Droga Wojewódzka Łapy – Roszki-Wodźki – Wysokie Mazowieckie

Droga Wojewódzka Łapy – Roszki-Wodźki – Wysokie Mazowieckie

Roszki-Wodźki
Przekop Mierzei Wiślanej (kanał żeglugowy Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną)

Przekop Mierzei Wiślanej (kanał żeglugowy Nowy Świat przez Mierzeję Wiślaną)

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej

Gdynia
Nowe Centrum Warszawy

Nowe Centrum Warszawy

Warszawa
DK78 obwodnica Poręby i Zawiercia

DK78 obwodnica Poręby i Zawiercia

Poręba
Wyspa Estyjska

Wyspa Estyjska

Przebrno
Tunel średnicowy w Łodzi

Tunel średnicowy w Łodzi

Łódź
DK45 Jełowa – Bierdzany

DK45 Jełowa – Bierdzany

Jełowa
S61 Łomża Zachód – Kolno

S61 Łomża Zachód – Kolno

Łomża
KST etap IV Mistrzejowice

KST etap IV Mistrzejowice

Kraków
Wschodnia Obwodnica Krakowa

Wschodnia Obwodnica Krakowa

Kraków
Ulica Kocmyrzowska

Ulica Kocmyrzowska

Kraków
Kładka pieszo-rowerowa nad Portem Czerniakowskim

Kładka pieszo-rowerowa nad Portem Czerniakowskim

Warszawa
Ulica Dominikańska

Ulica Dominikańska

Kraków
Kładka Kazimerz - Ludwinów

Kładka Kazimerz - Ludwinów

Kraków
S19 Dobrzyniewo – Białystok Zachód

S19 Dobrzyniewo – Białystok Zachód

Białystok
Most Grunwaldzki (remont)

Most Grunwaldzki (remont)

Kraków

Via Carpatia

Bielsk Podlaski
S6 Słupsk – Bożepole Wielkie

S6 Słupsk – Bożepole Wielkie

Bożepole Wielkie
S6 Obwodnica Słupska

S6 Obwodnica Słupska

Słupsk
S19 Sokołów Małopolski – Jasionka (dobudowa II jezdni)

S19 Sokołów Małopolski – Jasionka (dobudowa II jezdni)

Sokołów Małopolski
S6 Leśnice – Bożepole Wielkie

S6 Leśnice – Bożepole Wielkie

Leśnice
S10 Bydgoszcz – Toruń

S10 Bydgoszcz – Toruń

Bydgoszcz
DK61 obwodnica Pułtuska

DK61 obwodnica Pułtuska

Pułtusk
S6 Sławno – Słupsk

S6 Sławno – Słupsk

Sławno
S7 Widoma - Kraków

S7 Widoma - Kraków

Kraków
Pętla Wzgórza Krzesławickie

Pętla Wzgórza Krzesławickie

Kraków
Droga ekspresowa S12

Droga ekspresowa S12

S6 Sianów – Sławno

S6 Sianów – Sławno

Sianów
S19 Krosno – Miejsce Piastowe

S19 Krosno – Miejsce Piastowe

Krosno
Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM
Napisz komentarz
Jan Hawełko
0
Zaloguj aby dodać komentarz
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Xyz
Zgodnie z założeniami, na odcinku I etapu (od węzła \"Bielska\" do węzła \"Długa\") ma być zlokalizowanych 10 obiektów mostowych. Wszystkie skrzyżowania trasy z drogami poprzecznymi będą w formie bezkolizyjnych węzłów i przejazdów. Projekt miejskiego odcinka będzie miał różnego rodzaju elementy techniczne, w tym:
oświetlenie na całej długości,
bariery energochłonne,
trwałe oznakowanie poziome i pionowe,
ekrany akustyczne przy zabudowie mieszkalnej,
zieleń trwała — osłonowa,
drogi serwisowe dla ruchu lokalnego.
Zadanie obejmujące budowę obwodnicy północno-zachodniej Płocka realizowane będzie w ramach czterech etapów:

I. Budowa odcinka od węzła „Bielska” do węzła „Długa”

Składa się na niego:
dwujezdniowa droga na odcinku od węzła \"Bielska\" do węzła \"Długa\"
wiadukt kolejowy w poziomie istniejących torów w rejonie węzła \"Bielska\" (WK-1)
wiadukt drogowy w ciągu ul. Bielskiej (WD-6)
obiekt mostowy nad rzeką Brzeźnicą w ciągu Obwodnicy (M-3)
wiadukt w ciągu Obwodnicy i dróg łącznikowych na węźle Trzepowo (WD-5)
obiekt mostowy nad dopływem Brzeźnicy (M-1)
wiadukt drogowy w ciągu ulicy Długiej i dróg łącznikowych (węzeł \"Długa) (WD-4)
połączenie ul. Przemysłowej z węzłem \"Trzepowo\"
obiekt mostowy nad rzeką Brzeźnicą w ciągu ul. Przemysłowej (M-2)
Długość: ok. 2,4 km
Koszt: ok. 127 mln zł

II. Budowa odcinka od węzła „Długa” do węzła „Maszewo”

Etap ten obejmuje budowę:
dwujezdniowej drogi na odcinku od węzła \"Długa\" do węzła \"Maszewo\"
wiaduktu w ciągu obwodnicy nad ul. Łukasiewicza (WD-3)
rondo na węźle Maszewo, bez obiektu mostowego
jedniojezdniowego łącznika od węzła \"Maszewo\" do ronda na ul. Zglenickiego
Długość: ok. 2,2 km
Koszt: ok. 38 mln zł

III. Budowa odcinka od węzła \"Maszewo\" do ul. Szpitalnej (wraz z budową łącznika z ul. Zglenickiego i ronda na skrzyżowaniu łącznik - Zglenickiego)

W ramach tego etapu powstanie:
dwujezdniowa droga na odcinku od węzła \"Maszewo\" do Szpitalnej
bezkolizyjny przejazd z ul. Dobrzyńską nad Obwodnicą (WD-1)
skrzyżowanie ul. Zglenickiego z ul. Dobrzyńską jako rondo jednopasmowe
podłączenie Obwodnicy do ul. Szpitalnej po śladzie jednej z przyszłych łącznic (południowej) docelowego węzła typu \"harfa\"
Długość: ok. 1,8 km
Koszt: ok. 25 mln zł

IV. Budowa węzła „Maszewo” (obiekt)

Etap ten obejmuje budowę węzła \"Maszewo\" (obiekt mostowy WD-2).
Koszt: ok. 25 mln zł.

Projekt uwzględnia również inne inwestycje realizowane na tej trasie, w tym przedłużenie ul. Przemysłowej do obwodnicy oraz bezkolizyjne skrzyżowanie z linią tramwajową w ul. Łukasiewicza.

Zadanie jest tak zaprojektowane, że poczynając od węzła \"Bielska\" każdy etap może być realizowany po kolei, kilka można połączyć albo wszystkie etapy realizować łącznie - w zależności od posiadanych środków finansowych.

Inwestycja będzie finansowana ze środków Budżetu Miasta Płocka. Pełna realizacja, a więc także poza granicami administracyjnymi Płocka, wymaga udziału, w tym finansowego, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. O ile będzie taka możliwość, złożony zostanie również wniosek o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej.

W maju 2008 roku między miastem Płock a Transprojektem Gdańskim Sp. z o.o. została podpisana umowa, której przedmiotem jest wykonanie Dokumentacji projektowo-kosztorysowej nowoprojektowanego odcinka obwodnicy północno-zachodniej, biegnącego od węzła „Bielska” do granicy miasta przy ulicy Szpitalnej. Umowa jest w trakcie realizacji.
Projektant przedstawił Koncepcję Programową Budowy Obwodnicy północno-zachodniej miasta Płocka, która po uzgodnieniach jest przedmiotem opracowań projektowych. W czerwcu 2009 projektant złożył wniosek o uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. W lipcu 2009 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał postanowienie nakładające obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz ustalające zakres raportu o oddziaływaniu na środowisko.
Projektant sporządził i złożył raport o oddziaływaniu na środowisko, oczekujemy na uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia. Trwają prace projektowe i uzgodnienia z gestorami sieci.

W 2010 roku zakończą się prace nad dokumentacją projektowo-kosztorysową dla odcinka obwodnicy od ulicy Jędrzejewo (węzeł Bielska), wzdłuż ulicy Długiej, w rejon skrzyżowania ulicy Długiej z ulicą Maszewską, łukiem w kierunku ulicy Dobrzyńskiej (wiaduktem) i dalej do ulicy Szpitalnej. Uzyskane zostaną również decyzje niezbędne do wykonania inwestycji. Zgodnie z planem, przeprowadzone zostana procedury przetargowe na wyłonienie wykonawcy robót budowlanych Etapu I przedsięwzięcia, obejmującego odcinek od węzła \"Bielska\" do węzła \"Długa\".
Zmiana etapowania inwestycji

W związku z realizacją umowy na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej nowoprojektowanego odcinka obwodnicy północno-zachodniej, biegnącego od węzła \"Bielska\" do granicy miasta przy ulicy Szpitalnej, wprowadzono zmiany w zakresie etapowania ww. opracowania.

Aktualne etapy realizacji obwodnicy północno-zachodniej są przedstawione w opisie inwestycji. Przewidywany termin uzyskania ostatecznej decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi od węzła \"Bielska\" do węzła \"Długa\" to kwiecień 2010 roku, a dla odcinka drogi od węzła \"Długa\" do ul. Maszewskiej wraz z łącznikiem do ul. Zglenickiego, węzła Maszewo (obiekt) oraz odcinka drogi od ulicy Maszewskiej do węzła \"Szpitalna\" to listopad 2010 roku.
Przewidywany termin rozstrzygnięcia przetargu na wyłonienie wykonawcy I Etapu inwestycji to IV kwartał 2010 roku.
0
Zaloguj aby dodać komentarz
Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM
Chcesz dobrych darmowych teści? NIE BLOKUJ REKLAM