Globalworth otrzymał znaczące finansowanie w postaci kredytu bankowego w wysokości 145 mln euro. Finansowanie obejmuje dwie flagowe nieruchomości w Warszawie.
Firma Wyborowa Pernod Ricard, należąca do Grupy Pernod Ricard – globalnego producenta i dystrybutora alkoholi mocnych i win, przedłużyła umowę najmu w budynku Lumen. Transakcja obejmuje także przebudowę powierzchni biurowej. W transakcji najemcę reprezentowała firma doradcza JLL.
Popeyes kontynuuje ekspansję w Polsce. Za nami otwarcie pierwszej restauracji tej znanej amerykańskiej sieci w Warszawie, w Złotych Tarasach a sieć ogłasza kolejne otwarcia nowych restauracji w stolicy Polski.
Już 21 września w Złotych Tarasach otworzy się pierwsza w Warszawie restauracja Popeyes. Pochodząca z Luizjany sieć barów szybkiej obsługi to już siódmy w 2023 roku nowy najemca w Złotych Tarasach po takich markach jak, m.in. LUSH, Candy Pop czy Hugo. Jak informuje międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield, która odpowiada za rekomercjalizację i zarządzanie obiektem, jeszcze w tym roku w Złotych Tarasach możemy spodziewać się kolejnych międzynarodowych debiutów.
Po otwarciu pierwszych dwóch restauracji Popeyes – we Wrocławiu i Szczecinie przyszedł czas na Warszawę. Już 21 września mieszkańcy stolicy i jej okolic będą mogli się delektować słynnymi kurczakami w luizjańskim stylu. Oficjalne otwarcie restauracji zaplanowano w czwartek, 21 września w Złotych Tarasach o godzinie 10.
Kolejna nieobecna do tej pory w Polsce sieć handlowa, zadebiutuje na naszym rynku. Tego lata w warszawskich Złotych Tarasach, litewska sieć Candy POP, oferująca słodycze, napoje i przekąski marek z USA, Japonii i innych zakątków świata, otworzy swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce.
W I połowie 2023 r. w Polsce oddano do użytku ok. 150 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej (głównie w ramach parków handlowych). To o około 40 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Tym samym, na koniec czerwca 2023 r., łączny zasób powierzchni handlowej wyniósł blisko 12,8 mln mkw. – wynika z danych firmy doradczej Colliers. Eksperci firmy prognozują, że w najbliższym czasie czeka nas dalszy dynamiczny rozwój parków handlowych i centrów zakupów codziennych.
Grono najemców Złotych Tarasów poszerzyło się właśnie o nową markę. W poniedziałek swój pierwszy stacjonarny sklep w Polsce otworzył tam HUGO, brand należący do jednej z najbardziej cenionych na świecie firm modowych Hugo Boss. Za rekomercjalizację i zarządzanie obiektem odpowiada zespół międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield.
Inflacja napędzająca wzrost cen i jej rekordowy wynik w lutym bieżącego roku (18,4%) nie wzbudzały pozytywnych nastrojów wśród uczestników rynku handlowego. Mimo to, w I kw. 2023 r. oddano do użytku ponad 81,4 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej, zwiększając tym samym jej podaż całkowitą do 12,79 mln mkw. W budowie jest kolejne 322 tys. mkw.
Firma Wolt wynajęła powierzchnię biurową w warszawskim budynku Lumen. W efekcie transakcji nowy najemca zaadaptował blisko 900 mkw. Właścicielem i zarządcą biurowca w centrum Warszawy jest Globalworth Poland.