Trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
W sumie pięć ofert wpłynęło na budowę tunelu dalekobieżnego na linii kolejowej nr 85 w Łodzi. Teraz rozpocznie się proces sprawdzania i weryfikacji ofert, którego długość będzie zależna od jakości złożonych dokumentów. Jest to największy jak dotąd opublikowany przez CPK przetarg na roboty budowlane, w ramach którego powstanie najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w II połowie 2025 roku.
23 grudnia br. spółki z Grupy PKP wraz z dotychczasowymi partnerami zaangażowanymi w warty ok. 3,5 mld zł projekt deweloperski o nazwie Gdynia Międzytorze poszerzyły grono inwestorów, zawierając umowę z trójmiejską firmą NDI Development. To kolejny krok do budowy nowej, wielofunkcyjnej dzielnicy w Gdyni, gdzie powstaną mieszkania, biura, sklepy i tereny rekreacyjne.
Na terenie Centrum Wystawienniczo-Konferencyjnego AmberExpo w gdańskiej Letnicy powstanie trzygwiazdkowy, pięciokondygnacyjny hotel ze 160 pokojami. Obiekt będzie funkcjonował pod marką ibis Styles. Inwestorem i operatorem będzie znana polska firma Grupa NDI z Sopotu. To nie jedyna nowa inwestycja, która powstanie na terenie AmberExpo w Gdańsku.
W Polsce realizowana jest inwestycja, która mocno drażniła i nadal drażni Rosję. Trwa realizacja II etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji inżynieryjnych w Polsce w ostatnich latach. Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść łącznie 22,8 km. Nowy kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Obecnie koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na ponad 2,1 mld zł z budżetu państwa.
Trwa budowa Wyspy Estyjskiej, sztucznej wyspy refluacyjnej na Zalewie Wiślanym, która powstaje w związku z budową kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną.
Hala o wysokości aż 46 metrów, gigantyczne bramy, o wymiarach boisk koszykarskich czy suwnice, które są w stanie udźwignąć nawet 100 ton. To tylko niektóre z elementów dwóch nowych, strategicznych obiektów na terenie PGZ Stoczni Wojennej, a więc Hali Produkcyjnej oraz Hali Kadłubowej. Generalnym Wykonawcą jest konsorcjum składające się ze spółek NDI S.A., NDI SOPOT S.A. oraz Pekabex BET.
Kolejna wielka i ważna inwestycja w Gdańsku. 13 listopada rozpoczęły się prace nad budową terminala T5 w gdańskim Baltic Hubie, który będzie pełnił kluczową rolę jako terminal instalacyjny dla morskich farm wiatrowych.
Trwa realizacja II etapu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, jednej z najbardziej spektakularnych inwestycji inżynieryjnych w Polsce w ostatnich latach. Całkowita długość nowej drogi wodnej ma wynieść łącznie 22,8 km. Nowy kanał ma mieć głębokość 5 metrów. Obecnie koszty całego przedsięwzięcia szacowane są na ponad 2,1 mld zł z budżetu państwa.
7 listopada 2024 roku PGZ Stocznia Wojenna podpisała z firmą budowlaną NDI S.A. umowę na realizację kluczowej inwestycji w ramach Programu Miecznik. Powstanie nowoczesny magazyn wraz z niezbędną infrastrukturą drogową, który umożliwi składowanie komponentów niezbędnych do budowy wielozadaniowych fregat – jednostek o imponujących gabarytach, które złożymy w kolejnych etapach projektu.