Sprawne przewozy towarów koleją zapewnią nowe tory, sieć trakcyjna oraz urządzenia sterownia ruchem kolejowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na przebudowę odcinka linii od Sosnowca Dańdówki w stronę Dąbrowy Górniczej. Wartość prac to 36 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych.
Towary sprawniej pojadą linią łączącą katowicki węzeł kolejowy (posterunek odgałęźny Panewnik k/Katowic Muchowca) i Dąbrowę Górniczą Towarową (linia 171). Na odcinku ponad 5 kilometrów między posterunkami odgałęźnymi Juliusz i Dorota w Sosnowcu zostaną wymienione tory wraz z siecią trakcyjną. Będzie wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem. Po rewitalizacji zostanie przywrócona prędkość pociągów 100 km/h (wcześniej były ograniczenia do 30 km/h). Zadanie obejmie też przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych w Sosnowcu. Inwestycja ograniczy wpływ kolei na otoczenie.
PKP PLK S.A. / Foto: Katarzyna Głowacka
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z firmą ZUE S.A. na "Wykonanie rewitalizacji infrastruktury kolejowej na odcinku podg. Dorota - Sosnowiec Dańdówka na linii nr 171” w ramach projektu „Prace na południowo – wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami". Wartość prac to 36 mln zł netto, finansowanie ze środków budżetowych. Inwestycja przewidziana jest na lata 2021-2023.
Zwiększa się przepustowość linii towarowej i usprawnia wywóz towarów z woj. śląskiego w głąb kraju i do portów. W województwie śląskim w ramach modernizacji linii 171 rewitalizowana jest też stacja Sosnowiec Dańdówka. W stacji wymienione są tory, rozjazdy i sieć trakcyjna, przebudowywane urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Dzięki temu, pociągi pojadą szybciej. O bezpieczeństwo zadbają dyżurni ruchu w nowej nastawni. Projekt obejmuje też remont nastawni w Dąbrowie Górniczej Wschodniej oraz zabudowę urządzeń systemu komputerowego srk na posterunku odgałęźnym Kozioł (między Dąbrową Górniczą Wschodnią a Towarową). Inwestycja jest częścią projektu pn. "Prace na południowo-wschodniej obwodnicy GOP wraz z przyległymi odcinkami". Jej wartość to 50 mln zł netto. Finał prac zaplanowany jest w I kwartale 2022 roku.
Źródło: PKP PLK S.A.