Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kolejny etap. Na początku lutego wykonawca wygrodzi część skrzyżowania ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Rozpocznie się przebudowa podziemnych instalacji. Kierowcy pojadą inaczej, tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.
Jedna z największych i najważniejszych inwestycji komunikacyjnych realizowanych obecnie w stolicy – budowa trasy tramwajowo-autobusowej na Stegny (odnoga tramwaju do Wilanowa) – opóźniona. Inwestor milczy w kwestii nowych terminów. Co się obecnie dzieje na budowie?
Budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu dobiega końca. Po zakończeniu wszystkich prac – już jesienią tego roku – w zautomatyzowanym, ekologicznym i najnowocześniejszym obiekcie tego typu w Polsce i regionie serwisowanych będzie ponad 150 niskopodłogowych tramwajów.
Budowa trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego wkracza w kolejny etap. Na początku lutego wykonawca wygrodzi część skrzyżowania ulic Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha. Rozpocznie się przebudowa podziemnych instalacji. Kierowcy pojadą inaczej, tramwaje na razie będą kursowały bez zmian.
Do końca grudnia zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa. Pasażerowie dojadą nią przez Ochotę na Dworzec Zachodni. Nowa trasa powstaje wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Prace budowlane są zaplanowane na lata 2024 i 2025. Trasa o długości około 1,6 km zacznie się na dworcu Warszawa Zachodnia. Podziemny przystanek tramwajowy będzie obok zejścia na dworzec i będzie połączony przejściem podziemnym.
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na przebudowę odcinka trasy przebiegającej ulicą Marszałkowską. Powstanie nowoczesne torowisko w zielonej zabudowie, z dodatkowymi przejściami dla pieszych i przejazdami. Zadanie jest częścią prezydenckiego projektu Nowego Centrum Warszawy.
Do końca grudnia zakończą się zasadnicze prace przy modernizacji kolejowej części stacji Warszawa Zachodnia. Podróżni będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego po wybudowaniu części obiektu realizowanego przez Tramwaje Warszawskie. Projekt przebudowy Warszawy Zachodniej realizowany jest z dofinansowaniem środków unijnych z POIiŚ.
Trwa rozruch największej i najnowocześniejszej zajezdni tramwajowej w Polsce. Ekologiczny obiekt na Annopolu, który docelowo pomieści 152 tramwaje, jest ważnym elementem rozwoju warszawskiej sieci komunikacji szynowej. Inwestycja została dofinansowana ze środków unijnych.
Dokładnie 2 mld i 25 milionów zł otrzyma Warszawa z unijnych środków na rozwój transportu publicznego. Z pieniędzy tych dokończone zostaną m.in. budowa ostatniego odcinka II linii metra i budowa trasy tramwajowej do Wilanowa.