Wojewoda Lubelski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla budowy drogi ekspresowej S19 pomiędzy Lubartowem i Lublinem. Oznacza to, że wkrótce będą mogły się rozpocząć prace budowlane.
Na 100 km dróg trwają już prace budowalne. 38 km przypada na drogę ekspresową S1, 16,7 km na budowę obwodnicy Poręby i Zawiercia w ciągu DK78, a blisko 41 km na przebudowę lub rozbudowę dróg krajowych nr 46, 91 i 94.
Co dalej z ostatnim, brakującym odcinkiem Wschodniej Obwodnicy Wrocławia, kluczową drogą w południowej części stolicy Dolnego Śląska? Wiemy już, inwestycje będzie znacznie droższa, niż wcześniej zakładano. I to o 50 milionów złotych.
Ostatni, brakujący odcinek Wschodniej Obwodnicy Wrocławia będzie znacznie droższy, niż pierwotnie zakładano. W piątek 30 sierpnia urzędnicy otworzyli oferty w trwającym od grudnia 2024 roku przetargu.
W ramach Nowego Centrum Warszawy trwa przebudowa Placu Powstańców Warszawy. Powierzchnia placu zostanie zagospodarowana w sposób docelowy. Przestrzeń pełna zieleni sprzyjać będzie spotkaniom i organizacji wydarzeń kulturalnych. Pod placem powstaje czterokondygnacyjny parking podziemny.
Realizacja kolejnego odcinka S74 w województwie świętokrzyskim stała się faktem. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umową na zaprojektowanie i wybudowanie ekspresowej trasy między Cedzyną a Łagowem. To najdłuższy z sześciu realizowanych obecnie odcinków drogi, która skomunikuje Łódzkie, Świętokrzyskie i Podkarpacie.
Budowa wielopoziomowego, podziemnego parkingu w ścisłym centrum Warszawy na 420 miejsc postojowych niemal na finiszu. Na przełomie 2024 i 2025 roku – zarówno mieszkańcy, jak i odwiedzający Śródmieście, będą mogli wygodnie zaparkować tu samochód. Zmieni się również sam plac Powstańców Warszawy – powstanie na nim miejsce wypoczynku otoczone zielenią.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) wybrała najkorzystniejszą ofertę na realizację około 30-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S74, pomiędzy miejscowościami Cedzyna a Łagów w województwie świętokrzyskim.
Drogi asfaltowe czy betonowe, a może wykonane z pochodnych tych dwóch budulców? Jak i kiedy dobierać właściwy materiał? Jaką technologię powinna stosować GDDKiA i dlaczego? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań w obszarach doboru nawierzchni na drogach krajowych poszukują członkowie specjalnego zespołu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, który z końcem września zakończył I etap swojej działalności.