REKLAMA
Znaleziono 3223 wyników
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILMY + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Trwa budowa nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILMY + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]artykuł
Pokaż artykuł
Postępują prace na budowie nowego dworca kolejowego Olsztyn Główny [FILM + WIZUALIZACJE]
Nowy dworzec kolejowy Olsztyn Główny to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w stolicy Warmii i Mazur. Powstanie w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 z dofinansowaniem ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. Będzie to czwarty w kolejności Dworzec Główny w Olsztynie. Pierwszy wybudowano w 1872 roku, drugi po 1945 roku, na skutek odbudowy pierwszego, natomiast trzeci w latach 1969-1971.
Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzórartykuł
Pokaż artykuł
Modernizacja połączenia kolejowego między Chorzowem Batorym, Bytomiem i Nakłem Śląskim ma zapewniony nadzór
Na te działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły ponad 11 mln zł. Nadzór obejmie projekt...
PKP PLK modernizują trasę z Warszawy w kierunku Otwocka artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK modernizują trasę z Warszawy w kierunku Otwocka
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. modernizują trasę z Warszawy w kierunku Otwocka. Dzięki nowym torom zwiększy się sprawność ruchu kolejowego. Przebudowane przystanki ułatwią dostęp do kolei. Kursowanie pociągów zapewnia bajpas na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Zadanie o wartości 422 mln zł netto, finansowane jest ze wsparciem funduszy unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
PKP PLK zwiększają dostępność kolei w Warszawie i aglomeracjiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK zwiększają dostępność kolei w Warszawie i aglomeracji
Dzięki efektywnemu wykorzystaniu środków Unii Europejskiej i budżetowych, kolej staje się coraz bardziej dostępna. Na zmodernizowanych stacjach i przystankach nie ma już barier architektonicznych, są za to windy i pochylnie. W Warszawie powstaje coraz więcej miejsc, przystosowanych do sprawnej i komfortowej obsługi wszystkich pasażerów kolei.
Przybywa instalacji fotowoltaicznych na sieci kolejowej PKP PLK SA artykuł
Pokaż artykuł
Przybywa instalacji fotowoltaicznych na sieci kolejowej PKP PLK SA
Na sieci kolejowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. rośnie liczba instalacji fotowoltaicznych. Montowane są one na budynkach nastawni, lokalnych centrów sterowania ruchem oraz budynkach administracyjnych. Montaż urządzeń wytwarzających prąd z energii słonecznej to jedno z działań PLK SA na rzecz ochrony środowiska i poprawy efektywności energetycznej kolei.
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zrewitalizowały zabytkową stację w Bytomiu [FILM]
Kolejarze dbają o zabytki, co potwierdza inwestycja realizowana na zabytkowej stacji w Bytomiu. Hala peronowa ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
PKP PLK przyspiesza pociągi na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierzartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK przyspiesza pociągi na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz
Uruchomienie regularnych połączeń regionalnych oraz podniesienie prędkości pociągów dalekobieżnych – to najważniejsze efekty modernizacji linii kolejowej nr 25, na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz, które podróżni odczują wraz z wprowadzeniem marcowej korekty rozkładu jazy. Polskie Linie Kolejowe zakończyły przebudowę ważnego dla województwa świętokrzyskiego szlaku komunikacyjnego. Za przeszło 678 mln zł netto powstały nowoczesne stacje i przystanki, wymieniono przeszło 100 km torów i sieci trakcyjnej, a także wybudowano 108 obiektów inżynieryjnych. Projekt współfinansowała Unia Europejska w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
PKP PLK S.A. unowocześni sterowanie ruchem kolejowym w Krakowieartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. unowocześni sterowanie ruchem kolejowym w Krakowie
Dojazd pociągów do Krakowa od strony Kielc, Warszawy i Trójmiasta będzie sprawniejszy dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem. Kolejarze wymienią rozjazdy, kable i zainstalują nowe rogatki przy ul. Kamiennej. Prace wykonane zostaną w ramach zadania finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności.
PKP PLK przygotowują alternatywny kolejowy dostęp do elektrowni jądrowejartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK przygotowują alternatywny kolejowy dostęp do elektrowni jądrowej
PKP PLK S.A. ogłosiły przetarg na modernizację aktualnie nieczynnej trasy z Kartuz do Lęborka. Będzie to alternatywne kolejowe połączenie do planowanej elektrowni jądrowej Lubiatowo – Kopalino. Mieszkańcom tej części woj. pomorskiego zapewni również możliwość skorzystania z kolei w codziennych podróżach do pracy lub szkoły. Ponownie będzie można wsiąść do pociągów m.in. w Sierakowicach.
PKP PLK S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski [FILM]artykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski [FILM]
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują inwestycje w rozwój Małopolski. Spółka podpisała umowy na zaprojektowanie podstacji trakcyjnych i linii przesyłowych dla największej inwestycji kolejowej na południu Polski. Obiekty w Tymbarku, Fornalach, Marszowicach i Janowicach zapewnią zasilanie szybkim pociągom w kierunku Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego. Inwestycje za przeszło 15 mln zł netto finansowane są ze środków budżetowych.
X20inwestycja
Pokaż inwestycję
X20
Warszawa, Śródmieście, Czerniakowska 87a
całkowita powierzchnia
13610 m2
status budynku
gotowy
czynsz wywoławczy
15.50
Coraz bliżej lepszych podróży z Radomia Wschodniego [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Coraz bliżej lepszych podróży z Radomia Wschodniego [ZDJĘCIA]
Gotowy jest teren pod budowę przystanku Radom Wschodni w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej. Wykonawca zdemontował stary wiadukt, kolejno zbuduje przejazd przez tor prowadzący do budowy. Na początku przyszłego roku rozpoczną się prace przy konstrukcji peronów. Przystanek Radom Wschodni ułatwi dojazdy do pracy, szkoły i na lotnisko. Inwestycja o wartości 39 mln zł jest finansowana ze środków budżetowych i wspólnie z Miastem Radom.
Przebudowa stacji Giżycko ułatwi podróże koleją [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Przebudowa stacji Giżycko ułatwi podróże koleją [ZDJĘCIA]
Stacja Giżycko zmienia się dla mieszkańców i turystów. Prace wchodzą w kolejną fazę. Przebudowane perony zapewnią wygodny dostęp do kolei. Dzięki budowie sieci trakcyjnej do miasta dojadą pociągi elektryczne, co zapewni szybsze i sprawniejsze podróże. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują inwestycję za około 650 mln zł przy współudziale środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej [ZDJĘCIA]artykuł
Pokaż artykuł
Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej [ZDJĘCIA]
Kolejny etap prac przy budowie nowej Warszawy Zachodniej od 24 października obejmie piąty peron. Zmienia się obsługa podróżnych na stacji Warszawa Zachodnia. Komunikaty głosowe i wizualne informują o komunikacji na stacji. Budowane są w obszarze stacji wiadukty kolejowe oraz przejścia podziemne. Projekt PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., za ok. 2 mld zł netto, ubiega się o dofinansowanie ze środków unijnych POIiŚ.
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość koleiartykuł
Pokaż artykuł
PKP PLK S.A. zwiększają parametry techniczne – rosną siła i prędkość kolei
Modernizacja i ciągła poprawa parametrów polskiej infrastruktury kolejowej nie zwalnia tempa. W porównaniu do września ubiegłego roku pociągi pasażerskie przyspieszyły na torach o długości blisko 1700 km, a towarowe na prawie 1900 km torów. Na ponad 2160 km torów zwiększyliśmy maksymalne dopuszczalne naciski taboru na infrastrukturę. Dla pasażerów przekłada się to na krótsze czasy podróży i wyższą punktualność pociągów. Z kolei większe dopuszczalne obciążenie oznacza sprawniejszy przewóz ładunków.
Z Łodzi Kaliskiej więcej możliwości podróży koleją. Przez zmodernizowaną stację pojedzie ponad 30 składów więcejartykuł
Pokaż artykuł
Z Łodzi Kaliskiej więcej możliwości podróży koleją. Przez zmodernizowaną stację pojedzie ponad 30 składów więcej
Podróżni od niedzieli 11 grudnia na stacji Łódź Kaliska zyskają lepszą ofertę podróży. Na Kaliskiej zatrzyma się blisko 180 pociągów. Dzięki wykorzystaniu wiaduktu wschodniego, nowym torom i urządzeniom przez stację pojedzie ponad 30 więcej składów. Pasażerowie korzystają z pięciu nowych dostępnych dla wszystkich peronów. Inwestycja za blisko 340 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ze środków budżetowych.
REKLAMA