Siedem firm i osiem konsorcjów znalazło się wśród podmiotów, które chcą zaprojektować i wybudować bocznicę kolejową CPK. Spółka otworzyła dziś oferty w przetargu i rozpoczęła ich analizę przed wyłonieniem wykonawcy. Bocznica kolejowa, będąca elementem infrastruktury niezbędnej do funkcjonowania Lotniska CPK, powstanie najpóźniej pod koniec 2029 roku na północny - zachód od lotniska. Wartość zamówienia to blisko 300 mln złotych brutto.
Codzienne dostawy ogromnych ilości piasku z lądu i morza, nawet do 30 tys. m³. Intensywne prace na wszystkich frontach, nowe nabrzeża i platformy. Tak wygląda obecnie budowa terminala T5 na terenie Baltic Hub. Mimo niesprzyjającej pogody w okresie wakacyjnym inwestycja przebiega zgodnie z planem, a wkrótce rozpocznie się realizacja kluczowych elementów.
Trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Poznaliśmy wykonawców zainteresowanych rozbudową kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 45 oraz budową nowego mostu na Odrze w Krapkowicach. Ogłoszony przetarg to efekt porozumienia zawartego z gminą Krapkowice, które pozwoli sprawnie przeprowadzić obie inwestycje.
Poznaliśmy firmy budowlane, które będą ubiegały się o kontrakt na budowę terminala lotniska CPK. W ogłoszonym pod koniec maja postępowaniu w trybie dialogu konkurencyjnego wnioski złożyło 5 konsorcjów grupujących 16 firm wykonawczych. To największy z przetargów zaplanowanych przez CPK w tym roku o szacowanej wartości znacznie przekraczającej 5 mld złotych.
Na terenie terminala kontenerowego Baltic Hub w Gdańsku postępują prace przy budowie terminala T5. Inwestycja o powierzchni około 21 hektarów w pierwszym etapie wykorzystywana będzie jako baza do instalacji morskich turbin wiatrowych dla Polskich Farm Wiatrowych na Bałtyku. Projekt prowadzony jest na zlecenie spółki Istrana, a współfinansowany przez Polski Fundusz Rozwoju. Na placu budowy widać już konkretne efekty – zakończono większość prac kafarowych, trwa montaż kotew klapowych oraz zintensyfikowane prace związane z zalądowieniem terminala.
Po oddaniu do ruchu drugiej jezdni obwodnicy Słupska, wciąż trwa budowa czterech odcinków drogi ekspresowej S6 o długości ponad 60 km. Sprawdźmy, na jakim etapie są prowadzone na nich prace.
Na terenie Uniwersytetu Śląskiego trwają intensywne prace przy budowie Śląskiego Interdyscyplinarnego Centrum Chemii. Będzie to najnowocześniejszy w Polsce budynek, w którym realizowana będzie nowoczesna dydaktyka oraz prowadzone będą kompleksowe badania rozwijające krajową i światową naukę. Znajdą się tu m.in. nowoczesne laboratoria, przestrzenie dla studentów, ogród na dachu, sale seminaryjne, wykładowe i konferencyjne, aule czy pracownie komputerowe i pierwsza z pracowni Sieciowego Centrum Nauki, która będzie jednym z trwałych efektów obchodów Europejskiego Miasta Nauki Katowice 2024.
Na budowie Archiwum Państwowego w Katowicach, dla którego Grupa NDI realizuje budowę, rozbudowę i nadbudowę szeregu budynków, widać już realne efekty prac. W najbliższych miesiącach planowane jest zakończenie robót instalacyjnych oraz prac wykończeniowych, a następnie przystąpienie do procedur odbiorowych. Inwestycja realizowana przez Grupę NDI polega na budowie trzech nowych, a jednocześnie przebudowie trzech już istniejących budynków.
Poprawa bezpieczeństwa na drogach, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej - to główne założenia rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 (PB100). W województwie śląskim, w ramach tego Programu, powstaje pięć inwestycji.