Na stacji Warszawa Gdańska podróżni skorzystają z dodatkowego dostępu do pociągów – będą kładki. Montowane są elewacja i sufity przejść. Wartość prac PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. wraz z dofinansowaniem z POIiŚ, to 63 mln zł.
Są już wszystkie windy na kładkach. Trzy dźwigi zostały zamontowane na wschodniej kładce od strony wiaduktu drogowego na ul. Mickiewicza. Kolejnych pięć na kładce zachodniej od strony ulic Kłopot i Felińskiego. Instalowane są elewacje, barierki na schodach oraz sufity. Prace są wykonywane obok przejeżdżających przez stację pociągów i nie wpływają na obsługę podróżnych. W połowie roku oba obiekty mają być udostępnione podróżnym.
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
Nowe kładki skrócą czas dojścia do pociągów na Warszawie Gdańskiej. Dzięki kładce od strony ulicy Kłopot i Felińskiego będzie również łatwiejsza komunikacja w obszarze dzielnic, przez które przebiega linia kolejowa. Przy przejściu będą zamontowane stojaki rowerowe.
Od marca na każdym peronie Warszawy Gdańskiej schody ruchome służą podróżnym.
REKLAMA
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie linie Kolejowe S.A. / Foto: Martyna Jandula
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Modernizacja stacji Warszawa Gdańska o wartości 63 mln zł jest realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13: "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie ze środków POIiŚ do 85% wydatków kwalifikowanych.
Źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.