Celem inwestycji jest przebudowa ul. Ks. Piotra Skargi i ul. Juliusza Słowackiego oraz połączenie przebudowanych ulic do nowego układu drogowego placów publicznych, torowiska tramwajowego oraz infrastruktury technicznej w strefie Rondo – Rynek dla przedsięwzięcia „Przebudowa strefy Śródmiejskiej miasta Katowice”.W ramach planowanych prac układ drogowy ul. Piotra Skargi pozostaje bez zmian, a jedynie wymianie podlegać będą nawierzchnia jezdni, chodników i parkingów.
Konstrukcja nawierzchni jezdni, zatok postojowych i chodników.
Przyjęto standardy nawierzchni jezdni, zatok postojowych oraz krawężników, wpustów ściekowych i odwodnień liniowych zbliżone lub podobne do materiałów zastosowanych dla przebudowy układu drogowego placów publicznych w strefie Rondo-Rynek dla strefy śródmiejskiej miasta Katowice.
Ponadto po wizjach lokalnych stwierdzono, że nawierzchnia istniejąca ul. Ks. Piotra Skargi ma warstwę ścieralną z kamiennej kostki bazaltowej o wymiarach 11x17x12cm i jest w bardzo dobrym stanie w widocznych fragmentach jezdni, a przypuszczalnie również pod przykryciem dywanikiem bitumicznym.
Proponuje się wykorzystanie tej kostki na warstwę ścieralną w zatokach postojowych zarówno autobusowych jak i dla samochodów osobowych lub Taxi.
Dla przyjętych i określonych warunków ruchu i podłoża zaprojektowano następującą nawierzchnię jezdni:
dla ul. Ks. Piotra Skargi - asfaltobetonowa
dla ul. Juliusza Słowackiego - asfaltobetonowa.
Projektowana konstrukcja nawierzchni wydzielonej dla autobusów - kostka bazaltowa 11x17cm
Projektowana konstrukcja nawierzchni zatok postojowych – kostka bazaltowa 11x17x12cm
Projektowana konstrukcja chodników – płyty granitowe 50x50x10cm
Projektowana konstrukcja zjazdów – kostka granitowa rzędowa 10x10x10cm
Mapka:
Źródło:
https://www.katowice.eu/forum_spoleczne ... tra-skargi