Otworzyli nowy tunel. Górą jadą narciarze, dołem samochody (ZDJĘCIA)
We wtorek w południe otwarty został nowy tunel w Karpaczu. Wybudowała go firma Skanska w ramach projektu przebudowy ulicy Parkowej. Przejazd ma 100 metrów długości i 4,2 metra wysokości, wobec czego mieszczą się w nim zarówno samochody osobowe, jak i ciężarówki. Budowa pochłonęła 14 mln złotych.
Więcej + ZDJĘCIA: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Kierowcy nie muszą już stać w korkach w centrum Karpacza. Pod stok i na kwatery dojadą obwodnicą. W ramach nowej trasy powstał tunel pod stokiem Kolorowa. Samochody jeżdżą dołem, a górą szusują narciarze
Budowlańcy prowadzą ostatnie prace wykończeniowe przy budowie tunelu w Karpaczu. Mimo śniegu i mrozu malują oznakowanie poziome na nowym odcinku jezdni. Otwarcie tunelu zaplanowano na najbliższy wtorek.
Dzięki temu powstanie w Karpaczu deptak w centrum miasta, a nowa droga prowadząca w stronę wyciągów będzie go omijać pod stokiem Kolorowa.
Ponad 9 i pół miliona złotych dofinansowania z urzędu marszałkowskiego otrzymają władze Karpacza na kończoną właśnie budowę najdłuższego tunelu drogowego w regionie.
W centrum Karpacza trwają prace, w związku z nową organizacją ruchu, która jest planowana w ramach budowy obwodnicy centrum miasta i tunelu pod stokiem Kolorowa. Obowiązuje ruch wahadłowy dla autobusów i ciężkich samochodów. Tworzą się korki w centrum i pod Jaśkową Izbą.
Otwarcie tunelu, który powstaje w czasie budowy obwodnicy Karpacza, jest planowane na październik. Budowa tunelu pod stokiem Kolorowa trwa od wiosny. Aktualnie zakończyły się prace związane z montażem metalowej konstrukcji.
– 100 m długości, 7 m szerokości i 6 m wysokości w najwyższym punkcie będzie miał tunel w Karpaczu, który budowany jest w standardzie przejazdów na autostradach – informuje Ryszard Rzepczyński, zastępca burmistrza Karpacza. Prace związane z tą inwestycją za około 20 mln zł mają być ukończone do października.
Życie w Karpaczu zmieni się całkowicie – mówi burmistrz Bogdan Malinowski. Zarząd województwa przyznał pieniądze na dokończenie budowy obwodnicy miasta pod Śnieżką.
Pod koniec przyszłego roku, kiedy trasa będzie już gotowa, w centrum miasta powstanie kilometrowej długości deptak, który ma być nie tylko atrakcją turystyczną, ale tez receptą na tłok.
Rusza budowa obwodnicy części centrum Karpacza oraz dużego parkingu wielopoziomowego tuż nie niej. W miejscu drugiej z tych inwestycji, prowadzonej przez firmę prywatną, prowadzone są prace ziemne.
W Karpaczu oddalono widmo referendum, które mogło uniemożliwić budowę miejskiej obwodnicy za ponad 22 mln zł. Komisja oceniająca procedurę przygotowań do głosowania znalazła w niej szereg błędów.
Budowa ulicy Parkowej w Karpaczu - miasto przekazało już plac budowy pod realizację tego zadania. Pierwszy etap prac przewiduje przebudowę ulicy Parkowej, wykonanie jej nowego odcinka od włączenia w ulicę Konstytucji 3 Maja, a także budowę parkingów.
Dziś w centrum Karpacza rozpoczęto prace przygotowawcze przed budową obwodnicy centrum kurortu pod Śnieżką. Wczoraj nastąpiło przekazanie placu budowy, której nie chcą niektórzy mieszkańcy wnoszący o rozpisanie referendum w tej sprawie.
Obwodnica Karpacza będzie o 3 mln zł tańsza niż początkowo szacowano. Firma Skanska, wybuduje drogę na ulicy Parkowej za 22 mln zł. Była jedynym oferentem, który wziął udział w przetargu.
Prace podzielono na dwa etapy. Do listopada tego roku ma powstać jezdnia prowadząca do stoku Kolorowa.
Grupa radnych z Karpacza chce, by mieszkańcy kurortu zdecydowali o budowie obwodnicy na ul. Parkowej. Pięciu członków rady pod wodzą Grzegorza Kubika zacznie wkrótce zbierać podpisy pod wnioskiem o zorganizowanie referendum w tej sprawie. Żeby do niego doszło, w ciągu 60 dni muszą ich zebrać około 400 (10 proc. uprawnionych do głosowania).
Powstanie obwodnicy Karpacza wisi na włosku. Władze miasta od kilku lat przygotowują się do budowy ponadkilometrowego objazdu centrum kurortu i utworzenia deptaka dla pieszych na części ul. Konstytucji 3 Maja, która dziś jest główną ulicą miasta. Pomysł nie podoba się jednak grupie radnych.
Gmina Karpacz dostanie 3 mln zł na budowę małej obwodnicy w kurorcie. Dolnośląski Urząd Wojewódzki opublikował listę gmin, które zakwalifikowały się do Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Budowa ulicy Parkowej w Karpaczu otrzyma dofinansowanie w przyszłym roku. Nowa droga ma mieć ponad 4 km długości. Wstępnie oszacowano, że będzie kosztowała w sumie około 6,4 mln zł. Obwodnica umożliwi zamknięcie dla ruchu głównej ulicy - Konstytucji 3 Maja. Ma tam powstać deptak.
Inwestycja zyskała dofinansowanie w ramach budowy tzw. schetynówek. Dolnośląski Urząd Wojewódzki przyznał na jej realizację 3 mln zł z Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych na przyszły rok.
Chodzi o przebudowę ulicy Parkowej. Jak podaje portalwww.jelonka.com dzięki tej inwestycji w centrum kurortu powstanie aleja spacerowa, a samochody ominą centralną część Karpacza. W 2011 roku projekt zostanie dofinansowany kwotą 3 mln zł.
Dopiero za kilka lat będzie można swobodniej przejechać przez Karpacz, ale władze planują trzy istotne zmiany w układzie komunikacyjnym kurortu.
Obecnie, jeśli uda się uniknąć korków, przez miasto, jechać można jedynie z niewielka prędkością 20, 30 kilometrów na godzinę. Na ulicach jest ciasno, zwłaszcza w czasie weekendów.
Karpacz odwiedza wówczas nawet 40 tysięcy turystów. A to oznacza, że przez samo centrum miasta przyjeżdża blisko 10 tysięcy samochodów.
Na razie plany budowy obwodnicy są tylko papierze. I nie są one zbyt ambitne. Droga omijać będzie ścisłe centrum miasta, gdzie powstanie deptak na wzór słynnych zakopiańskich Krupówek.
Przy wjeździe do Karpacza poprowadzona zostanie druga obwodnica na największe osiedle – Skalne.
Emocje wzbudza projekt jednej z dróg dojazdowych do budowanego obecnie potężnego hotelu na 1500 miejsc. Dziś są to wąskie i ciche ulice, a ruch na nich znacznie się zwiększy.
Część planowanych inwestycji drogowych zostanie zrealizowana w ciągu 2 najbliższych lat. Jeszcze w tym roku wykupione zostaną tereny pod budowę obwodnicy centrum Karpacza. Pieniądze na przebudowę układu komunikacyjnego miasto chce pozyskać z funduszy Unii Europejskiej.