Na czas Światowych Dni Młodzieży budowa ogromnych estakad zostanie wstrzymana, przy wznowieniu budowy, kierowców czeka komunikacyjny horror.
Przy budowie estakad kolejowych Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki zostało już wylanych 13 tys. ton betonu i ponad 3 tys. ton stali. Gotowych jest 21 z 30 filarów, które podtrzymywać będą dwie gigantyczne estakady, po których pojadą pociągi.
Przy budowie estakad kolejowych Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki zostało już wylanych 13 tys. ton betonu i ponad 3 tys. ton stali. Gotowych jest 21 z 30 filarów, które podtrzymywać będą dwie gigantyczne estakady, po których pojadą pociągi.
Za miesiąc – 22 lipca – prace zostaną wstrzymane ze
względu na Światowe Dni Młodzieży. – Wtedy na skrzyżowaniu ulic
Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Śląskich i Powstańców
Wielkopolskich przywrócona zostanie taka organizacja ruchu, jaka
obowiązywała przed rozpoczęciem budowy – informuje Dorota Szalacha z
biura prasowego spółki PKP PLK.
względu na Światowe Dni Młodzieży. – Wtedy na skrzyżowaniu ulic
Wielickiej, Limanowskiego, Powstańców Śląskich i Powstańców
Wielkopolskich przywrócona zostanie taka organizacja ruchu, jaka
obowiązywała przed rozpoczęciem budowy – informuje Dorota Szalacha z
biura prasowego spółki PKP PLK.
To skrzyżowanie będzie jednak w pełni przejezdne tylko
do 8 sierpnia. Potem rozpoczną się jeszcze większe utrudnienia dla
kierowców, którzy już teraz tkwią na południu Krakowa w gigantycznych
korkach. Co prawda zostanie otwarta dla ruchu estakada Obrońców Lwowa,
ale za to zdecydowanie ograniczony będzie przejazd przez samo
skrzyżowanie – może aż przez kilka miesięcy. Przejedziemy tylko z al.
Powstańców Wielkopolskich w ul. Wielicką (i w kierunku przeciwnym) oraz
skręcimy z ul. Limanowskiego w al. Powstańców Śląskich.
do 8 sierpnia. Potem rozpoczną się jeszcze większe utrudnienia dla
kierowców, którzy już teraz tkwią na południu Krakowa w gigantycznych
korkach. Co prawda zostanie otwarta dla ruchu estakada Obrońców Lwowa,
ale za to zdecydowanie ograniczony będzie przejazd przez samo
skrzyżowanie – może aż przez kilka miesięcy. Przejedziemy tylko z al.
Powstańców Wielkopolskich w ul. Wielicką (i w kierunku przeciwnym) oraz
skręcimy z ul. Limanowskiego w al. Powstańców Śląskich.
– Na czas wizyty papieża Franciszka plac budowy zostanie ograniczony, zabezpieczony i ogrodzony – wyjaśniają kolejarze z
PKP PLK.
PKP PLK.
Zapewniają jednocześnie, że obecnie budowa łącznicy postępuje
zgodnie z harmonogramem. Wszystkie prace mają się zakończyć drugiej
połowie 2017 roku. Wtedy – dzięki dwóm wielkim estakadom (każda ma mieć
ok. 600 metrów) – pociągi dojadą szybciej o 12-15 minut m.in. z
Zakopanego do Dworca Głównego PKP w Krakowie, nie będą już bowiem
musiały wjeżdżać na stację w Płaszowie i tam zmieniać kierunku jazdy,
tylko po estakadach pojadą wprost do centrum miasta.
zgodnie z harmonogramem. Wszystkie prace mają się zakończyć drugiej
połowie 2017 roku. Wtedy – dzięki dwóm wielkim estakadom (każda ma mieć
ok. 600 metrów) – pociągi dojadą szybciej o 12-15 minut m.in. z
Zakopanego do Dworca Głównego PKP w Krakowie, nie będą już bowiem
musiały wjeżdżać na stację w Płaszowie i tam zmieniać kierunku jazdy,
tylko po estakadach pojadą wprost do centrum miasta.
Oprócz estakad przebudowywane są również tory i perony
na Zabłociu i Krzemionkach. W przyszłym tygodniu będzie uruchomiony
nowy peron na Krzemionkach i wznowione zostanie kursowanie pociągów w
kierunku Zakopanego i Skawiny. A na Światowe Dni Młodzieży wznowiony
będzie także ruch po obu torach między Krakowem Głównym a Płaszowem.
na Zabłociu i Krzemionkach. W przyszłym tygodniu będzie uruchomiony
nowy peron na Krzemionkach i wznowione zostanie kursowanie pociągów w
kierunku Zakopanego i Skawiny. A na Światowe Dni Młodzieży wznowiony
będzie także ruch po obu torach między Krakowem Głównym a Płaszowem.
Na Krzemionkach została wybudowana pierwsza część
przejścia podziemnego przy ul. Za Torem, które docelowo połączy ul.
Lanckorońską z al. Powstańców Śląskich i pozwoli na sprawne
przemieszczanie się pasażerów pomiędzy peronami. Tunel przy przystanku
Kraków Krzemionki będzie miał ponad 25 metrów długości i zostanie
wyposażony w oświetlenie i monitoring.
przejścia podziemnego przy ul. Za Torem, które docelowo połączy ul.
Lanckorońską z al. Powstańców Śląskich i pozwoli na sprawne
przemieszczanie się pasażerów pomiędzy peronami. Tunel przy przystanku
Kraków Krzemionki będzie miał ponad 25 metrów długości i zostanie
wyposażony w oświetlenie i monitoring.
REKLAMA