Położyli już asfalt na jednej połowie.
Chodniki też prawie na jednej połowie zrobione.
Ogólnie jestem niezadowolony z tego generalnego remontu. Czekać 30 lat na remont i taka fuszerka. CHodnik i ścieżka rowerowa nawet nie spełnia odpowiednich norm ( w jakimś rozporządzeniu chyba są dane jakie muszą mieć min. szerokość chodniki czy ścieżki rowerowe ). Sami zobaczcie jak to kiepsko wygląda. Ludzie zabiją się z rowerzystami.
Mam pytanie do osób w temacie - czy nadzór może nie przyjąć taki chodnik i ścieżkę rowerową - czy nawet nie patrzą jaka szerokość i przyklepują odbiór????
Zaloguj aby dodać komentarz
Remont Strzelnej i Wiejskiej
Trwa przebudowa ulic Strzelnej i Wiejskiej. Zaplanowano wprowadzenie nowych rozwiązań komunikacyjnych, tj. wykonanie pasów włączenia się do ruchu i wyłączenia, lewoskrętów i prawoskrętów. Zmiany poprawią bezpieczeństwo użytkowników drogi i płynność ruchu. Dzięki wykonaniu pasów lewoskrętów dla pojazdów jadących z ul. Strzelnej w kierunku ul. Kilińskiego oraz z ul. Wiejskiej w kierunku ul. Lipowej, zniknie problem blokowania przez te pojazdy innych użytkowników na głównym ciągu. Podobne rozwiązania przewidziano na skrzyżowaniach z ulicami Iwaszkiewicza i Paderewskiego.
Istotne dla poprawy bezpieczeństwa jest też całkowite wyeliminowanie ruchu rowerowego z jezdni Strzelnej i Wiejskiej. W tym celu powstają wydzielone ścieżki rowerowe. Na ul. Strzelnej będą też dwa przystanki autobusowe z zatokami. Dzięki takiemu rozwiązaniu, zatrzymujące się na przystanku autobusy nie będą powodowały zaburzeń ruchu. Projekt przewiduje również dwa przejścia dla pieszych na Strzelnej oraz pięć przejść na Wiejskiej. Dzięki temu oraz wykonaniu barier chodnikowych, ruch pieszy będzie uregulowany i bezpieczny.
Przebudowa obejmuje całą szerokość pasa drogowego, rozpoczynając od podbudowy drogowej i modernizacji infrastruktury (tj. sieci wodnej, kanalizacyjnej, energetycznej, telefonicznej itp.) do budowy nawierzchni drogowych, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych i miejsc parkingowych. Urząd Miejski jest w stałym kontakcie z inwestorem, tj. Dolnośląskim Zarządem Dróg Wojewódzkich oraz z wykonawcą tego zadania.
Źródło: UM w Oławie
Zaloguj aby dodać komentarz
26 marca br. dojdzie do zamknięcia dla jednego kierunku ul. Strzelnej (dla kierowców jadących od centrum miasta w kierunku osiedla Sobieskiego i A-4).
Poprosiłem aby przed zmianą organizacji ruchu na obu wlotach w ul. Strzelną umieścić tablice informacyjne (niebieskie) z napisem o treści "od dnia 26.03.2007r. zmiana organizacji ruchu". Remont tej ulicy między skrzyżowaniami ma trwać ok. 3 miesiące. Przed rozpoczęciem każdego odcinka remontu będę spotykał się z kierownikiem budowy aby uszczegółowić, doprecyzować oznakowanie dróg objazdów. Mogę również potwierdzić, że trwający już remont w poboczu drogi dotyczy właśnie kanalizacji deszczowej, która zniknie (jak była dotychczas) z jezdni. Nie będzie już studzienek kanalizacyjnych w jezdni.
Źródło: [i:eizx82xp]OSI Oława[/i:eizx82xp]
Zaloguj aby dodać komentarz
15 lutego obradowała Komisja Prawa i Porządku Publicznego, a jednym z punktów posiedzenia była sprawa organizacji objazdów na czas remontu ulic Wiejskiej i Strzelnej. Dodatkowo przy moście na "Oławce" stanęły tablice oznaczające plac budowy - czyżby dawno zapowiadana przebudowa drogi wojewódzkiej w Oławie miała się wreszcie rozpocząć?
Zbliża się remont ul. Strzelnej i ul. Wiejskiej. Jak informuje naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Zamówień Publicznych w Oławie Tadeusz Kułakowski w związku z przebudową drogi wojewódzkiej ul. Strzelna, ul. Wiejska i w sprawie projektu organizacji ruchu drogowego, tymczasowego wszystko jest już uzgodnione z Komendą Policji we Wrocławiu oraz z Urzędem Marszałkowskim. W projekcie objazdów i samej przebudowy uwzględnione zostały wnioski zarówno mieszkańców jak i samych kierowców. Istotny jest fakt, że droga w 100% będzie po remoncie spełniać parametry drogi wojewódzkiej. Czyli takiej, która docelowo jest w stanie przejąć nawet ciężki transport. Nie trzeba nikogo przekonywać, że jest to jedna z bardziej potrzebnych i na swój sposób prestiżowych inwestycji w Oławie. Oś ul. Strzelnej i ul. Wiejskiej to główny wylot w kierunku autostrady. Biorąc pod uwagę stan tej drogi na dzień dzisiejszy ważne jest, iż po przebudowie droga będzie miała chodniki z jednej i drugiej strony oraz zatoczki autobusów. Jedna z "uciążliwości" jaką stanowili rowerzyści zniknie gdyż wytyczone zostaną ścieżki rowerowe w pasie chodników. Przy ul. Strzelnej znajduje się szereg firm i małych przedsiębiorstw. Z myślą o nich i o ich klientach powstaną najazdy parkingowe przewidziane na 15 lub 30 minutowy postój.
24 kwietnia 2006 roku podpisano porozumienie pomiędzy miastem Oława, a Dolnośląskim Zarządem Dróg Wojewódzkich pod wielkim naciskiem miasta, aby móc jak najszybciej przystąpić do remontu tej drogi. Przebudowa przeprowadzona zostanie na odcinku 1252 metrów zaczynając od mostu na rzece "Oławka", aż za tory kolejowe w kierunku Gaju Oławskiego. Roboty drogowe ruszą na przełomie marca i kwietnia. Inwestorem jest Dolnośląski Zarząd Dróg Wojewódzkich, który jest również właścicielem tej drogi. Przeciągające się dotąd podjęcie prac związane było z półtorarocznym okresem wykonywania dokumentacji technicznej, opracowań oraz wydaniem pozwolenia na budowę w rozbiciu na wszystkie elementy i poszczególne etapy prac. Terminy w dużej mierze zależne są od użytej technologii. Przebudowa powinna zostać skończona do końca tego roku. Wartość tego przedsięwzięcia to 8 milionów 400 tys. zł. w tym zadaniu partycypacja miasta to 800 tys. zł. DZDW w tym roku przełoży również całą kanalizację, całą magistralę wodną na ul. Wiejskiej.
Najbardziej palącym punktem inwestycji jest skrzyżowanie ulic: Strzelna, Kilińskiego, Lipowa i Broniewskiego. Przebudowa ma usprawnić ten węzeł, ale nie za sprawą ronda. Wytyczone zostaną na tym odcinku różnego typu lewo i prawo-skręty oraz pasy jazdy na wprost. Zauważalne są wystawione tablice budowlane co wskazuje na to, iż został pobrany dziennik budowy, a co za tym idzie świadczy to o tym, że jest wykonawca i rozpoczął roboty. Przygotowując się do głównych prac drogowych miasto w zeszłym roku przebudowało kanalizacje ogólnospławną w ciągu ul. Strzelnej. Nigdy nie było tam kanalizacji sanitarnej, ani deszczowej. Była jedynie stara kanalizacja ogólnospławna. Wszystko co z tej drogi spływało i w wielu przypadkach z ubikacji podłączonych na dziko płynęło do rzeki "Oławka" chronionej wody pitnej dla aglomeracji wrocławskiej. Miasto wykonało dokumentację i przeprowadziło przetarg. Za 700 tys. zł nastąpiło pełne rozdzielenie kanalizacji sanitarnej i deszczowej. W rezultacie na ul. Strzelnej znajduje się obecnie około 50 hermetycznych i szczelnych studni. Była to inwestycja wymagana. Dodatkowo jesienią przełożony został odcinek magistrali wodnej na wysokości ul. Wiejskiej w ramach kontraktu z DZDW. Przetarg na przebudowę ul. Strzelnej i ul. Wiejskiej został rozstrzygnięty 26 października 2006 roku. Z góry założony został harmonogram który nie przewidywał prac w zimę. Wykonawcą jest firma międzynarodowa, konsorcjum połączone z firm Strabag-Asfalt-Technik-Werner. To jedna z najlepszych firm w Europie. “To jest firma która buduje wiadukty i autostrady w całej Europie. Jest to gwarancja, że jest dobra” - mówi naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Zamówień Publicznych w Oławie Tadeusz Kułakowski. Prace zaczną się w zaplanowanym momencie i przy odpowiednich warunkach. Ich rozpoczęcie na ul. Strzelnej i ul. Wiejskiej będzie realizowane nieustannie i bez przestojów od początku do końca. "Nie można zrobić po prostu drogi i lać betono-asfaltu bo ten gotowy będzie do użycia dopiero w maju. Produkujące go fabryki i wytwórnie we Wrocławiu i w Strzelinie ze względów technologicznych funkcjonować mogą jedynie w okresie wiosna-lato" - mówi Tadeusz Kułakowski - "Tak więc rozpoczęcie głównych robót drogowych nastąpi właśnie na przełomie marca i kwietnia". Prace prowadzone będą w trzech etapach choć na początku zakładano ich aż 31 na długości 1252 metrów i zostało to nawet zatwierdzone. Pierwszy przetarg nie doszedł do skutku. Oferty, które zostały złożone były wyższe niż kosztorys inwestorski. Ogłoszono drugi przy czym Sejmik Wojewódzki podjął uchwałę mówiącą, iż mimo wyższego kosztorysu inwestorskiego drugiego przetargu DZDW nie może już unieważnić.
Pierwszy z trzech etapów robót to ul. Strzelna. Od mostu na "Oławce" do węzła: Lipowa-Kilińskiego-Broniewskiego i Wiejska. Na ul. Strzelnej jest jeszcze do przełożenia kabel energetyczny, który zasi-la szpital oławski. W momencie kiedy dokonana zostanie "przekładka" kabla rozpoczną się roboty drogowe. Ul. Strzelna przebudowywana będzie w dwóch krokach - zamknięta zostanie jednostronnie, zawsze będzie utrzymany ruch w jedną stronę połową jezdni i zawsze prowadzić będzie od osiedla w kierunku miasta. Wyjazd wytyczony będzie ul. Kutrowskiego, wjazd ul. Lipową. Poruszać się będziemy ruchem okrężnym. Odnośnie etapu drugiego i trzeciego ruch odbywał się tam będzie przy pomocy świateł. Będzie możliwość ruchu w obie strony jeżeli pozwolą na to warunki. Zawsze będzie można zjechać z drogi na prawo, bez problemu, w ul. Kilińskiego, w ul. Broniewskiego, Iwaszkiewicza i Lipową. Chcąc wjechać z ul. Broniewskiego wjedzie się przez ul. Iwaszkiewicza i odwrotnie. Z drogi zawsze będzie można skręcić, ale aby wjechać na nią trzeba będzie zrobić "mały kwadrat" samochodem. Tak więc na czas remontów i przebudowy Oława nie zostanie zupełnie zablokowana i zakorkowana jak mogło się wydawać. Drugi i Trzeci etap to droga od pierwszej krzyżówki do drugiej krzyżówki: Wiejska-Broniewskiego-Iwaszkiewicza. Trzeci etap to prace na odcinku od ul. Iwaszkiewicza do końca za przejazd kolejowy.
Jak zapewnia naczelnik Wydziału Rozwoju Gospodarczego, Inwestycji i Zamówień Publicznych w Oławie Tadeusz Kułakowski: "Na końcu wyjdzie droga. Równa, z asfalto-betonu, to znaczy z takiego asfaltu, że nie będzie tych dziur i korytek". Na chwilę obecną przekładany jest rurociąg wodny w ul. Wiejskiej.
Źródło: [i:cs0e2fkj]www.powiatowka.net[/i:cs0e2fkj]
Zaloguj aby dodać komentarz
Pozwoliłem sobie wyodrębnić osobny post, ponieważ jest to jedna z najważniejszych inwestycji drogowych w mieście w tej kadencji samorządowe. Ulice te łączą os.Sobieskiego i os. Nowy Otok z centrum miasta (jest to bardzo wąskie "gardło"). Inwestycja ta jest bardzo ważna - ulica ta jest w opłakanym stanie (łączy osiedle z 10 tyś. mieszkańców z centrum). Inwestycja kosztuje ok. 8,4 mln zł i jest bardzo kompleksowa. Zakres robót obejmuje poszerzenie pasa jezdni z uwzględnieniem prawo- i lewoskrętów, pasów wyłączenia, a także wykonanie ścieżek rowerowych i chodników. Te rozwiązania znacznie usprawnią komunikację w tym rejonie miasta.
Tablica informacyjna
Widok od strony mostu (ul.Strzelna)
Widok w kierunku mostu na rzece Oława (ul.Strzelna)
Ul. Strzelna
Koniec ul. Strzelnej - hehe dziury :)
Skrzyżowanie u.Strzelna/ ul.Lipowa
Newralgiczne skrzyżowanie ul.Strzelna/Broniewskiego/Kilińskiego/Wiejska
Tutaj powinno być rondo, ale województwo tłumaczyło się brakiem kasy - moim zdaniem lewoskręty i inne podobne rozwiązania tutaj się nie sprawdzę (te okolice nazywamy "oławskimi bielanami" - więc chyba wiecie jaki może być tu ruch :)
Ul.Kilińskiego
Ul.Wiejska - praca idzie pełną parą
Oczywiście jak będzie się coś ciekawego działo na budowie to zamieszczę nowe zdjęcia :)
Zaloguj aby dodać komentarz