Kolejna wielka, światowa marka odzieżowa zadebiutuje w Polsce. Tym razem jest to japońska marka odzieżowa UNIQLO, zakwalifikowana przez Brand Finance jako 10. najcenniejszy brand modowy na świecie w 2022 roku.
UNIQLO to największa z marek w portfelu japońskiego holdingu Fast Retailing – jednego z wiodących globalnych koncernów odzieżowych, który w ubiegłym roku rozliczeniowym (stan na 31 sierpnia 2021) osiągnął sprzedaż około 19 mld dolarów. Marka UNIQLO znana jest z klasycznych, starannie wykonanych i łatwych w zestawianiu ubrań w przystępnej cenie – dla kobiet, mężczyzn, dzieci i niemowląt.
Firma UNIQLO została założona w 1984 roku w Hiroszimie, najpierw jako Unique Clothing Warehouse, a potem nazwę skrócono. Obecnie UNIQLO należy do Fast Retailing, trzeciego najbardziej dochodowego koncernu modowego na świecie. Za sterami firmy od samego początku stoi Tadashi Yanai – najbogatszy japoński biznesmen z majątkiem szacowanym na 16,4 miliarda dolarów. W 2013 roku trafił on na listę 100 najbardziej wpływowych ludzi na świecie według magazynu „Time”.
– Obecność UNIQLO znakomicie wpisuje się w nasz koncept zmian w Domach Towarowych Wars Sawa Junior. To ikoniczne miejsce stale przyciąga wszystkich poszukujących najnowszych, miejskich trendów. Poprzez współpracę z takimi markami jak UNIQLO, chcemy przyciągnąć nowe pokolenie klientów, które niezależnie od tego jak sprawnie porusza się w świecie social mediów i zakupów w sieci, wysoko ceni szczere relacje z markami oraz możliwość bezpośredniego doświadczania ich oferty handlowej. Domy Towarowe Wars Sawa Junior mieszczące w sobie wiele flagowych sklepów najbardziej lubianych światowych marek to doskonałe miejsce na debiut na polskim rynku – cieszymy się, że kolejna wyjątkowa marka wybrała Atrium – mówi Scott Dwyer, Group Managing Director – Retail w Atrium European Real Estate, będącej właścicielem Domów Towarowych Wars Sawa Junior.
Cała umowa najmu obejmuje ok. 1500 metrów kwadratowych, w tym 800 mkw. powierzchni handlowej rozlokowanej na dwóch piętrach budynku Junior. Obecnie trwają prace nad aranżacją nowego lokalu.
– Cieszymy się, że wkrótce będziemy mogli nawiązać bardziej bezpośrednie relacje z polskimi klientami i przybliżyć im LifeWear – markę, która czerpie z wartości głęboko zakorzenionych w japońskiej kulturze, takich jak trwałość, prostota i wysoka jakość. Decyzję o otwarciu sklepu stacjonarnego oparliśmy na doświadczeniach związanych z funkcjonowaniem naszego europejskiego sklepu internetowego. Wierzymy, że sklep stacjonarny działający w formule pop up store pozwoli nam jeszcze lepiej poznać polski rynek i opracować długoterminowe plany związane z jego przyszłością – dodaje Taku Morikawa, UNIQLO Europe CEO.
Marka UNIQLO posiada na świecie sieć złożoną z 2 tys. sklepów stacjonarnych, większość z nich – ponad 800 zlokalizowanych jest w Azji. Firma prowadzi również sprzedaż w sklepach internetowych, w których zamówienia są przyjmowane z całego świata. Sklepy UNIQLO można znaleźć w wielu prestiżowych lokalizacjach, m.in. na głównych ulicach handlowych Paryża, Londynu i Nowego Jorku, na przykład na słynnej Fifth Avenue.
Nowy sklep UNIQLO to kolejny element ewolucji oferty handlowej Domów Towarowych Wars Sawa Junior, w których już 1 września swój innowacyjny i największy w regionie sklep o powierzchni aż 2 400 mkw. metrów kwadratowych na trzech piętrach budynku Sawa otworzy sportowa marka Adidas.
Domy Towarowe Wars Sawa Junior o powierzchni ponad 36 tys. mkw. są jednym z najpopularniejszych miejsc zakupów w Polsce. Położone w samym sercu Warszawy, cieszą się niesłabnącą popularnością wśród warszawiaków i turystów, mieszcząc sklepy najbardziej lubianych światowych marek. To właśnie tutaj swoje flagowe salony posiadają sieci H&M oraz TK Maxx. Klienci mogą również zrobić zakupy w supermarkecie Carrefour Express. Obiekt oferuje przestrzeń biurową w doskonale skomunikowanym centrum stolicy. Budynki są otoczone wieloma restauracjami serwującymi zróżnicowane menu z różnych stron świata oraz obiektami kulturalno-rozrywkowymi.
Atrium jest częścią G City oraz właścicielem, zarządcą i deweloperem nieruchomości handlowych i mieszkaniowych na wynajem w Europie Środkowej. Atrium specjalizuje się w centrach handlowych z szeroką ofertą gastronomiczną, modową i rozrywkową, położonych w najlepszych miejskich lokalizacjach, w szczególności koncentrując się na Warszawie i Pradze. Rozwój portfela nieruchomości handlowych Atrium opiera się na proaktywnych działaniach asset management w zgodzie z motto „retail is detail”.
Obecnie portfolio Atrium obejmuje 25 generujących przychody aktywów (w tym jedną nieruchomość mieszkaniową na wynajem) o łącznej wartości rynkowej 2,4 mld euro i całkowitej powierzchni najmu brutto (GLA) ponad 740 000 mkw.