Koleją na święta do Zakopanegoźródło: PKP PLK S.A. / Foto: Łukasz Hachula

Koleją na święta do Zakopanego

Orzech
Orzech
REKLAMA
22 grudnia wracają pociągi na trasę Kraków  Zakopane. Dla podróżnych zwiększa się dostępność stacji i przystanków, m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej, Bystrej Podhalańskiej. Kolejne odcinki z nowymi torami to Skawina  Sucha Beskidzka, Osielec – Skawa oraz Raba Wyżna  Nowy Targ. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., współfinansowane są ze środków unijnych z POIiŚ.
Na trasę Kraków – Zakopane, od 22 grudnia wracają bezpośrednie połączenia kolejowe. Na święta i ferie zimowe w rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych, m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy. Będą 32 połączenia regionalne, m.in. z Krakowa, Suchej Beskidzkiej, Chabówki i Nowego Targu.
Modernizacja jednotorowej "zakopianki" prowadzona jest etapami, aby zapewnić dojazdy koleją na Podhale w sezonie letnim i zimowym. Od marca będą następne prace, zwiększające jakość podróży pociągiem do Zakopanego.
PKP PLK S.A. / Foto: Jan Pludowski

Lepszy komfort i dostępność na 20 stacjach i przystankach

W grudniu, lepiej przygotowana dla podróżnych będzie stacja Poronin oraz przystanki Skawa Środkowa i Bystra Podhalańska. Nowe, wyższe perony ułatwią wsiadanie do pociągów. Zamontowano nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne. Z myślą o osobach niedowidzących przygotowano system ścieżek dotykowych.
Podróżni skorzystają także z efektów wcześniejszych prac. Dostępniejsze są stacje i przystanki: Rzozów, Radziszów, Radziszów Centrum, Wola Radziszowska, Podolany, Leńcze, Przytkowice, Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona, Stronie, Stryszów, Sucha Beskidzka, Jordanów, Raba Wyżna, Sieniawa, Pyzówka, Lasek, Nowy Targ. Perony są oświetlone oraz wyposażone w wiaty, ławki i czytelne oznakowanie. Modernizacja zapewniła dogodny dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
PKP PLK S.A. / Foto: Jan Pludowski

Sprawność i bezpieczeństwo kolejowej zakopianki

REKLAMA
Na kolejowej zakopiance prace obejmują tory wraz z siecią trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne. Zwiększa się sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.
Od grudniowego rozkładu jazdy pociągi jadą nowym torem między Skawiną a Suchą Beskidzką, przez stację Sucha Beskidzka oraz zmodernizowanym odcinkiem Osielec – Skawa i Raba Wyżna – Nowy Targ.
86 zmodernizowanych przejazdów zwiększa poziom bezpieczeństwa na kolei i drogach. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.
PKP PLK S.A. / Foto: Jan Pludowski

Krótsze i wygodniejsze podróże

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. W efekcie skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin. Ważnym efektem inwestycji jest łatwiejszy dostęp do kolei, komfortowe stacje i przystanki.
Na modernizację kolejowej "zakopianki", w ramach projektu "Prace na liniach nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane", przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Źródło: PKP PLK S.A.
Zdjęcia: Jan Pludowski

Komentarze (1)

Napisz komentarz
gość(gość)
PKP PLK będzie propagandowo jeszcze przez 10 lat chwalić się nowym torem pomiędzy Skawiną i Suchą Beskidzką, gdzie wszystkie prace już zostały zakończone w zeszłym roku, a stacja w Suchej przed wakacjami i już od roku tym nowym torem pociągi jeżdżą. Ale ciemny lud wszystko kupi... Ta modernizacja jest prowadzona w skandaliczny sposób, który przez tyle lat zabija kolej do Zakopanego - zamknęliby linię na rok, góra dwa i zrobiliby wszystko na raz, a nie zabawa przez 10 lat... Żenada a nie dobre zarządzanie...
REKLAMA