Na budowie drogi ekspresowej S19 (Via Carpatia) między Lubartowem a Lublinem zaawansowanie robót sięga blisko 38 proc. Prace rozpoczęły się w grudniu ubiegłego roku, niedługo po wydaniu przez Wojewodę Lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Po realizacji autostrad A1 i A4 to najważniejsza obecnie inwestycja drogowa w województwie śląskim. Po zakończeniu budowy nowych odcinków drogi ekspresowej S1 i przebudowie już funkcjonujących, powstanie kluczowy korytarz transportowy łączący autostradę A1 z granicą Polski ze Słowacją w Zwardoniu.
Zielone światło dla e-mobilności. Wszystkie projekty ładowarek z poparciem MFiPR otrzymały unijne wsparcie. Komisja Europejska ogłosiła wyniki naboru w konkursie Instrumentu „Łącząc Europę” dotyczącym budowy infrastruktury paliw alternatywnych (CEF AFIF 2024). Dofinansowanie otrzymały wszystkie projekty aplikujące w naborze, które będą realizowane na terenie Polski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) uzyskała decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID), co umożliwia rozpoczęcie prac na ok. 10-kilometrowym odcinku S1. Trasa zaczyna się węzłem Mysłowice Kosztowy, a kończy przed węzłem Bieruń. Tym samym cały odcinek drogi ekspresowej S1 pomiędzy Mysłowicami i Bielskiem-Białą przejdzie w fazę realizacji robót budowlanych.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) złożyła wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla odcinka S74 Cedzyna – Łagów. To najdłuższy z sześciu realizowanych obecnie odcinków ekspresowej trasy, która skomunikuje województwa łódzkie, świętokrzyskie i podkarpackie.
Podmioty państwowe stopniowo zwiększają swój wpływ na rozwój sektora biurowego w Polsce. W najbliższych latach instytucje administracyjne i spółki państwowe będą aktywnie stymulować kształtowanie się krajowego rynku biurowego. Nie tylko poprzez najem powierzchni. Skarb państwa odegra znaczącą rolę jako ważny gracz w sferze inwestycyjnej, m.in. dzięki modernizacji oraz nabywaniu i sprzedaży, a także budowie nieruchomości biurowych na własne potrzeby.
Budowa dróg technologicznych, roboty ziemne, rozbiórki budynków – tak wygląda plac budowy drogi S19 między Lublinem a Lubartowem. Mimo zimowej przerwy kontraktowej, trwającej od połowy grudnia do połowy marca, wykonawca prowadzi te prace, na które pozwalają warunki pogodowe.
Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lubartowem i Lublinem. Oznacza to, że wkrótce będą mogły się rozpocząć prace budowlane.
Na 100 km dróg trwają już prace budowalne. 38 km przypada na drogę ekspresową S1, 16,7 km na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78, a blisko 41 km na przebudowę lub rozbudowę dróg krajowych nr 46, 91 i 94.
Co dalej z ostatnim, brakującym odcinkiem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, kluczową drogą w południowej części stolicy Dolnego Śląska? Wiemy już, inwestycje będzie znacznie droższa, niż wcześniej zakładano. I to o 50 milionów złotych.