Na linii kolejowej łączącej Kraków z Oświęcimiem PKP PLK S.A. poprawia warunki podróży pociągami. Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach będą wygodniejsze perony. Pomiędzy Podborami Skawińskimi a Brzeźnicą regulowany jest tor. Prace o wartości przeszło 14 mln zł finansowane są ze środków budżetowych. W ciągu ostatnich 5 lat na lepsze podróże na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim PKP PLK przeznaczyło łącznie niemal 400 mln zł.
Na przystankach w Zelczynie i Jaśkowicach budowane są nowe perony. We wrześniu, po zakończeniu prac, podróżni skorzystają z wyższych i lepiej wyposażonych platform. Na odcinku Podbory Skawińskie – Brzeźnica ciężkie maszyny intensywnie wykorzystywane są przy wzmacnianiu nawierzchni pod torem. Specjalistyczny sprzęt poprawia ułożenie szyn i oczyszcza tłuczeń pod nimi. Efektem prac będzie utrzymanie właściwych warunków dla przejeżdżających pociągów. Prace wykonujemy przy utrzymanym ruchu pociągów na jednym z dwóch torów.
Koszt prac to przeszło 14 mln zł. Ich zakończenie planowane jest w drugiej połowie września.
PKP PLK zależy na wzroście komfortu podróży pociągami na linii Kraków – Oświęcim. Działania pomiędzy Podborami Skawińskimi i Brzeźnicą to kolejny etap prac na tym szlaku.
W tym roku wyremontowano perony na przystanku Spytkowice Kępki i tory na stacjach Dwory i Przeciszów. Prędkość pociągów wzrosła dzięki wymianie torów i części obiektów inżynierskich w sąsiedztwie Spytkowic.
Od zeszłego roku podróżni korzystają także z nowych peronów w Brzeźnicy i Półwsi. Dzięki modernizacji torów, systemów sterowania ruchem oraz stacji i przystanków na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie przewoźnicy przywrócili regularne połączenia na trasie Kraków – Skawina – Oświęcim. Pociągi aglomeracyjne z miesiąca na miesiąc zyskują na popularności, a coraz więcej podróżnych korzysta z najnowszych przystanków: Kraków Opatkowice, Skawina Jagielnia i Zator Park Rozrywki.
W latach 2019-2024 PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły niemal 400 mln zł ze środków budżetowych na poprawę warunków podróży między Krakowem a Oświęcimiem.
Źródło: PKP PLK