nowe, duże zamówienie.
– „Najmocniejszymi gospodarczo stronami wrocławskiej aglomeracji jest różnorodność zlokalizowanych tu przedsiębiorstw oraz innowacyjność wspierana przez 30 uczelni działających w regionie” – przekonywała Magdalena Okulowska, prezeska Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej (ARAW) podczas XXXIII Forum Ekonomicznego w Karpaczu.
Przemysł motoryzacyjny upatrzył sobie południowozachodnią Polskę, jako idealne miejsce dla swoich zakładów. Bliskość niemieckiej i czeskiej granicy, a także nagromadzenie technologii, kompetencji i wiedzy sprawia, że coraz więcej firm rozważa ten region pod swoje nowe inwestycje.
Należąca do południowokoreańskiego koncernu LG fabryka akumulatorów EV w Biskupicach Podgórnych (gmina Kobierzyce) pod Wrocławiem, ma kłopoty finansowe. Wynikają ze słabego popytu na samochody elektryczne. Co dalej z największą europejską fabrykę LG Energy Solution Wrocław?
Unia Europejska przygotowuje regulacje, które mogą stanowić poważne wyzwanie dla polskiego sektora baterii, wartego aż 38 mld zł. Nowe przepisy, o których wprowadzenie intensywnie zabiega Francja, znacznie ograniczą konkurencyjność polskich firm. – Przyjęcie tych regulacji w obecnie proponowanej formie stwarza realne zagrożenie dla krajowej gospodarki – podkreśla Polskie Stowarzyszenie Nowej Mobilności (PSNM).
Koreańska firma LG Energy Solution ogłosiła, że będzie dostarczać litowo-żelazofosforanowe baterie EV typu pouch dla Ampere, producenta pojazdów elektrycznych, wywodzącego się z Grupy Renault, długoletniego klienta firmy. Baterie produkowane będą w największej fabryce koncernu w Europie, zlokalizowanej w podwrocławskich Biskupicach Podgórnych, w gminie Kobierzyce (powiat wrocławski).
LG Energy Solution, wiodący światowy producent zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych, oraz Impact Clean Power Technology (ICPT), wiodący światowy dostawca systemów akumulatorowych o dużej wytrzymałości do transportu publicznego, ogłosiły podpisanie umowy na dostawę modułów akumulatorów litowo-jonowych NCM.
Firmy doradcze na rynku nieruchomości, podobnie jak Polska Agencja Inwestycji i Handlu, są przekonane o gotowości Polski do przyjęcia dużej części produkcji przenoszonej z Azji. Wiele procesów związanych z nearshoringiem już ruszyło, są to jednak działania bardzo czasochłonne i wymagają skomplikowanych przygotowań.