W miniony weekend wykonawca Tramwajów Warszawskich podłączył sieć trakcyjną na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego i św. Bonifacego. Pozwoliło to na przeprowadzenie na Stegnach pierwszych testowych przejazdów – najpierw do pętli dojechał tramwaj pomiarowy, a następnie tramwaje liniowe typu Hyundai, które już niedługo będą wozić pasażerów na tej trasie.
Pora na przebudowę trasy tramwajowej na ul. Marszałkowskiej – od ul. Widok do ul. Królewskiej. Powstanie tu torowisko w zielonej zabudowie, ze szpalerami drzew w pasach separacyjnych, dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami dla kierowców. Zadanie, prowadzone przez Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, jest częścią prezydenckiego projektu Nowego Centrum Warszawy.
W Warszawie powstaje największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co aktualnie dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce?
Na początku czerwca rozpocznie się kolejny etap budowy trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Zmienią się trasy autobusów, tramwaje nie będą dojeżdżały do pętli w Alei Krakowskiej – uruchomiona zostanie komunikacja zastępcza. Nowa trasa tramwajowa poprawi skomunikowanie Dworca Zachodniego z centrum i południowymi dzielnicami Warszawy. Dworzec stanie się jednym z najważniejszych węzłów komunikacyjnych w tej części miasta.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
W Warszawie powstał największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Sześć firm chce zająć się przebudową północnej nitki alei Solidarności i fragmentu ul. Leszno. ZDM otworzył oferty w przetargu na inwestycję, której główną częścią jest budowa ważnej trasy rowerowej.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji wykonawczej dla nowej linii tramwajowej w stolicy. Po tramwaju na Gocław rozpocznie się budowa trasy na Zieloną Białołękę.
Największą trwającą obecnie w Warszawie inwestycją rowerową
jest I etap budowy trasy na ulicy Andersa. To ponad 1,5 km
infrastruktury od Dworca Gdańskiego do ulicy Nowolipki na Muranowie.
W pakiecie jest jeszcze droga dla rowerów wzdłuż Ogrodu
Krasińskich, wydłużenie pasów rowerowych na ulicy Bonifraterskiej
i łącznik do nich biegnący wzdłuż ulicy Muranowskiej.