Opis projektu Realizacja zakłada kompleksową przebudowę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Wiąże się to m.in. z budową 34 km nowych tras trakcji trolejbusowej i zajezdni przy ul. Grygowej, przebudową ulic i skrzyżowań oraz kupnem 70 trolejbusów i 100 autobusów.
Zakres prac obejmuje:
* budowę nowych tras trakcji trolejbusowej o łącznej długości ok. 34 km, obejmujących następujące ulice: Abramowicka, Andersa, Mełgiewska, Grygowej, Droga Męczenników Majdanka, Doświadczalna, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska, Głęboka, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Filaretów, Zana, Nadbystrzycka, Muzyczna, Krochmalna, Gazowa - Młyńska, Zemborzycka, Diamentowa, Chodźki, Czapskiego, Szeligowskiego, Choiny, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Lwowska i Unicka,
* budowę nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Grygowej i placu postojowego w rejonie ulicy Zembrzyckiej - Diamentowej,
* zakup nowych trolejbusów – 70 szt.,
* zakup nowych autobusów – 100 szt.,
* budowę systemu zarządzania ruchem w Lublinie, którego zadaniem będzie m.in. usprawnienie funkcjonowania transportu publicznego poprzez zastosowanie priorytetów na skrzyżowaniach czy zmianę organizacji ruchu w ścisłym centrum miasta,
* przebudowę ulic i skrzyżowań w ramach rozbudowy sieci trakcji trolejbusowej: przebudowę ulicy Doświadczalnej, Drogi Męczenników Majdanka wraz z budową pętli; przebudowę ulicy Abramowickiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Kunickiego; budowę pętli w ul. Abramowickiej; przebudowę skrzyżowania Zemborzycka – Diamentowa wraz z budową pętli; przebudowę ronda Jana Pawła II – Armii Krajowej wraz z budową sygnalizacji; przebudowę skrzyżowania Al. Kraśnicka – Bohaterów Monte Cassino; przebudowę ul. Chodźki i Czapskiego z sygnalizacją świetlną; budowę pętli przy ul. Choiny; przebudowę skrzyżowania Unicka – Lubartowska.
Cel i planowane rezultaty Cel projektu to poprawa dostępności komunikacyjnej województwa oraz rozwój funkcji metropolitalnych Lublina.
Realizacja wpłynie na wzrost liczby projektów z zakresu zintegrowanego ekologicznego transportu miejskiego i liczbę zakupionego taboru komunikacji miejskiej. Powiąże funkcjonalnie Lublin z gminami ościennymi. Inwestycja będzie podstawą do realizacji w przyszłości wspólnych projektów transportu publicznego z gminami sąsiadującymi.
Kto skorzysta dzięki projektowi Mieszkańcy Lublina, województwa lubelskiego oraz całego obszaru Polski Wschodniej.