Z końcem września kierowcy będą mogli w pełni korzystać z dwujezdniowej obwodnicy Łomży w ciągu S61, w województwie podlaskim. Tym samym w ekspresowym tempie będzie można pokonać polską, liczącą ponad 310 km część korytarza transportowego Via Baltica, od Warszawy do Budziska na granicy z Litwą. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Sp. z o.o.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) udostępniła kierowcom jedną jezdnię obwodnicy Łomży. W ten sposób cała droga ekspresowa S61 jest przejezdna, a z centrum miasta wyprowadzony został uciążliwy tranzyt. Obwodnica Łomży w standardzie dwujezdniowej „eski” będzie gotowa w III kwartale przyszłego roku.
Ruszyło betonowanie połączenia segmentów nawisowych mostu nad nurtem Narwi na budowanej obwodnicy Łomży. Tym samym oba brzegi rzeki zostały połączone obiektem o długości 1205 m, na razie w ciągu zachodniej jezdni drogi ekspresowej S61, która ma być udostępniona kierowcom do końca września bieżącego roku.
Droga ekspresowa S61 ma już ponad 200 z docelowych 220 kilometrów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) oddała do ruchu przedostatni odcinek od Ostrowi Mazowieckiej do Śniadowa. Tym samym w budowie całej S61 została już tylko 13-kilometrowa obwodnica Łomży, której przejezdność po jednej jezdni osiągniemy w połowie przyszłego roku.