Podróżni na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach korzystają z wygodniejszych peronów. Pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą podciągi jadą po wyregulowanych torach. Prace o wartości przeszło 14 mln zł, finansowane ze środków budżetowych, poprawiły komfort przejazdu z Krakowa do Oświęcimia.
Ministerstwo Infrastruktury dokonało przeglądu projektów planowanych do wdrożenia przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, finansowanych z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO). Efektem tych prac jest decyzja o zmianie sposobu zagospodarowania części środków zaplanowanych na ten cel. Zostaną one przeznaczone na realizację projektów PLK SA, dzięki którym osiągnięte zostaną lepsze efekty dla rozwoju sieci kolejowej w Polsce.
PKP PLK S.A. podpisały umowę na budowę węzła przesiadkowego przy przystanku Kraków Kościelniki w Nowej Hucie. Do połowy przyszłego roku powstanie obiekt z miejscami do pozostawiania samochodów i rowerów w sąsiedztwie linii kolejowej. To kolejna inwestycja zaplanowana w stolicy Małopolski w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem PKP PLK S.A. poprawia warunki podróży pociągami. Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach będą wygodniejsze perony. Pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą regulowany jest tor. Prace o wartości przeszło 14 mln zł finansowane są ze środków budżetowych. W ciągu ostatnich 5 lat na lepsze podróże na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim PKP PLK przeznaczyło łącznie niemal 400 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg na budowę 140 miejsc postojowych, nowej zatoki autobusowej i zadaszonego parkingu dla rowerów w sąsiedztwie planowanego przystanku Kraków Kościelniki. Tym samym powstanie nowy węzeł przesiadkowy, który ułatwi i skróci dojazd mieszkańcom okolicznych osiedli do centrum Krakowa. To kolejna inwestycja zaplanowana w stolicy Małopolski w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.