PKP Intercity zainwestuje w rozbudowę zaplecza technicznego na stacji Poznań Główny. Jest to jedna z najważniejszych bocznic kolejowych w Polsce dla pociągów przewoźnika. Prace modernizacyjne obejmą obszar około 1,2 hektara. Za zaprojektowanie będzie odpowiedzialna firma Multiconsult Polska, z którą PKP Intercity podpisało umowę wartą blisko 2,2 mln zł brutto.
Przebudowa bocznicy kolejowej PKP Intercity Poznań Główny przy ulicy Kolejowej wpłynie na zwiększenie standardu utrzymania taboru. W efekcie rozbudowy i modernizacji zoptymalizowany zostanie czas obsługi pojazdów, a poprawie ulegnie gospodarka wodna w obiekcie. Wszystkie te czynniki pozytywnie wpłyną na standard podróży dla pasażerów jeżdżących z i do Poznania. Dzięki wykonanym pracom bocznica będzie dostosowana do obsługi już posiadanych przez spółkę pojazdów, jak i nowoczesnego taboru, który PKP Intercity planuje zakupić w przyszłości.
Zaprojektowane obiekty będą spełniać warunki ochrony środowiska przed zanieczyszczeniem w zakresie powietrza atmosferycznego, a także gruntu i wód gruntowych. Dodatkowo zaplecze techniczne będzie przystosowane do pracy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
– Nie da się przeprowadzać wielomiliardowych inwestycji w tabor bez unowocześniania zapleczy technicznych. Ich rozwój ma znaczący wpływ na kształt siatki połączeń PKP Intercity, jak i na oferowanie coraz wyższego standardu podróżowania dla milionów Polaków. Jest to bardzo ważny element podnoszenia naszej jakości – mówi Krzysztof Świerczek, Członek Zarządu PKP Intercity.
– Naszym zadaniem jest nie tylko wykonanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla tej inwestycji – projektu budowlanego i wykonawczego, pozyskanie stosownych zgód i pozwoleń, ale także wsparcie inwestora w trakcie postępowania przetargowego na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w czasie ich realizacji. Na opracowanie dokumentacji mamy 12 miesięcy, ale nasz doświadczony zespół projektowy jest już gotowy, by przystąpić do pracy – zaznacza Jarosław Wielopolski, Prezes Zarządu Multiconsult Polska.
Na terenie poznańskiej bocznicy kolejowej będą stacjonowały składy wagonowe, elektryczne zespoły trakcyjne, jak i lokomotywy elektryczne oraz spalinowe. Dzięki przeprowadzonym pracom możliwe staną się w Poznaniu także naprawy okresowe poziomu pierwszego (P1) oraz drugiego (P2). Inwestycja została podzielona na dwa etapy, w ramach których prace zaczną się od wykonania projektu budowlanego wraz z pozyskaniem wszelkich decyzji i zgód administracyjnych, a skończą na wykonaniu robót budowlanych oraz pozyskaniu prawomocnej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Przedsięwzięcie zostanie przeprowadzone w ramach największego programu inwestycyjnego w historii Spółki.


Inwestycje PKP Intercity w obiekty infrastrukturalne
W celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Unowocześnienie infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, łączy mniejsze ośrodki z aglomeracjami, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie zapewniając mieszkańcom coraz większej liczby miast i miejscowości dostępność komunikacyjną. W ramach rozszerzonej strategii inwestycyjnej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka przeznaczy 27 mld zł na nowoczesny tabor oraz przyjazne środowisku stacje postojowe. W 2030 roku cała flota PKP Intercity będzie nowa lub zmodernizowana, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody. Przewoźnik dąży do tego, by oferować pasażerom wysoki oraz powtarzalny standard podróży i intensywnie rozwija ofertę dla pasażerów, by kolej stała się środkiem transportu pierwszego wyboru. Rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego wpisuje się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu. PKP Intercity ma ambicję, aby stać się pierwszym polskim przewoźnikiem pasażerskim, którego działalność będzie neutralna dla klimatu.
Źródło: PKP Intercity


![W Warszawie powstaje pierwsza podziemna trasa tramwajowa [FILM]](https://investmap.pl/_i/gallery/47/47/621871_100x70.png)


![Warszawa z coraz mniejszą ofertą nowych biur [RAPORT]](https://investmap.pl/_i/image/109/109/77421_100x70.jpg)


![NICKEL Resort & Wellnest Grzybowo z pozwoleniem na użytkowanie [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/gallery/230/102/686054_100x70.jpg)




![[Wrocław] Na wrocławskim lotnisku budują nową bazę śmigłowców pogotowia ratunkowego](https://investmap.pl/_i/image/168/40/1704_100x70.jpg)


![Trwa przebudowa stacji towarowej Katowice Szopienice Północne [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/52/52/52532_100x70.jpg)
![Trwa modernizacja stacji kolejowej Warszawa Gdańska [ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/129/1/51841_100x70.jpg)

![Trwają prace przy przebudowie Dworca Warszawa Zachodnia [FILM + ZDJĘCIA]](https://investmap.pl/_i/image/154/26/51354_100x70.jpg)
![W Warszawie powstaje nowy Dworzec Zachodni [FILM]](https://investmap.pl/_i/image/238/110/51950_100x70.jpg)