REKLAMA
Znaleziono 10000 wyników
Sprzedaż III etapu osiedla Przy Alejach w Gdańsku rozpoczętaartykuł
Pokaż artykuł
Sprzedaż III etapu osiedla Przy Alejach w Gdańsku rozpoczęta
Develia, jeden z największych deweloperów mieszkaniowych w Polsce, wprowadza do sprzedaży III etap o...
[wielkopolskie] Wielka płyta przegrywa z nowoczesnym budownictwemartykuł
Pokaż artykuł
[wielkopolskie] Wielka płyta przegrywa z nowoczesnym budownictwem
W latach 70-tych w Polsce królowały blokowiska. „Domy z betonu”, czyli bloki z płyty, stały się codz...
Dawna remiza na wrocławskim Brochowie przejdzie rewitalizacjęartykuł
Pokaż artykuł
Dawna remiza na wrocławskim Brochowie przejdzie rewitalizację
Nieruchomość przy ulicy Chińskiej 5a nabyło biuro wrocławskiego architekta, Zbigniewa Maćkowa, Maćkó...
Lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków w woj. lubelskimartykuł
Pokaż artykuł
Lepszy dostęp do kolei z nowych przystanków w woj. lubelskim
Ponad 120 pociągów zatrzymało się na nowym przystanku w Żurawnicy między Zamościem a Szczebrzeszynem. To kolejny, piąty obiekt po Wólce Niedzieliskiej, Niedzieliskiej Kolonii, Szczebrzeszynie Miasto i Długim Kącie, który zapewnia wygodny dojazd do pracy i szkół na linii kolejowej 69. Przystanek powstał w ramach „Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025”.
Pierwszy krok do czterech torów na linii Warszawa Wawer – Otwockartykuł
Pokaż artykuł
Pierwszy krok do czterech torów na linii Warszawa Wawer – Otwock
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły przygotowania do modernizacji ostatniego odcinka trasy kolejowej Warszawa – Lublin. Między Warszawą Wawer a Otwockiem, w Falenicy i Radości, szykują teren pod budowę bezkolizyjnych skrzyżowań i przenosimy kanalizację. Wykonanie części prac przed główną modernizacją skróci czas inwestycji. Docelowo między Warszawą Wawer a Otwockiem pociągi będą jeździły po czterech torach. Inwestycja ubiega się o dofinansowanie z programu FEnIKS.
Nowy przystanek Białystok Zielone Wzgórzaartykuł
Pokaż artykuł
Nowy przystanek Białystok Zielone Wzgórza
Mieszkańcy stolicy Podlasia zyskają lepsze możliwości podróży w kierunku Warszawy, Ełku i Bielska Podlaskiego. Na nowym przystanku Białystok Zielone Wzgórza otwarty zostanie pierwszy peron, a pasażerowie skorzystają z niego od 3 września. Pozytywne efekty inwestycji Rail Baltica będą też na stacji Białystok. Warta 3,4 mld zł modernizacja odcinka Czyżew – Białystok jest realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. i współfinansowana ze środków instrumentu CEF „Łącząc Europę”.
[mazowieckie] Polska firma logistyczna wejdzie do MLP Pruszków IIartykuł
Pokaż artykuł
[mazowieckie] Polska firma logistyczna wejdzie do MLP Pruszków II
Firma Uniq Logistic wprowadzi się do centrum logistycznego MLP Pruszków II i otrzyma ponad 5,7 tys....
Podróżni zyskali kolejny zmodernizowany peron w Grodzisku Wielkopolskim [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Podróżni zyskali kolejny zmodernizowany peron w Grodzisku Wielkopolskim [ZDJĘCIA]
Podróżni zyskali kolejny zmodernizowany peron w Grodzisku Wielkopolskim. Zapewniony jest dogodny dostęp do pociągów. Wyższy komfort obsługi pasażerów to efekt realizowanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacji linii Poznań – Wolsztyn między Drzymałowem a Wolsztynem. Zakończenie wszystkich prac za ok. 115 mln zł przy udziale środków wielkopolskiego RPO przewidywane jest w III kw. br.
Grupa Azoty zainwestuje miliony euro w rozwój Portu Morskiego Policeartykuł
Pokaż artykuł
Grupa Azoty zainwestuje miliony euro w rozwój Portu Morskiego Police
Dofinansowanie z Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska zostanie przeznaczone na budowę węzła kolejowego wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną w ramach budowy linii kolejowej nr 437 do Portu Morskiego Police. Całkowita wartość inwestycji realizowanej przez Zarząd Morskiego Portu Police (ZMPP) to ponad 48,3 mln euro. Jej celem jest zwiększenie dostępności portu zarówno od strony lądowej, jak i morskiej, a także zwiększenie wydajności przeładunkowej. To projekt zgodny z celami zarządu Grupy Azoty, który zapowiadał wzrost znaczenia biznesowego posiadanej infrastruktury portowej. Planowany termin zakończenia inwestycji to I kw. 2028 roku.
Lepsze podróże koleją z Katowic do Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i Żywcaartykuł
Pokaż artykuł
Lepsze podróże koleją z Katowic do Czechowic-Dziedzic, Bielska-Białej i Żywca
Pociągi między Goczałkowicami a Czechowicami-Dziedzicami jeżdżą po nowych torach, co usprawnia przejazdy z Katowic do Czechowic, Bielska-Białej czy Żywca. Podróżni korzystają też z dwóch nowych peronów na stacji Czechowice-Dziedzice. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję na węźle czechowickim, której wartość to 1,4 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z unijnego instrumentu CEF "Łącząc Europę".
Szybką koleją przez północną część Mazurartykuł
Pokaż artykuł
Szybką koleją przez północną część Mazur
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze do szybszych podróży pociągami przez północną część Mazur. Podpisano umowę na kwotę 233 mln zł, współfinansowaną z Krajowego Planu Odbudowy na budowę nowych podstacji trakcyjnych, które dostarczą energię elektryczną do zasilania sieci trakcyjnej. Dodatkowe obiekty umożliwią dostosowanie trasy do wyższej prędkości do 160 km/h.
Słupsk: podróżni wsiadają do pociągów z nowych peronówartykuł
Pokaż artykuł
Słupsk: podróżni wsiadają do pociągów z nowych peronów
W Słupsku podróżni korzystają z efektów modernizacji stacji. Udostępniony został przebudowany peron nr 3 oraz nowy peron nr 4, które zapewniają wygodniejsze wsiadanie do pociągów. Teraz prace przeniosą się na sąsiednie perony, aby po zakończeniu inwestycji zapewnić wszystkim pasażerom łatwiejszy dostęp do kolei i oczekiwany komfort obsługi. Wartość robót prowadzonych przez Polskie Linie Kolejowe S.A. na stacji Słupsk wynosi 562 mln zł netto.
Kolej w Słupsku zyskuje nowe obliczeartykuł
Pokaż artykuł
Kolej w Słupsku zyskuje nowe oblicze
Kolej ze Słupska do Lęborka zmienia się na naszych oczach. Efekty inwestycji już dostrzegają podróżni, korzystając z przebudowywanych na trasie stacji i przystanków. To jedno z największych zadań infrastrukturalnych, realizowanych obecnie przez Polskie Linie Kolejowe SA na Pomorzu. Warta ponad 1,8 mld zł netto modernizacja dofinansowana jest ze środków unijnych – Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) oraz Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
PKP PLK wybrały wykonawcę przystanku kolejowego w Mokronosie Górnym. Sołtys: Bardzo potrzebna inwestycjaartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK wybrały wykonawcę przystanku kolejowego w Mokronosie Górnym. Sołtys: Bardzo potrzebna inwestycja
Dwóch z trzech uczestników przetargu zaproponowało kwoty niższe od tej, którą zamierzali wydać kolej...
PKP dokładają cztery miliony do budowy przystanku Iwinyartykuł
Pokaż artykuł
PKP dokładają cztery miliony do budowy przystanku Iwiny
Inwestycja dotyczy trasy kolejowej z Wrocławia w kierunku Kłodzka, Strzelina i Kamieńca Ząbkowickieg...
Zakończyły się prace torowe na linii kolejowej łączącej Bytom z Gliwicami [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
Zakończyły się prace torowe na linii kolejowej łączącej Bytom z Gliwicami [FILM]
Pociągi jeżdżą po nowych torach od Bytomia do Maciejowa Północnego w Zabrzu. Tory wymieniono także n...
[Katowice] Katowicki rynek biurowy na celowniku najemców i deweloperówartykuł
Pokaż artykuł
[Katowice] Katowicki rynek biurowy na celowniku najemców i deweloperów
Dynamiczny rozwój, wysoka aktywność budowlana, duże zainteresowanie ze strony najemców, ze szczególn...
inwestycja
Pokaż inwestycję
[Jelcz Laskowice] ARCAPOL Sp. z o.o.
Łęg, Siedlce
Riverviewinwestycja
Pokaż inwestycję
Riverview
Gdańsk, Śródmieście, Na Stępce
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiegoartykuł
Pokaż artykuł
Koleje Dolnośląskie apelują: włączmy Towarową Obwodnicę Wrocławia do ruchu pasażerskiego
Dolnośląski przewoźnik ma plan na upłynnienie ruchu kolejowego we Wrocławiu. Do aktualnej siatki połączeń miałaby zostać włączona magistrala towarowa, która jest obecnie wykorzystywana wyłącznie do przewozu towarów, ale nie pasażerów. Według zarządu Kolei Dolnośląskich jej funkcje mogłyby zostać rozszerzone. Rozwiązanie popiera Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
REKLAMA