REKLAMA
Znaleziono 196 wyników
Baltic Power z umowami kredytowymi dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowejartykuł
Pokaż artykuł
Baltic Power z umowami kredytowymi dla pierwszej polskiej morskiej farmy wiatrowej
Grupa ORLEN i Northland Power zawarły umowy kredytowe na finansowanie wspólnego projektu Baltic Power, pierwszej farmy wiatrowej, która powstanie na polskich wodach Bałtyku. Porozumienie zawarte z konsorcjum 25 polskich i międzynarodowych instytucji finansowych jest jednym z kluczowych elementów procesu przygotowania inwestycji.
W Świnoujściu powstaje Terminal Instalacyjny morskich farm wiatrowych [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Świnoujściu powstaje Terminal Instalacyjny morskich farm wiatrowych [FILMY]
Trwa budowa Terminala Instalacyjnego morskich farm wiatrowych w Świnoujściu. W ciągu ostatnich miesięcy oczyszczono akwen portu, przeprowadzono niezbędne rozbiórki, przygotowano podbudowę i rozpoczęto budowę budynku warsztatowego i administracyjno-biurowego. Kontynuowane są prace nad przygotowaniem nabrzeży. Inwestycja ORLEN Neptun zostanie uruchomiona na początku 2025 r. Będzie to pierwszy tego typu terminal w Polsce i jeden z najnowocześniejszych w Europie.
Popyt na Zielone Obligacje Polenergii przekroczył miliard złotychartykuł
Pokaż artykuł
Popyt na Zielone Obligacje Polenergii przekroczył miliard złotych
Największa polska prywatna grupa energetyczna po raz pierwszy w historii wyemituje 5-letnie Zielone Obligacje. Zainteresowanie ofertą Polenergii przewyższyło oczekiwania spółki. Kwota popytu ze strony inwestorów przekroczyła 1 miliard złotych. W odpowiedzi na nadsubskrypcję Polenergia zdecydowała o zwiększeniu kwoty emisji z 500 do 750 milionów złotych. Większość środków pozyskanych z Zielonych Obligacji zostanie przeznaczona na finansowanie budowy morskich farm wiatrowych na Bałtyku. To największa prywatna inwestycja energetyczna w Polsce.
Granty na kolej, rozwój infrastruktury w portach oraz na drogiartykuł
Pokaż artykuł
Granty na kolej, rozwój infrastruktury w portach oraz na drogi
9 października 2024 r. w Ministerstwie Infrastruktury przekazano umowy grantowe dla projektów, które uzyskały dofinansowanie w ramach konkursu instrumentu „Łącząc Europę” – CEF Transport 2023.
Bouygues Immobilier wybuduje nowy budynek przy ulicy Żeromskiego 7 w Gdyni. Powstanie na nim ciekawy muralartykuł
Pokaż artykuł
Bouygues Immobilier wybuduje nowy budynek przy ulicy Żeromskiego 7 w Gdyni. Powstanie na nim ciekawy mural
Nowy punkt na szlaku słynnych gdyńskich murali. Zostanie namalowany na ścianie szczytowej budynku przy ulicy Żeromskiego 7. W jego centrum znajdzie się statek wypływający z gdyńskiego portu w transkontynentalny rejs.
RWE Renewables z nową siedzibą w wieżowcu Warsaw UNITartykuł
Pokaż artykuł
RWE Renewables z nową siedzibą w wieżowcu Warsaw UNIT
Powiększyło się grono najemców 202-metrowego biurowca Warsaw UNIT. Jesienią tego roku na 22. piętrze wieżowca zlokalizowanego przy rondzie Daszyńskiego swoją siedzibę otworzy RWE Renewables – wiodący inwestor w odnawialne źródła energii w Polsce. RWE Renewables zaaranżuje na swoje nowe biuro w Warsaw UNIT przestrzeń o powierzchni prawie 1600 mkw. Umowa najmu z Ghelamco, inwestorem i właścicielem obiektu, podpisana została na okres 5-ciu lat.
Polska największym beneficjentem środków CEF2 Transport – otrzymamy ponad 4 mld złotych na inwestycje artykuł
Pokaż artykuł
Polska największym beneficjentem środków CEF2 Transport – otrzymamy ponad 4 mld złotych na inwestycje
Kolejne unijne środki popłyną do Polski. Nasz kraj otrzyma ponad 4 mld złotych na inwestycje w ramach instrumentu finansowego "Łącząc Europę" (CEF). Komitet Koordynacyjny CEF Transport zatwierdził rekomendację Komisji Europejskiej dotyczącą przyznania dofinansowania.
Obiecujący potencjał start-upów technologicznych w Polsceartykuł
Pokaż artykuł
Obiecujący potencjał start-upów technologicznych w Polsce
Około 80% start-upów technologicznych w Polsce powstało w ciągu ostatnich 10 lat. Dzięki informacjom zgromadzonym w bazie Tracxn możemy sprawdzić, jakie branże są najchętniej wybierane przez lokalne spółki. Porównanie tych danych z zagadnieniami omówionymi w raporcie The 2023 European Deep Tech Report pozwoli nam przekonać się, czy polskie start-upy nadążają za europejskimi trendami. Na jakie branże w innowacjach stawiają polskie firmy? Sprawdźmy.
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Trwają zaawansowane prace na budowie nowego terminala dla Baltic Hub w Gdańsku [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Trwają zaawansowane prace na budowie nowego terminala dla Baltic Hub w Gdańsku [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje olbrzymi głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje olbrzymi głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
Za 450 mln euro w Gdańsku powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku za 450 mln euro powstaje trzeci głębokowodny terminal T3 na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
W Gdańsku, za 450 mln zł powstaje wielki głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]artykuł
Pokaż artykuł
W Gdańsku, za 450 mln zł powstaje wielki głębokowodny terminal na terenie Baltic Hub [FILMY]
Baltic Hub (dawniej DCT Gdańsk), operator największego terminalu kontenerowego na Bałtyku, buduje trzeci głębokowodny terminal T3. Po ukończeniu w drugim kwartale 2025 r. nowy terminal będzie miał ścianę nabrzeża o długości 717 metrów i głębokości 17,5 metra. Będzie to trzecie dalekomorskie nabrzeże Baltic Hub, które może obsługiwać największe kontenerowce na świecie. Nowy terminal zapewni również 36,5 hektara dodatkowej powierzchni operacyjnej. Łącznie inwestycja jest warta 450 mln euro.
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściuartykuł
Pokaż artykuł
Środki unijne w wysokości 2,8 miliarda złotych dofinansują nowy tor podejściowy w porcie w Świnoujściu
W porcie w Świnoujściu powstanie nowy tor podejściowy – we wtorek została podpisana pre-umowa pomiędzy Centrum Unijnych Projektów Transportowych a Urzędem Morskim w Szczecinie, który będzie odpowiadał za realizację tego zadania.
Kolejne ponad 2,1 mld zł unijnego dofinansowania dla Polski na realizację projektów transportowychartykuł
Pokaż artykuł
Kolejne ponad 2,1 mld zł unijnego dofinansowania dla Polski na realizację projektów transportowych
Polska powtórzyła sukces w konkursie CEF Transport i po raz kolejny uzyskała wysokie dofinansowanie ze środków Instrumentu Łącząc Europę (CEF). 16 lipca 2024 r. Komitet Koordynacyjny CEF przyznał na realizację polskich projektów ponad 2,1 mld zł unijnego dofinansowania. Polskie podmioty konkurowały w naborze z zarządcami infrastruktury z całej Unii Europejskiej.
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego Produktów Ropopochodnych w Gdańsku [FILM+ZDJĘCIA]
Trwa budowa Morskiego Terminala Przeładunkowego na Martwej Wiśle w Gdańsku. Obecnie prowadzone są m.in. roboty podczyszczeniowe, do których wykorzystywane są wysokospecjalistyczne, nowoczesne maszyny, takie jak pogłębiarka „Kraken” czy koparka gąsiennicowa stojąca na pontonie „Osiłku”. Jednocześnie wykonywana jest konstrukcja stalowa i armatura technologiczna przyszłego terminala.
REKLAMA