Firma CBRE Global Investors nabyła centrum handlowe Jantar w Słupsku od Tristan Capital Partners. Sprzedającego reprezentowała międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield we współpracy z Dentons. W imieniu nabywcy występowały firmy Savills i Linklaters.
Jantar jest jednym z największych centrów handlowych na Pomorzu Środkowym. Na 44 364 m kw. powierzchni znajduje się 140 lokali handlowych i usługowych. Centrum otwarto w 2008 roku, a w latach 2011 i 2012 znacznie rozbudowano. Do zróżnicowanej grupy najemców centrum należą tak popularne marki, jak Intermarché, Media Markt, Decathlon, H&M, Zara, Jula, Cubus, Carry, Bershka, New Yorker, CCC, Cropp, Empik, Deichmann, Douglas, KFC, Pull&Bear, Smyk i RTV Euro AGD. Powierzchnia centrum jest wynajęta w ok. 95%. Jantar przyciąga klientów prostym i przyjaznym rozkładem, bogatą i różnorodną ofertą oraz darmowym parkingiem na 1100 miejsc. W centrum znajduje się również strefa rozrywki z Multikinem, kręgielnią na 12 torów, licznymi kawiarniami i restauracjami, a także placem zabaw dla dzieci. Atrakcyjna lokalizacja zapewnia dogodny dojazd zarówno samochodem, jak i transportem publicznym. W promieniu 30 minut jazdy samochodem od CH Jantar mieszka 240 tys. osób.
CBRE Global Investors to globalna firma świadcząca usługi zarządzania inwestycjami na rynku nieruchomości o wartości 89 mld USD. Spółka finansuje programy inwestycyjne na całym świecie w pełnym zakresie ryzyka/zwrotu dla inwestorów. CBRE Global Investors jest niezależnie zarządzaną spółką powiązaną CBRE Group, Inc. Prowadzi badania, pozyskuje inwestycje i inne zasoby jako firma świadcząca najwyższej jakości kompleksowe usługi w zakresie nieruchomości komercyjnych i inwestycji na rzecz inwestorów.
Tristan Capital Partners, z siedzibą w Londynie, to spółka specjalizująca się w zarządzaniu inwestycjami na rynku nieruchomości w Europie. Jej portfel funduszy inwestycyjnych na europejskim rynku nieruchomości obejmuje strategie typu „core plus” oraz „value added/opportunistic”, a całkowita wartość zarządzanych aktywów przekracza 7 mld EUR.
– To kolejna ważna transakcja na polskim rynku nieruchomości handlowych. Wpisuje się w trend strategicznych inwestycji długoterminowych i potwierdza silną pozycję Polski jako rynku chętnie wybieranego przez międzynarodowych inwestorów instytucjonalnych. Cieszę się, że firma Cushman & Wakefield miała okazję doradzać Tristan Capital Partners przy sprzedaży centrum handlowego Jantar – mówi Anthony Selman, Partner, Dział Rynków Kapitałowych CE w Cushman & Wakefield.