11,738 mln zł – tyle otrzyma Strabag w zamian za bieżące naprawy dróg w Szczecinie przez trzy lata. Po raz kolejny firma ta zaoferowała miastu najkorzystniejsze warunki realizacji zamówienia. Umowę podpisano 27 lutego.
Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie robót polegających na bieżącym utrzymaniu dróg w zakresie robót nawierzchniowych. W ramach umowy, na pisemne polecenia zamawiającego spółka zobligowana jest do wykonywania robót konserwacyjnych pozwalających na wydłużenie czasu eksploatacji dróg, na terenie Szczecina. Przez trzy najbliższe lata Strabag będzie się zajmował także wszelkimi pracami związanymi z usuwaniem awarii nawierzchni oraz wykonywanie robót planowych.
– Na terenie Szczecina do dyspozycji miasta przeznaczamy 10 brygad bitumicznych dysponujących wszelkim koniecznym sprzętem, patrol interwencyjny reagujący na nagłe przypadki uszkodzenia nawierzchni wpływające na bezpieczeństwo ruchu drogowego, grupę bitumiczną z rozściełaczem a także pięć brygad brukarskich. W każdej chwili jesteśmy w stanie zaangażować w prace kolejnych pracowników, gdy zajdzie taka potrzeba oraz taką potrzebę zgłosi nam miasto. Posiadamy w regionie także wytwórnie mas bitumicznych, co pozwala nam znacząco ograniczać koszty wykonania robót – wyjaśnia Anna Rajkiewicz-Polak, koordynator i kierownik robót Strabag.
W ubiegłym roku w ramach współpracy ze Szczecinem spółka wykonała 30 tys. m2 remontów cząstkowych nawierzchni, wymieniła warstwę ścieralną na ośmiu ulicach w mieście w tym na dwóch rondach. Wartość remontów cząstkowych w zakresie robót brukarskich wyceniono na 1,4 mln zł netto.
Poza utrzymaniem dróg w Szczecinie spółki z grupy Strabag wykonują obecnie jedną z kluczowych inwestycji infrastrukturalnych – budowę Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Kontrakt ma zostać zrealizowany w ciągu dwóch lat i będzie kosztowała ponad 165 mln zł brutto. Strabag realizuje ją własnych środków, które miasto zwróci jej po zakończeniu budowy i oddaniu SST do użytkowania.