W Warszawie powstanie linia metra M4. Będzie najdłuższa i najbardziej nowoczesna. Czwarta linia będzie miała ponad 26 km długości i 23 stacje, połączy 9 dzielnic oraz stworzy dogodne węzły przesiadkowe do innych środków transportu miejskiego. Podczas spotkania z dziennikarzami prezydent Rafał Trzaskowski wraz z przedstawicielami Metra Warszawskiego i projektantami zaprezentował planowany przebieg czwartej linii kolei podziemnej, która – jako pierwsza w stolicy – ma być w pełni autonomiczna, czyli bez maszynistów.
Na budowie bemowskiego odcinka metra linii M2 – w tunelach i na stacjach – trwają prace związane z układaniem instalacji, budową torowiska i wykańczaniem pomieszczeń. Trzy nowe, powstające stacje – Karolin, Chrzanów, Lazurowa – nabierają ostatecznego kształtu.
Co słychać na budowie trzech ostatnich stacji II linii warszawskiego metra i STP Mory? Obecny etap prac na ostatniej części M2 obejmuje perony, tunele i stację techniczno-postojową Mory, z której będą ruszały pociągi.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.
Podczas posiedzenia Komisji Infrastruktury Rady Miasta Krakowa zaprezentowano aktualny stan zaawansowania prac nad przygotowaniem budowy metra. Zespół Zadaniowy ds. przygotowania Studium kierunków rozwoju metra w Krakowie złożony z ekspertów transportowych, urbanistycznych i finansowych – przekazał założenia powstającego przebiegu pierwszej linii oraz szeroki kontekst planistyczny całego projektu szynowego transportu w mieście.
Specjalny pociąg, który z precyzją co do milimetrów szlifuje szyny, już od kilku dni pracuje nocami w warszawskim metrze. Do końca roku poprawi stan torów na obu stołecznych liniach podziemnej kolejki.
Dziś wczesnym popołudniem tarcze TBM Anna i Krystyna, które drążą tunele metra, zakończyły pracę na ostatnim odcinku linii M2. Ich rozmontowanie i wydobycie zajmie około miesiąca. Teraz pora na kolejne etapy budowy podziemnej kolei na Bemowie – m.in. torowisko i perony nowych stacji.
Na Bemowie powstaje ostatni fragment drugiej linii metra w Warszawie. Do użytku zostaną oddane trzy stacje: C3 „Lazurowa” w rejonie skrzyżowania ulic Górczewskiej i Lazurowej, C2 „Chrzanów” przy skrzyżowaniu ulic Rayskiego i Szeligowskiej i C1 „Karolin” wraz z torami odstawczymi w okolicach skrzyżowania ulic Połczyńskiej i Sochaczewskiej.