REKLAMA
Napisz komentarz
bista
Miasto kupuje 38 nowych trolejbusów. Dzięki akumulatorom mają być one zdolne do jazdy po ulicach, nad którymi nie ma sieci zasilającej. W sobotę Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił przetarg na dostawę trolejbusów. Rewolucją będzie w nich układ jazdy autonomicznej. Ma on umożliwiać przejazd, co najmniej 2,5 km, bez zasilania z sieci trakcyjnej

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bista
W Lublinie pojawiły się nowe słupki przystankowe. To wielkie szare prostokąty z miejscem czekającym na zamontowanie wyświetlacza informującego o zbliżających się autobusach.

- Pierwsze z nich zostały zamontowane na ulicy Narutowicza na przystankach: Muzyczna 01 i 02, Konopnicka 01, Mościckiego 02 i plac Wolności 01 - mówi Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bista
25 km nowych linii trolejbusowych, dziewięć nowych podstacji zasilających i przebudowa kilku skrzyżowań. Takie zmiany na ulicach czekają nas w ciągu najbliższych dwóch lat.

Rok 2013 w miejskich drutach

W sierpniu 2013 r. powstać ma nowa pętla trolejbusowa na Felinie w pobliżu ul. Władysława Jagiełły. Wraz z nią zbudowana zostanie sieć, która pobiegnie od pętli na Majdanku do ul. Doświadczalnej oraz nad Doświadczalną.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bista
Na lubelskich przystankach będziemy mogli dowiedzieć się dokładnie za ile minut przyjadą najbliższe autobusy. Wszystko dzięki wyświetlaczom LED. W piątek zamontowano pierwsze pięć urządzeń. Sprzęt elektroniczny pojawił się przy ul. Zana - na przystankach Zana Leclerc 04, Krasińskiego 01, Wojciechowska 01, przy ul. Choiny - przystanek Paderewskiego 02 oraz przy ul. Wileńskiej - przystanek os. Słowackiego 02.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
bista
Zakończyła się modernizacja jednej z podstacji MPK, zarządzającej ruchem trolejbusów. W budynku przy ul. Szczerbowskiego wymieniono stare, wyeksploatowane urządzenia na nowe oraz utworzono Centrum Dyspozycji Mocy - tzw. Centrum Sterowania Podstacjami. - Modernizacja podstacji to pierwszy etap zmian w systemie zasilania komunikacji trolejbusowej w Lublinie. Powstałe w ramach modernizacji Centrum Dyspozycji Mocy umożliwi zdalne sterowanie urządzeniami zasilającymi trakcję trolejbusową ...

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
Budowa trakcji trolejbusowej o długości 26,4 kilometra, stworzenie nowej zajezdni trolejbusowej, a także zakupy 70 trolejbusów i 100 autobusów. To tylko niektóre elementy, jakie zakłada program unijny, który do 2015 r. chce zrealizować Lublin. W czwartek uroczyście podpisano ostateczną umowę na jego dofinansowanie.

Wartość projektu jest zawrotna, bo wynosi ponad 520 mln zł, z czego ponad 310 mln zł to dofinansowanie unijne.

pokaz-artykul.png
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
Opis projektu

Realizacja zakłada kompleksową przebudowę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Wiąże się to m.in. z budową 34 km nowych tras trakcji trolejbusowej i zajezdni przy ul. Grygowej, przebudową ulic i skrzyżowań oraz kupnem 70 trolejbusów i 100 autobusów.

Zakres prac obejmuje:
* budowę nowych tras trakcji trolejbusowej o łącznej długości ok. 34 km, obejmujących następujące ulice: Abramowicka, Andersa, Mełgiewska, Grygowej, Droga Męczenników Majdanka, Doświadczalna, Bohaterów Monte Cassino, Wileńska, Głęboka, Armii Krajowej, Jana Pawła II, Filaretów, Zana, Nadbystrzycka, Muzyczna, Krochmalna, Gazowa - Młyńska, Zemborzycka, Diamentowa, Chodźki, Czapskiego, Szeligowskiego, Choiny, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Lwowska i Unicka,
* budowę nowej zajezdni trolejbusowej przy ul. Grygowej i placu postojowego w rejonie ulicy Zembrzyckiej - Diamentowej,
* zakup nowych trolejbusów – 70 szt.,
* zakup nowych autobusów – 100 szt.,
* budowę systemu zarządzania ruchem w Lublinie, którego zadaniem będzie m.in. usprawnienie funkcjonowania transportu publicznego poprzez zastosowanie priorytetów na skrzyżowaniach czy zmianę organizacji ruchu w ścisłym centrum miasta,
* przebudowę ulic i skrzyżowań w ramach rozbudowy sieci trakcji trolejbusowej: przebudowę ulicy Doświadczalnej, Drogi Męczenników Majdanka wraz z budową pętli; przebudowę ulicy Abramowickiej wraz ze skrzyżowaniem z ul. Kunickiego; budowę pętli w ul. Abramowickiej; przebudowę skrzyżowania Zemborzycka – Diamentowa wraz z budową pętli; przebudowę ronda Jana Pawła II – Armii Krajowej wraz z budową sygnalizacji; przebudowę skrzyżowania Al. Kraśnicka – Bohaterów Monte Cassino; przebudowę ul. Chodźki i Czapskiego z sygnalizacją świetlną; budowę pętli przy ul. Choiny; przebudowę skrzyżowania Unicka – Lubartowska.

Cel i planowane rezultaty

Cel projektu to poprawa dostępności komunikacyjnej województwa oraz rozwój funkcji metropolitalnych Lublina.

Realizacja wpłynie na wzrost liczby projektów z zakresu zintegrowanego ekologicznego transportu miejskiego i liczbę zakupionego taboru komunikacji miejskiej. Powiąże funkcjonalnie Lublin z gminami ościennymi. Inwestycja będzie podstawą do realizacji w przyszłości wspólnych projektów transportu publicznego z gminami sąsiadującymi.

Kto skorzysta dzięki projektowi

Mieszkańcy Lublina, województwa lubelskiego oraz całego obszaru Polski Wschodniej.

19635_1000x.jpg


19636_1000x.jpg
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Jan Hawełko
Realizacja zakłada kompleksową przebudowę systemu komunikacji miejskiej w Lublinie. Wiąże się to m.in. z budową 34 km nowych tras trakcji trolejbusowej i zajezdni przy ul. Grygowej, przebudową ulic i skrzyżowań oraz kupnem 70 trolejbusów i 100 autobusów.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
REKLAMA