Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
Potężnie opóźniona wielka przebudowa dworca Warszawa Zachodnia dobiega końca. Pasażerowie wciąż czekają na otwarcie przejścia podziemnego, zamkniętego od połowy 2023 r. To ostatni element tej wielkiej inwestycji w stolicy – i już wiadomo, kiedy znów będzie można nim przejść.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Tramwaje Warszawskie ogłaszają postępowanie przetargowe na wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej dla trasy z ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego. To część tramwajowego połączenia obwodowego, które umożliwi wygodne podróże między dzielnicami – bez konieczności przejeżdżania przez centrum.
W Warszawie powstał największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce na chwilę przed otwarciem?
Tramwaje Warszawskie podpisały już umowę z projektantem na dokumentację wykonawczą i przygotowanie materiałów koniecznych do uzyskania pozwoleń niezbędnych do budowy trasy tramwajowej na Gocław. Trasa będzie liczyć około 3,6 km i obsłuży 60-tysięczne osiedle Gocław, które nie ma jak dotąd komunikacji szynowej. Przejazd od pętli Gocław do stacji metra Centrum zajmie około 20 minut.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Trwa przebudowa trasy tramwajowej na ul. Marszałkowskiej – od ul. Widok do ul. Królewskiej. Powstanie tu torowisko w zielonej zabudowie, ze szpalerami drzew w pasach separacyjnych, dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami dla kierowców. Zadanie, prowadzone przez Tramwaje Warszawskie we współpracy z Zarządem Dróg Miejskich, jest częścią prezydenckiego projektu Nowego Centrum Warszawy.
W Warszawie powstaje największy węzeł przesiadkowy w Polsce – Nowa Warszawa Zachodnia. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. to projekt za ponad 2 mld zł netto, współfinansowany ze środków unijnych POIiŚ. Co aktualnie dzieje się na tej największej inwestycji dworcowej w Polsce?