REKLAMA
Znaleziono 8 wyników
Coraz bliżej rozpoczęcia budowy największej farmy wiatrowej na Morzu Bałtyckimartykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej rozpoczęcia budowy największej farmy wiatrowej na Morzu Bałtyckim
Polenergia i Equinor podpisały umowę na doradztwo w zakresie prac projektowych oraz uzyskania kompletu pozwoleń na budowę. Bałtyk 1 to projekt największej farmy wiatrowej w polskiej części Morza Bałtyckiego i zarazem najbardziej zaawansowany projekt tzw. drugiej fazy rozwoju sektora offshore wind w Polsce. Morska farma wiatrowa Bałtyk 1, o planowanej mocy do 1560 MW, jest przygotowywana do udziału w aukcji w 2025 roku.
Za pół miliarda złotych w Gdańsku powstaje wielki Morski Terminal Przeładunkowy Grupy ORLEN [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Za pół miliarda złotych w Gdańsku powstaje wielki Morski Terminal Przeładunkowy Grupy ORLEN [FILM]
Prace na budowie Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN na terenie rafinerii w Gdańsku nie zwalniają tempa. Zgodnie z harmonogramem, we wrześniu zakończył się istotny etap budowy – montaż pomp przeciwpożarowych, stanowiących część zautomatyzowanego systemu ochrony nabrzeża.
Jest umowa na studium wykonalności nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Jest umowa na studium wykonalności nowego toru podejściowego do portu w Świnoujściu
6 maja 2024 r. w siedzibie Urzędu Morskiego w Szczecinie została podpisana umowa na studium wykonalności, przygotowanie raportów o oddziaływaniu na środowisko oraz na odkład urobku, a także opracowań pomocniczych dla budowy nowego, wschodniego toru podejściowego do portu w Świnoujściu, która będzie realizowana dzięki środkom europejskim z Programu „Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko na lata 2021-2027". W wydarzeniu wziął udział wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Końcowy etap budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego Grupy ORLEN w Gdańsku
ORLEN zakończył montaż ośmiu zautomatyzowanych ramion nalewczych, o masie około 18 ton każde, które posłużą do przeładunku surowców i produktów między statkami i instalacjami rafinerii w Gdańsku. To kluczowy etap inwestycji Grupy ORLEN – budowy Morskiego Terminalu Przeładunkowego na Martwej Wiśle. Zaawansowanie realizacji tego projektu przekroczyło już 75 procent.
Morski Terminal Przeładunkowy Produktów Ropopochodnychinwestycja
Pokaż inwestycję
Morski Terminal Przeładunkowy Produktów Ropopochodnych
Gdańsk, Sztutowska
firma
Pokaż firmę
PROJMORS Biuro Projektów Budownictwa Morskiego Sp. z o.o.
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle w Gdańsku. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka „Kraken” czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie „Osiłku”. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.
Grupa ORLEN inwestuje prawie dwa miliardy złotych w Gdańskuartykuł
Pokaż artykuł
Grupa ORLEN inwestuje prawie dwa miliardy złotych w Gdańsku
Grupa ORLEN inwestuje ponad pół miliarda złotych w rafinerii w Gdańsku we wzmocnienie bezpieczeństwa i pewności dostaw produktów. Na jej nabrzeżu powstanie terminal do obsługi jednostek morskich, który już od 2025 r. umożliwi przeładunek ponad miliona ton produktów, w tym olejów bazowych, paliw żeglugowych czy biododatków do paliw. Wykonawcą inwestycji będzie konsorcjum firm na czele z sopocką grupą NDI. Równolegle w Gdańsku powstaje, związana z terminalem, nowoczesna instalacja HBO, czyli tzw. Hydrokrakingowy Blok Olejowy. Wartość tego projektu to ponad 1,4 miliarda złotych.
REKLAMA